Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

ÅPNE BANER - RAPPORTER

Sesongstart!

over 20 år siden

Sesongstart!

Endelig er en ny sesong i emning! Gjennom denne tråden håper jeg de som spiller ulike baner kan dele med sine erfaringer, etterhvert som banene åpner.

(Denne tråden er IKKE for dere som er opptatt av å krangle i det uendelige om hva som er det beste banene, kommentatorne, jern-settene etc).

Onsøy

over 20 år siden

Onsøy

sist torsdag, jevnt og tett gress over hele banen, men ikke spesielt grønt ennå. Matteutslag, ellers ingen begrensinger.

Freki

over 20 år siden

Freki

Spilte på Borre Golfbane i helga, det var de gamle 9 hullene som var åpnet. Helt allrighte forhold, tatt årstiden i betraktning. Fin flyt, rakk å gå 18 hull og det var deilig å være igang igjen!

Tror det drøyer endel uker før resten av anlegget åpner.

Nøtterøy melder om åpning, sansynligvis denne uke, senest neste helg! Sommergreener og gressutslag! Dette blir gøy!

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Larvik: meget bra. LITT vått noen steder, men jeg fant ingen steder der ballen vanligvis ligger (altså: det var litt vått på vei til tee et par steder osv... men det er ikke der vi spiller...).

Greenene var helt greie, pipeluftet så det hopper litt enkelte steder men det forsvinner snart.....

Eneste minus: det var SNØ i noen bunkere, og dårlig droppemuligheter, men det er jo bare å bruke hue...

Alt i alt: supre forhold kalenderen tatt i betraktning.... Og persjonalet var bare solstråler også så det var verdt det (for å komme til larvik fra der jeg bor så går det en halv dag: 1,5 time reise hver vei, ventetid, oppvarming, spill).

Det blir flere turer til Larvik denne våren - ingen tvil.

Picard

over 20 år siden

Picard

Tror samtlige baner i Stavanger området er åpnet med sommer greener utenom Stavanger GK. Har selv spilt Sola GK og Preikestolen GK siden midten av mars. Både Sola og PRGK har nå klipte sommer greener som er en fornøyelse å spille på. Sola gikk også i påsken igang med klipping av fairways og teesteder, og fremstår nå som sommerklar. Dere får korigere meg om det er andre baner enn Stavanger som fortsatt her stengte greener. Stavanger åpner vel sine om en uke tror jeg.

Kåre

over 20 år siden

Kåre

Har spilt på Sola en hel del i vinter og greenene der er OK, men de har inntil nå vært vanvittig trege, men de er sikkert blitt bedre etter de begynte å klippe (har ikke spilt der etter påske). Solastranden GK har denne vinteren fremstått som den banen med de klart beste greenene i Stavanger-området. Og nå i uka som var ble det nesten for mye av det gode: Mye sol og mye vind gjør at det nå ruller så bra at det blir i vanskeligste laget å putte (for meg iallefall :-) )

Kåre

Picard

over 20 år siden

Picard

Kan bekrefte at greenene på Sola var vanvittig trege pga at de vokste godt uten å bli klippet i påsken. Greenene har nå blitt klippet, og er tilbake på godt gammelt nivå. Altså Sørvest-landets beste ;)

Hakkespett

over 20 år siden

Hakkespett

Kan noen fortelle meg om drivingrangen til Bærum GK i Lommedalen har åpnet for sesongen?

Takker...

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Nøtterøy åpner lørdag 09.04, tidsbooking....

Mr. X

over 20 år siden

Mr. X

Er det noen som vet om rangen på Krokstad utenfor Ski er åpen?
Eller Rangen på Siggerud (Landgaard/Gjedsjø)?

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Hvor lang tid tar det å kjøre fra Oslo Sentrum til banen på Nøtterøy?

Anyone?

Anyone

over 20 år siden

Anyone

Ernie, utenfor rush trafikk bruker du ca 80-90 minutter.

