Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Live fra Augusta

Lavida

over 20 år siden

Lavida

For de som er interessert, sjekk Masters.org og gå inn på linken "Live Video from the practice tee". Okey, det er kun fra rangen, men det er aldri kjedelig å studere verdensspillerne på nært hold. I hvert fall ikke for en "golf nut" ;-)

Enjoy!

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Jack Nicklaus er med ser jeg til tross for barnebarnets tragiske bortgang. Dettte blir rørende å se på.

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Selvfølgelig er det trist og leit det som skjedde med Jacks barnebarn, men.....

Konseptet med å la alle gamle vinnere spille så lenge til vil/orker å gå er helt patetisk. de vanlige reglene for deltagelse favoriserer så vidt jeg har forstått også USA touren. Summen av dette er at mange gode spillere ikke får være med, spillere som på en god dag kunne vunnet. (f.eks Monty). I tillegg kaller mange amerikanere turneringen årets største og viktigste, tull mener jeg.

Ærlig talt føler jeg dag 1 da tv sendigene ofte fokuserer på gamlegutta som spiller som meg omtrendt, er totalt uspennende.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Ikke snakk dritt om den gamle bjørnen takk!
Det er denne ene turneringen hvor det er slik. Det er faktisk mye av det Masters dreier seg om...
Noen liker å se de gamle og nostalgien som følger med, meg selv innkludert, noen av de kan faktisk vise ganske god golf også.
Gamle Jack spiller forresten rimelig bra ennå, han ble nr 58 i 2003 og
nr. 6 i 1998 som 58 åring da han f.eks. slo Tiger Woods med et slag...

Dessuten sender ikke NRK før på fredag.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

For nye generasjoner av golfere er Masters det ultimate vindu mot hva golf har vært og kan være. Masters handler om tradisjon og "the spirit of golf" og prøver ikke å utgi seg for å være noe annet. De beste startfeltene finner du ikke i Masters, men i de andre majorturneringene. La Masters være Masters, golfen ville vært uendelig mye fattigere uten.

kl

over 20 år siden

kl

Kan noen fortelle om Jack Nicklaus og barnebarnets tragiske bortgang?
Har ikke stått noe på de nettsteder jeg følger med.

Picard

over 20 år siden

Picard

Sinnsykt stilig med live fra rangen! :) Supert tips Lavida!!

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Jack Nicklaus could play with a walking stick for all I care!! If any golfer should be allowed to play then Jack should be!!

Brian

To Brian

over 20 år siden

To Brian

jeg er enig
i agreed with you

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Ja, ja ...
Frem med Bjørn Dæhlie, Bjørn Borg, Ingemark Stenmark, Michel Platini ... La dem alle delta i sine respektive VM (og da snakker jeg vanlig VM ikke oldboys-varianten) ;-)

Er du ikke god nok, har du *ingenting* å gjøre i en slik turnering.
Og Jack Nicklaus er ikke god nok.

Eneste grunnen at de har disse gamlekara med er at de trekker folk.

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Skulle sammenligningen være reell burde Ellefseæter, Grønningen og Fred Anton Maier stilt opp i WM på ski/skøyter. I fotball burde Pele være selvskreven på Brasils lag i WM neste år.

Det er fult mulig å ha respekt for de gamle helters prestasjoner uten at de deltar med dagens unge. Faktisk synes jeg de driter seg ut og kan ikke forstå hvorfor de vil delta med et langt dårligere spill enn de hadde før.

Bare i USA at slik vås kan foregå.....

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Golf er vel formet på litt andre prinsipper enn andre toppidretter for tiden. Gentlemansporten der man hedrer de gamle helter med Wildcards til turneringer i framtiden. Det henger bare igjen fra gammelt av og derfor er det slik. Er det egentlig andre sporter dette forekommer?

Men jeg er helt enig da med de siste. Er man ikke god nok har man ingenting å gjøre i et VM - dog er en Major annerledes?! Vet ikke jeg men i VM turneringene i golf må man jo kvalifisere seg. At man har Majorturneringer med wildcards er vel opp til de som arrangerer dem - og tradisjoner.

