Fremtidsrettet
Jeg vil sette spørsmålstegn ved en del ting, så legger jeg meg flat etterpå for all konstruktiv kritikk.
1
Juniortreninger ute på golfklubbene.
Er det her, hos den lokale proen på den ukentlige treningen med juniorgruppen at vi ikke er flinke nok? Har de som trener barna kompetanse til å fostre frem en toppspiller? Min erfaring er både ja og nei. Desverre nei for de fleste klubber. Juniorkomiteer har ofte lave budsjetter og har ofte ikke engang råd til en pro. Da ender vi opp med at foreldre eller noen uten kompetanse har juniortreningene. Katastrofe!
2
Norge
Er det forholdene med kort golfsesong og ofte dårlige kvalitet på banene om sommeren som gjør at vi ikke lykkes med toppspillere?
3
Kultur
Har ikke Norge vinnerkultur i golf?
Vi har ingen som har vist veien enda. Noen har vært i nærheten, men vi trenger en toppspiller som kan vise veien for de unge og lovende.
4
Oppfølging
Leser med glede på nettet i dag at det skal satses på et godt team rundt proffene våre. Desverre 10 år for sent, men er dette starten på noe? Kanskje er det dette som manglet? Eller er det ikke det, også ender vi opp med at disse millionene som blir invistert ikke kommer til nytte?
5
Proffene våre
Er våre beste golfspillere som ofte omtales i norge gode forbilder? Viser de ydmykhet og treningsvilje? Hva slags signaler gir det til unge spillere når H. Bjørnstad dropper av touren? Mange unge ville gjort alt i verden for å være i hans posisjon.
Håper på en konstruktiv diskusjon hvor alle er velkomne til å dele sine tanker om temaet.
God golfsommer til alle!