Ernie

over 20 år siden

Ernie

For øvrig vet jeg at jeg kan bruke visveg.no, men den lyver av og til så busta fyker... Har nemlig prøvd den mange ganger før på div. strekninger.

Dag

over 20 år siden

Dag

Solum åpner 9/4 om været tillater det, d.v.s. det bør komme noe regn de nærmeste dagene .

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Takk Anyone.

Du skjønner, Nøtterøy GK sier selv ca. 1 time mens visveg.no sier 1t 36 min (til Borgheim)

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Kjører oslo tønsberg 40 ganger i året og det tar 1 time og 10 min for meg innefor grensene...

Someone

over 20 år siden

Someone

Bruker ikke mye mer enn 1 time fra Oslo til Nøtterøy.

golferboy

over 20 år siden

golferboy

Tror ikke drivingrangen i Bærum GK har åpnet enda.
Men jeg har hørt noen rykter om at Lommedalen GK har lagt ut mattene sine på rangen..

Bantoni

over 20 år siden

Bantoni

Sommergreener og bra forhold på gamle backnine på Borre

Hele den nye og fantastisk vakre 27-hulls banen er åpen fra 17. april.

http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050405/SPORT/104050211/1003

Snakker vi da om landets flotteste golfbane.....?

SO

over 20 år siden

SO

Nei, vi snakker ikke om landets flotteste golfbane. Men at det er et fint anlegg er det ingen tvil om. Men Borre har ikke samme kvalitet som f. eks Nøtterøy, Bogstad og Miklagard

Til Picard

over 20 år siden

Til Picard

Sørvestlandets beste greener på sola.... "Never" Er medlem på Sola, greenene er ganske bra men ikke best. Finner bedre og finere greener på banene i Haugesunds området.

Nattsvart

over 20 år siden

Nattsvart

I gang igjen. Kan ikke skjønne hva som er så fint med Bogstad bortsett fra de fine fruene da ;)

Picard

over 20 år siden

Picard

Til Picard: Aldri spilt golf i Haugesunds området. Er de bedre på størelse, utforming og gresskvalitet, eller bare sistnevnte? Etter hva jeg kunne se av nettsidene til Haugesund GK og Karmøy GK så ikke banene spesielt gøy ut ellers, men greenene kan jo være bra.. Anbefaler du alikevel en tur opp?

RS

over 20 år siden

RS

Haugaland er en meget bra bane:
http://www.haugaland-golf.no/pages/banen.asp?nr=3

Haugesund er ok mens karmøy skal være dårlig.

Spilte Sola på søndag med bra forhold. (banen spilles fra rødt)
Bærheim på lørdag, mangler endel gress, klipping og tromling.
Solastranden forrige mandag med greie forhold (Sola var bedre, men det var jo en uke tidligere).

Bogstad er i norsk målestokk en kjempebane, men er enig angående medlemmene.

Solum

over 20 år siden

Solum

Ser at Solum planlegger åpning i helgen. Det er jo ikke så langt fra Oslo. Ser også at de åpnet 18 hull i fjor høst. Noen som har erfaringer fra banen? Er den bra?

freki

over 20 år siden

freki

Har spilt banen, den var kjedelig og det var tydelig at den ikke hadde kostet mye å bygge. Enkle billige løsninger hele veien....

Ikke verdt pengene, etter min mening hvertfall!

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Who designed Haugaland? I like the look of the fairways. Looks like a nice course.

Brian

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Just checkd my book it is Svein Olsnes.

Judy

over 20 år siden

Judy

Brian, du som spiller mye på Evje (Moss & Rygge GK), vet du om det nærmer seg åpning der?

Til Picard

over 20 år siden

Til Picard

Anbefaler en tur opp til Hagaland GK.... Store Greener, bra utforming og meget bra gresskvalitet..... Fairway er det beste man finner på vestlandet, tee-stedene er ingen ting i forhold til Sola gk.... Men her er sola ganske så bra også da!!!

Mvh Stavanger boende

Cortina

over 20 år siden

Cortina

Vestfold vil være åpen på begge banene i helgen.