Pasek

over 20 år siden

Pasek

Til de historieløse:
The Masters, som er en invitasjonsturnering, er ikke alene om å ha en Honorary gruppe med i turneringen hvert år. The Open Championship i Storbritania var den frøste og er den eldste. Jeg har selv deltatt i Arnie's Army første dag på to Open Championships som var en minneverdig opplevelse med The King. Og fra TV-stolen husker jeg forsatt over 70 år gamle Gene Sarazen's hole in one på the Postage Stamp på Troon på 70-tallet som et høydepunkt.
Selv var jeg så heldig å ha firegangsvinner av The Open, Bobby Locke som min mentor i golf i begynnelsen på 70-tallet da jeg bodde i England.
Han hadde Exempt status og fikk regelmessige invitasjoner til å delta i turneringen. Hver gang jeg spilte på Berkshire med han før The Open gikk han som 70-åring på par og var rå til å putte. Hans store øyeblikk var å delta i The Open og føle den store anerskjennelsen fra publikum.
Å følge honnør-spillerne med rundt den første dag er en artig opplevelse hvor stemningen er ganske elektrisk og full av morsomme replikker.
Spillemessig er de gamle ingen skam for golfspillet og Jack Nicklaus vil nok ha en av de største tilskuergruppene, Jack's Navy også på årets Masters.
Både Arnold Palmer, Jack Nicklaus, Gary Player, Bobby Locke m.fl som er flergangsvinnere av disse to turneringene får Exempt status på livstid og mottar invitasjoner hvert. I år velger Arnie ikke å delta, fordi han selv føler at Augusta er blitt for vanskelig. Det til stor skuffelse for både arrangør og publikum. Se www.PGATour.com

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Det er jo akkurat disse små x-tra tingene som gjør Masters til The Masters.

Tilogmed jeg, i en alder av 16 år, fullstendig uintressert i golf, fikk med meg Jack's seier i 1986........ hans 18 major tittel....

Og nå når jeg er .... hva skal jeg si... helt golfidiot blitt ;-) har jeg sett turneringene på video, og 1986 er det mest spesielle jeg noen sinne har sett....... Jeg vurderte å reise til The Open i år KUN for å se Jack. Dessverre klarer jeg ikke å få gjort det....

Helt enig med Lavida, Brian og Pasek mm.

hm

over 20 år siden

hm

han stiller heller ikke opp i The Open lenger, så du kunne spart deg turen uansett..

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Ser på live sendingen at det regner, og at starten er utsatt i en og en halv time.
Håper på bedring i været!

spill utsatt til Fredag

over 20 år siden

spill utsatt til Fredag

blir avlyst, garrantert

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Ser at Langer og Garcia skal spille i samme ball de to første rundene. Her kan det bli mye venting i flightene bak ....

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Til "hm": det var annonsert at han skulle spille årets the open, trolig for siste gang i the open osv....

Tror han har trukket seg etter det igjen da jeg ikke finner noe om dette på opengolf.com nå.....

Nick

over 20 år siden

Nick

Bravo Pasek. Så enig, så enig

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Live fra hull 12 nå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Godt å se

over 20 år siden

Godt å se

David Duval er 1 under etter 5. Hadde vært morsomt å se ham tilbake der oppe.

Yes

over 20 år siden

Yes

og 2 under etter 6.. hvor skal dette ende..

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Live fra Hull 6 der D.Duval fikk birdie. Sorry for to treads

Scoop

over 20 år siden

Scoop

Expekt hadde før turneringsstart over 1000 (tusen) i odds på Duval som vinner, forøvrig samme odds som for Tom Watson...

veggiss

over 20 år siden

veggiss

heh...billy casper noterte 14 (!!!!) slag på scorekortet på hull 16, 11 over par!

Jack is back

over 20 år siden

Jack is back

Now I'm 1 under.

parabol er tingen...

over 20 år siden

parabol er tingen...

Dere må få dere parabol, og viasat dk! De sender i hele kveld, helt det blir mørkt "over there"!

parabol er tingen...

over 20 år siden

parabol er tingen...

men det er jo litt sent nå da....

Tenkte på til neste sending!

apropo: Jeg liker de danske kommentatorene. 2 stykker, som kan faget, og kommer med en del gode linjer! I tillegg liker jeg den danske sendingen bedre, de har bl.a. egne innslag med golf-råd!

mvh

carsten

over 20 år siden

carsten

For de av dere som trenger fix'et NÅ, er det også Masters Radio på masters.org.

Må jo være perfekt for alle dem som er kritiske til KKR og Ramn'en som kommentatorer:)

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Tiger nå! Looking sharp, man!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her