Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ebay billig?

Olav

over 20 år siden

Olav

Har hørt så mye bra om Wbay om røverkjøp osv.

Men hvordan kan helt nye sett selges så billig der kontra nettbutikker i Us, ofte forskjell på mange hundre dollar på f.eks Hogan Ftx.

Skjønner at brukte sett kan selges billig, men nye? Hvor stor kan man anslå at risikoen er at de er kopier? Hvor vanlig er det av Hogan, Cleveland osv?

Olle

over 20 år siden

Olle

Har aldri handlet golfutstyr fra e-bay, men mye annet. Jeg har enda ikke blitt lurt, men du har ingen garantier. Før du kjøper noe sjekk tilbake meldingene de har fått på tidligere handler, da får du et inntrykk av om det er en seriøs aktør eller ei.

Når det gjelder hvorfor de kan selge billigere en nettbutikker, så er kanskje noe av grunnen at de har 0 i utgifter til markedsføring og utvikling av web løsninger.

Roger

over 20 år siden

Roger

Vel, jeg har nå mine mistanker om at det er en del piratvarer på ebay...

veggiss

over 20 år siden

veggiss

Roger: og det er helt riktig, men du skal være rimelig dum før du ender opp med piratvarer...kjøper du f.eks et callaway fra en i kina med 0/negativ/privat feedback, så ber du egentlig om å bli lurt.

har handlet masse golfutstyr på ebay, og er kjempefornøyd med de handlene jeg har gjort. kommer til å handle mye der fremover, bl.a paintballutstyr, klær og sykkeldeler som du får til en brøkdel av prisen i norge.

Piratkopier

over 20 år siden

Piratkopier

dvs kopier som fremstiller seg som originalvarer (ikke kloner) finnes bare av Callaway og Taylor Made.
Har handlet mye på eBay, og det som er mest morro med eBay er at jeg kan få nylansert utstyr derfra mange måneder før importøren i Norge får sine første demokøller.....
Men som det er sagt lenger opp, den du handler hos bør ha noen titalls tilbakemeldionger med tett oppunder 100% positivt feedback.

Husk at de som sitter "riktig til" i salgssystemet over there ikke betaler mer enn noen få hundrelapper for samme utstyr som koster 10 000kr over disk i Norge. Dette forklarer de lave prisene. Og benytter du riktig shipping service slik at du slipper moms blir det riktig hyggelig å handle på eBay.

Olav

over 20 år siden

Olav

Hei, og takk forsvar til alle.
Gi meg gjerne tips om "shipping service slik at du slipper moms".

veggiss

over 20 år siden

veggiss

Olav: du må passe deg for å hinte om at du ikke vil betale mva på varene dine, folk her elsker nemlig mva'en sin, og de som prøver å unngå den er tyver som også stjeler i butikkene ;)

Piratkopier: får også kopier av Nike køller...bare for å nevne det

Kølla

over 20 år siden

Kølla

Jeg tror det i mange tilfeller dreier seg om tjuegods. Det gjelder alle nettauksjonssidene.
En plass må tjuegodset omsettes, og da er auksjonssidene gode å ha. Auksjonssidene selv, toer sine hender!!

veggiss

over 20 år siden

veggiss

skjønner ikke hvorfor enkelte har så vanskelig for å fatte at ting er billigere i statene enn i norge...herregud, du får jo en ny porsche cayenne for 500000 kroner på ebay fra forhandler, mot 1,8mill i norge. tror du det er tyvgods? legger du til frakt, mva og engangsavgift så ender du på ca 1.5 mill (er faktisk 840000 kr i engangsavgift på en cayenne...heia norge!!), og det er 300000 under prisen i norge, på akkurat samme varen.

jeg har bl.a. kjøpt meg solbriller der, og fikk et par dior golfbriller for 600 spenn, direkte fra et firma som importerer dior til statene. den samme brillen koster 1900 spenn på krogh optikk i oslo.

seff kan du bli lurt på ebay, men du skal være rimelig tjukk i huet og unngå alle varsellamper for å bli det.

Olav

over 20 år siden

Olav

Hva er erfaringene med www.magnum.no ?

Det er mange på ebay som kun leverer til Usa.

Noen råd og tips for å bruke Magnum?

Olav

over 20 år siden

Olav

Er det ikke bedre, mere troverdig, å få merket sendingen fra Us med "Warranty, Replacement Clubs" enn "Gift" ??

Hva er deres erfaringer?

veggiss

over 20 år siden

veggiss

mulig det er mere troverdig, men pakker som har en verdi under 1000 kroner merket som gift slipper alltid igjennom tollen til meg hvertfall.

stone

over 20 år siden

stone

Hvor finner jeg ebay? Er dette en måte å handle på?

tja

over 20 år siden

tja

prøv www.ebay.com...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her