...

freki

over 20 år siden

freki

De som er nysgjerrige på hvordan hullene på Nøtterøy ser ut, kan nå se en baneguide på klubbens nettsider!

Banen åpner forøvrig i helgen, det er fremdeles noen små hull igjen på teeplay - om noen ønsker...

To Brian Phillips

over 20 år siden

To Brian Phillips

Hauagaland gk's bane er designer av den samme som har designet sola gk... Men banen er en helt annen.. Banen er bygget i ren utmark, der stein osv fra trekant sambandet er brukt til fylling, utroling bra drenering. Banen er lagt i et stort område. Når alle 18 er ferdig høsten neste år vil området være på 2500 mål.

Ta turen... Men spill banen fra back tee...

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Spilte Haugaland i fjor sommer, synes ikke banen bar preg av god drenering, siden flere av fairwayene gynget..... Ellers likte jeg greenene svært bra... ondulerte og fine de fleste.... Men at mye av banen er bygd på myr..... merket man... Kommer helt sikkert til å besøke denne banen igjen når den har fått 18 hull... Vakkert område..

Til @lle fugler

over 20 år siden

Til @lle fugler

Har spilt Haugaland banen en del ganger, noen områder er det jo alltid når banen er så pass ung, men sammenlignet med Sola som jeg selv er medlem av er den meget bra. Skal være sagt at enkelte hull på back nine på Sola gk har go drenering.

Snappy

over 20 år siden

Snappy

Stavanger åpnet i dag, med gress tee og sommergreener... Fine spille forhold, selvsagt litt hull igjen etter lufting av greenene osv..

Geir

over 20 år siden

Geir

Solum åpnet backnine igår. Det var bløtt enkelt sted, men ellers OK.

Verdt ett besøk....

freki

over 20 år siden

freki

Spilte Nøtterøy i går og i dag. Tørt og fint, det begynner å bli grønt allerede!

Greenene var kanskje litt trege, men jevne og fine.

I år kommer Nøtterøy til å bli bedre enn noen gang!

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Judy,

I have no idea when they are going to open. I went to the course yesterday and the driving range was not even ready. No mats nothing..

No info on the webset either..

Brian

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Ift Evje står det på websida at de tar sikte på å åpne ila uke 15.

Nøtterøy?

over 20 år siden

Nøtterøy?

Noen flere som har spilt Nøtterøy i helgen som kan gi en litt mer utførlig beskrivelse av forholdene enn det "freki" gjorde. Tenker på å reise nedover mot slutten av uken. Hvis banen er i god nok stand?

Geir

over 20 år siden

Geir

Spilte Nøtterøy akkurat, kan melde om nyklipte greener. Grønt, tørt og fint. Kan virkelig anbefales!

Tommy

over 20 år siden

Tommy

Spilte Nøtterøy i går. Imponerende kvalitet når man skriver 10.april og banen er relativt fersk. Tørre og fine gressutslag. Matte på hull 8 og 10. Stort sett tørre fairways. Kun enkelte plasser hvor det var litt vått, men med dagens tørre og fine vær kan det nok hende at det er borte nå. Greenene relativt jevne og raske så tidlig. Selvfølgelig blir det urettferdig å sammenligne med hvordan det var i sommer, men det var veldig bra "vårgreener". Hull 10 (par 4) var utslaget flyttet så langt fram at hullet spilles som par 3 (105m), pga en del omfattende arbeider på hullet i fjor høst. På hull 6 (par 5) stod hullet på "forgreen".
Ellers var det svært bra. God tur!

Nøtterøy?

over 20 år siden

Nøtterøy?

Takk for kjappe tilbakemeldinger. Virker som jeg trygt kan ta meg en tur til Nøtterøy.

Rookie

over 20 år siden

Rookie

Noen som spilte Onsøy i helgen, og vil være snille og skrive et par ord? Vurderer en tur dit i morgen.

Jan

over 20 år siden

Jan

Spilte Onsøy idag. Litt bløtt noen steder, få fairway. Flere av greenene var nylig hullet(jada, jeg vet at alle greener har hull, men nå mener jeg en slik piggemaskinsak.. ;) ), så det var ikke alltid like lett å få til en bra put, men stort sett ganske bra. Matteutslag på alle hull, stort sett litt foran gul tee.
Mye Vind! :D

Så alt i alt så var det en grei opplevelse. Bedre enn Dynekilen, som jeg spilte forrige uke!

God Tur!

jan...

over 20 år siden

jan...

få fairway=PÅ fairway....

Rookie

over 20 år siden

Rookie

Takk skal du ha, Jan.
Jeg spilte også Dynekilen forrige uke, og syns det var helt grei. Hvis Onsøy er bedre må jo morgendagen bli fin :-)

Sol

over 20 år siden

Sol

Alle greener bør vel "hulles" på våren, dvs luftes, jeg tror man skal langt for å finne noen som IKKE er luftet på denne tiden. Det er jo et ledd i å gi oss de fine greenene litt utpå våren -

Frode

over 20 år siden

Frode

Nes åpner korthullsbanen 15 april 12:00
Rangen er åpnet.

Four

over 20 år siden

Four

Hørte at den store banen skal åpnes på Lørdagen. Ikke sikker men tror det. DET NÆRMER SEG. ;)

@four

over 20 år siden

@four

Hvis du snakker om Nes, så kommer det litt an på været, men hvis det holder seg slik som nå, så åpner vi trolig 23/24. april, etter hva jeg har hørt.

mvh

Four

over 20 år siden

Four

Da var jeg 1 uke for tidlig ute. Vi før håpe på finvæær.

@four

over 20 år siden

@four

Ja! Gleder meg enormt til å spille ute!!! Fort som mulig! :D

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Noen som har spilt Strømstad i år?

Dag

over 20 år siden

Dag

Spilte Solum GK, i går og i forgårs.

Bra tørket opp på fairways og tett og god gressvekst på greenene, som alle har klart vinteren veldig bra.
Litt ujevnt og langt gress på greenene ennå, men bra for årstiden.

Heaven

over 20 år siden

Heaven

ENDELIG ÅPNER BORRE HELE SIN NYE 27 HULLS BANE. Nye Borre åpner søndag 17. april kl 15.30, etter dugnadsturneringen.
Banen er FIN FIN. Spilte gamle back nine forrige helg.

Lasse

over 20 år siden

Lasse

Evje golfbane har åpnet 18 hull med sommergreener og gressutslag.
Glimrende greener og flotte fairways. Dessuten har er det nye klubbhuset med bar og restaurant åpnet. Tidsbooking på tlf 69262700. Velkommen

dingebædiby

over 20 år siden

dingebædiby

Har i løpet av de to siste dagene spilt Nøtterøy to ganger og ble ordentlig imponert over banen. Hadde ikke så store forventninger før jeg dro nedover fra Oslo siden det er så tidlig på året, men banen var faktisk i absolutt spillbar stand. Men det var allikevel ikke det som imponerte meg mest, er selv medlem på Miklagard, og vet at det ikke er spesielt populært å skryte av annet enn hjemmebanen på disse sidene, men designen på Nøtterøy var noe av det beste jeg har sett. Er sjelden man ser slik variasjon på hullene og samtidig en helhet og rød tråd som er ivaretatt. Sammen med min hjemmebane vil jeg holde disse to klubbene som de utvilsomt beste i Norge.

Calavera

over 20 år siden

Calavera

Whoha... Da åpnet sør-banen på Byneset i går søndag. Endelig er vi igang i Trøndelag også! Rekordtidlig!

Håkon

over 20 år siden

Håkon

Spilte Evje i helgen. Fairwayene var bra, men alle greenen var luftet, så ballene hoppet og spratt en del. Kunne godt ha sandet greene mer når de først gjør jobben med lufting. Ellers bra, grei DR og flott klubbhus.

Picard

over 20 år siden

Picard

Var over fjorden og spilte Preikestolen GK denne helgen. Greenene var allerede 95% av midt-sommer standard og lynkjappe. Var så gøy å spille at jeg gikk 18 på en over par =)

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Picard: Over fjorden? For oss ikke lokale, er det lysefjorden du snakker om?

Picard

over 20 år siden

Picard

Blir vel mer over Gandsfjorden tenker jeg. Hvis du ser på et kart ligger Preikestolen GK like utenfor Jørpeland som er siste tettsted på vei opp til Preikestolen. 30 min i båt fra Stavanger..

Medlem

over 20 år siden

Medlem

Skoger åpnet på lørdag. Veldig bra forhold.
Banen har aldri vært bedre ved sesongstart.
En provisorisk green (hull 14).

Rob

over 20 år siden

Rob

Spilte Nes GK i dag mandag. Fairway litt rusten, og noe bløtt i roughen enkelte steder (pluggede baller..) - men greenene var i MEGET bra stand (årstiden tatt i betraktning).

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Jeg spilte Tyrifjord i går, og det var helt fantastisk....

av frykt for å bli beskyldt for å drive reklame for egen klubb, sånn som visse andre her blir, så sier jeg bare med en gang..... Tyrifjord kommer til å bli knallbra i år.... fairwayene var bra, greenene var bra, og hull 4 og 11 har blitt åpnet opp vesentlig for å lette forholdene ved skog-treff......

herlig....

skal spille Larvik på lørdag... gleder meg som et lite barn...

/Tiggr 0ut

Meland

over 20 år siden

Meland

er åpen. Har spilt fire runder på fire dager og vi kan bare slå fast at banen aldri har vært i så fenomenal forfatning så tidlig på året.

En hyggelig opplevelse for alle som liker golf.

KANON

over 20 år siden

KANON

bra på Kragerø i helgen! Helt utrolig forhold så tidlig på året. Bra 'stunt' med gratis greenfee til alle hele helgen, men jeg kommer garantert tilbake for å betale full pris også.

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Har noen her spilt Østmarka i helgen? Har booket en flight der i morgen formiddag,men ser nå på hjemmesidene deres at de har en del provisoriske greener, så da revurderer jeg litt.

Er svært takknemlig for innspill her.

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Krutt:
Hvis du er i tvil, kjør 8 km kortere og spill på Krokhol i stedet. Bra forhold. Ingen provisoriske greener og bare to matteutslag. Meget bra fairwayer, årstiden tatt i betraktning.

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Grunnen til at det blir Østmarka, er at jeg spiller gratis der i morgen(firmaavtale), ellers ville jag valgt en helt annen bane.

Så hvis noen har spilt der i år, please let me know...

Flyer

over 20 år siden

Flyer

I år er Hauger bra.
Spilte Hauger søndag, og i år er banen bra.
Provisorisk green på hull 3, og flere bunkerne mangler sand (under bygging/drenering) . Når dette er på plass, vil banen igjen fremstå som en av de beste i landet.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Hei Picard !!

Ser du spilte bedre enn snittet både lørdag og søndag. Kom du med til Meland??

Jeg vet jo at kun de første 17 ble kvalifisert, men det er vel en del av de første som var på kvote allerede.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Drøbak lørdag var veldig bra, både fairwayer og greener var i ok stand. Noen matteutslag.

Brukte under 4 timer, noe som er lite på den banen i helgene!

Anbefales.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

spilte asker i dag. greenene var ok, men litt trege enda. fairway var helt forferdelig, ser ut som 70% var fairway har vinterskader!! matteutslag på hull 15, sommergreener alle hull.

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Spilte Kongsberg i helga. Det er fortsatt mye grus på fairways som gjør særlig de delikate 2-30 m inspillene til et mareritt. Lettere å bruke putter enn wedge på korte slag fra fairway.
Greenene er utrolig fine å se på, men som tidligere år har Kongsberg Europas treigeste greener. Et mareritt å putte, selv om det er en vanesak.
Partier av fairwayene mangler gress, men det begynner vel å gro i løpet av sommeren. Ser ut til at det har ligget is/snø/vann lenge på enkelte nedsunkne partier.
Bortsett fra dette er det alltid en fin opplevelse å spille på Kongsberg, og jeg kommer nok igjen utpå ettersommeren når grusen på fairwayene "forsviner".
Greenfee er forøvrig lav, så det blir en viss valuta for pengene til tross for lav standard på banen

Fagerstrand

over 20 år siden

Fagerstrand

Noen som vet hvordan forholdene på Byneset er? Skal en tur til Trøndelag over helgen.

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Spilte Oppegård i dag, og var svært fornøyd banen. Spesielt synes jeg greenene var meget bra til å være så tidlig på året.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Ikke spesielt fornøyd med Oppegård i dag, syntes det var lite gress på en del fairwayer sammenlignet med forrige helg, hadde håpet på bedre utvikling på 10 dager!

Og spillet var elendig.....

Nils A

over 20 år siden

Nils A

Å håpe på forbedringer når det er minusgrader om natten er for mye av det gode, vel?

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Foore, er du medlem på Oppegård? Vet du i tilfelle om det er tillatt å leie ut spilleretter der? Har lyst til å leie en, men har fortsatt til gode å se noen som ønsker å leie ut.

Mvh Krutt,
som liker banen veldig godt

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Jeg håper alltid på forbedringer!!

Både i eget spill og banestandard.

Er ikke medlem av Oppegård, men liker også banen veldig godt, variert og utfordrende.

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Spilte Kongsberg i går.
Banen er bra, men som Jalla sier litt lenger opp, fortsatt noen brune partier på en del fairwayer, 16 av 18 greener helt strøkene men trege, spurte hvorfor de ikke var kortere og det var vist pga noe nattefrost og generelt lave temperaturer enda. Banen var full av folk og vi brukte 4 timer og 10 minutter - utrolig!
Jeg kommer helt klart tilbake igjen også - om et par uker.

Slice

over 20 år siden

Slice

Spillte Miklagard i går. Banen er i meget bra stand. greenene er helt utrolige. De arbeider med teer på 3-4 hull, men ellers er også de, samt fairwayer i meget god stand. Betalte kr 500 i greenfee i går (spillte før klokken 12) og det var det absolutt verdt. Anbefales.

slice

Megaslice

over 20 år siden

Megaslice

Spilte Moss og Rygge (Evje) i går, og banen er i god stand. Noen få våte områder på fairways, men greenene må være noen av de raskeste jeg har spilt på hittil i år! Med kort rough er banen relativt lettspilt (blir nok vanskeligere etterhvert som den vokser til...), men lange hull gjør at den er en tøff utfordring!

Anbefales!

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Bærum.

Banen er et trist syn pr dato, men i juli/august blir den vel ok.
Spilte 12 hull i kveld, dårlige fairwayer med mye jord, meget ujevne greener.

Og slagene var i tillegg elendige....

Men det var en fin tur!

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Dårlig bane, dårlig spill.... Og du sier det var en fin tur?? Du må i hvert fall være trivelig å spille sammen med!

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Jeg spilte også Bærum i går (24/5) og det var som Fooore skrev, elendige greener. Tror ikke jeg opplevde værre greener i katastrofeåret 2004. I tillegg var det én provisorisk green og ett provisorisk utslag fra matte(par 4-hull forkortet fra 316 til ca 90 m og omgjort til par 3). Ingen av disse endringene ble det gitt opplysninger om, hverken ved bestilling eller ved fremmøte/registrering. Mulig det var oppslag ett sted, men jeg registrerte ikke noe. Rett skal være rett - greenfee-en var redusert med kr 100 - burde kanskje skjønt tegninga da, men infoen burde ha vært gitt ved bestilling. Hadde egentlig tenkt å gå Haga, men der fikk jeg beskjed om 8 vintergreener og droppet derfor den bannen. Været var også til tider elendig, men det kan vel ikke BGK klandres for, eller?

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Greit med disse sidene ift banerapporter.
For da kan man faktisk velge bort baner blant annet!
Synd ikke flere legger inn synspunkt etter sine runder.

Når været var ok på Bærum, gikk sammen med en kamerat og i tillegg fikk gratis greenfee så får man heller tåle dårlige slag.

Slagene er det uansett bare jeg som kan rette på...... Uff....

Nå venter 2xDrøbak og Moss/Evje som avslutning på måneden!

pal

over 20 år siden

pal

Status Østmarka anyone?

Megaslice

over 20 år siden

Megaslice

Fooore; spilte som nevnt Moss/Evje forrige dagen, og banen var veldig bra. En kompis av meg spilte Drøbak nylig, og var godt fornøyd med banen.

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Nøtterøy er i glimrende stand, men for de som planlegger en tur i uke 21 er dette kanskje greit å vite:

For å forbedre kvaliteten på banen ytterligere har vi iverksatt hullpipelufting av greenene våre i uke 21.
Hullpipelufting er en prosess vi er nødt til å foreta for å opprettholde og forbedre kvaliteten på våre greener. Enkelt sagt blir det laget hull i greenene med jevne mellomrom, for så å dresse med sand i etterkant. Luftingen foretas for å fjerne såkalt tatchlag som på sikt dreper gresset, men også for å få oksygen ned til plantene. Hullpipelufting bør gjøre med jevne mellomrom på enhver golfbane, men behovet øker med trafikken.

Dessverre vil slike arbeider aldri passe for våre medlemmer og gjester fordi greenene i en kortere periode blir noe dårligere (2-4 dager). Vi håper imidlertid dere har forstålse for nødvendigheten av at denne jobben blir gjort. Vi regner med at greenene vil være tilbake i enda bedre stand enn tidligere om kun kort tid.

link: http://www.notteroygolf.no/readmore.asp?readmoreid=428

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

ville bare presisere at jeg ikke har skrevet teksten ovenfor, den er cut&paste fra Nøtterøys hjemmesider, www.notteroygolf.no.

Spesialist

over 20 år siden

Spesialist

Hulling av greenene bør gjøres en mandag med påfølgende dressing. Gjøres dette i kraftigste vekstsesongen i juni/juli med pøfølgende gjødsling og riktig vanning blir greenene fine igjen på et par uker når greenen klippes ned og valses.
Men noen klubber velger å gjøre det på feil tidspunkt og gjør ikke en dritt for å påskynde reparasjon.
Da blir det hopp og sprett og tjo og hei i 4-5 uker etterpå.

hurra

over 20 år siden

hurra

Har spilt Onsøy en del ganger i år. Kan ikke si at det er så bra der for tiden. Har kanskje en sammenheng med at jeg sammenligner med i fjor, som var helt sinnsyk ! :-) Men jeg synes det var overraskende bra på Skjeberg som IKKE var bra i fjor.

PS. medlem på Onsøy hvis noen skulle lure...

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Drøbak var strålende i helga, til og med hastigheten var bra tross fulle flighter all over!

snoksen

over 20 år siden

snoksen

status østmarka:

Var på østmarka i helgen, ingen vintergreener for de som trodde det. men var et par matteutslag.
Enkelte av greenene er ikke helt klare enda, dette gjelder vel mest greenen på hull 1 og hull 10. Dem har liten rought, positivt. i forhold til at dem hadde høy rought sist gang jeg var der ( 2 år siden). Denne gangen mista jeg ikke en eneste ball. Helt ok fairwayer og spennende bane, slipper å gå så mye mellom hullene, og i mitt tilfelle lite kø. Det eneste jeg kan rakke litt ned på er enkelte av greenene. Ellers en fin bane så tidlig i sesongen.. Var også litt rabatt på greenfee pga greentilstand.

oppegård: Fine greener, men aldri gått så mye i hele mitt liv. Mosjon er vel og bra, men syntes dette ble litt for mye opp og ned for meg. Lang vei mellom hull 1 og 10. Ellers en fin bane.

krokhol: for trang, og litt for kjedelige hull for min smak

drøbak: meget fine greener, korte hull så jeg lot driveren ligge. Lettspilt og grei bane. helt ok fairwayer.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her