Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sett til nybegynner

Henrik O

over 20 år siden

Henrik O

Jeg har nå tenkt å kjøpe ett sett fra tgw.com, men trenger litt tips. Jeg er rimelig fersk i gamet og trenger ikke så voldsomt, men et sett jeg gjerne kan ha ei stund.

Jeg trenger vel noen jern, og en wood (eller driver?) og en putter.

Prisen bør ikke overstige mye over $500, er dette mulig? Ser det er en del salg hos tgw, så gjerne noen køller på salg slik en får litt mer igjenn.

(Finnes det noen sider der golfutsyr blir testet?)

Picard

over 20 år siden

Picard

http://www.tgw.com/customer/category/product.jsp?SUBCATEGORY_ID=3403

Callaways x-16 er et meget bra sett for nybegynnere. Så de hadde closeout tilbud på disse da Callaway nettopp har gitt ut x-18. Her er det utrolig marginale forandringer, så om du får x-16 settet til en god pris her du gjort et røverkjøp (man må ringe tgw for å få en pris).

Henrik O

over 20 år siden

Henrik O

Takk for tips til jernsett, men hva er en god pris for dette settet? Er det noen som har ringt og hørt prisen på dette?

Four

over 20 år siden

Four

Hei Henerik
Glem Callaway og handel over nette. Bor på Østlandet så dra på messer. Det skal være messe på Golfsenteret i Oslo og Fornebo nå i april. Regner med at det går å kjøpe billige/bra sett der. Der kommer mange leverandører og du får også teste årets modeller om du heller faller for det. Have fun. Jeg er VELDIG for at man SER/KJENNER på varene før man handeler. Shopp heller på nette om det er noe bestemt du er etter.

EH

over 20 år siden

EH

Callaway tillater ikke salg over internet fra USA til Europa. Ja jeg vet det finnes omveier..... Jeg har selv testet Top-Flite Mens Tour køllene. De er meget lettspilte. Du får hele settet levert på døra for under 2800,-

kølla

over 20 år siden

kølla

Callaway fra TGW leveres kun innen USA. For å kjøpe Callaway, kan du bruke magnum.no. Du får da en "adresse" i USA. For mer info, look to magnum.no

EH

over 20 år siden

EH

kølla: godt tips. Har du prøvd dette selv?. Er det greit for Callaway? Er det dyrt?.

Henrik O

over 20 år siden

Henrik O

Noen som har tips til alternativer til callaway, blir kanskje lit mye styr å bestille gjennom en postbokadresse osv...

kølla

over 20 år siden

kølla

Til EH.
TGW har forbud mot å levere Callaway til adresser utenom USA.
Når varen leveres til en postboksadr. i USA, er den levert til en adresse i USA. For mer informasjon, gå til magnum.no
Selve prisen på varen finner du på f.eks. TGW
Når du beregner frakt på selve varen, skriver du USA i mottakerland, og merker av i rubrikken po.box. Boksadressen får du fra magnum når du tegner deg som medlem
Magnum bruker litt lenger tid på å få varen til Norge enn visse andre. Det eneste alternativet ellers, er å reise over og hente, eller bruke en mottakeradresse der du har slekt eller venner, og få dem til å videresende til deg. De fleste merkene i golf har ikke disse restriksjonene som Callaway har. Etter min mening er disse restriksjonene kun til for å opprettholde en høy pris i land utenom USA.

kølla

over 20 år siden

kølla

Henrik
Hvorfor er det så mye ekstra styr å bestille til en postboksadresse når f.eks TGW leverer til postboksadresser?

Henrik O

over 20 år siden

Henrik O

Kølla: jeg antar det blir dyrere, magnu skal vel også ha sitt, dette tar lengre tid, det hele blir mer komplisert vil jeg anta.

Har du gode erfaringer med denne metoden?

veggiss

over 20 år siden

veggiss

når du bestiller fra tgw, har du varene på døren etter to dager. må du bruke magnum så kan det for ta mye lengre tid, opp mot et par uker hvis du har uflaks med når de sender osv.

kølla

over 20 år siden

kølla

veggiss
Problemet er at du ikke får levert Callaway på normal TGW måte. Da må vi gå omveier skjønner du. Problemet er ikke til stede der TGW leverer utenom USA.

Til Henrik O
Det hele oppveies av at TGW i mange tilfeller har fri innlandsfrakt ved kjøp over et visst beløp. Uansett er frakten innen USA mye mindre enn frakten til f.eks. Norge. Hele ulempen er at det kan ta noen dager ekstra med magnum. Forøvrig det eneste fraktalternativet når leverandøren ikke sender varer utenom USA. Og, nei, jeg har ingen erfaringer med magnum, men det ser bra ut, og tilbakemeldinger på visse diskusjonsfora er positiv. Og så er det norsk.

Four

over 20 år siden

Four

Enkelt
Kjøp et annet merke.

kølla

over 20 år siden

kølla

Four
Det er jeg enig i.
Det kan rå tvil om jeg framtrer som en Callawayelsker. Jeg kan forsikre om at jeg er langt fra akkurat det. Det snakkes alt for mye om Callaway her på siden, og jeg har på følelsen at mange Callawayfrelste proer blander seg i diskusjonen, og da blir det mer reklame enn råd.

Four

over 20 år siden

Four

Det var vel ment som råd forde det var vanskelig å få sette hit. Men er enig at både her og golfsiden er det mange som kun snakker Callaway. Skjønner det ikke. Sitter her med siste utgave av Golf Digest og Edwin Watts bladet som detter ned i post kassa mi. Det er så mange pene og bra køller der ute. 90% er også billigere i pris så det er veldig rart. Blir nok ikke nytt sett i år men det er spennene lesestoff. Ellers har jo Losby,Borre og grenland dannet noe som kalles ProStore. Blir nok masser med Callaway der også. Losby har jo som mål og bli et av de største på Callaway i Europa. Er ikke sikker på om jeg liker proshopper som satser så mye på et merke/firma selv om det er et sterkt merkenavn. Er redd for at det er penger og ikke kundens beste som kommer til å stå i fokus. Ellers ser det ut som om sommern kommer tidelig i år. Blir nok ikke lenge til første runde. og kansje en tur ut blant træra. lol

ups

over 20 år siden

ups

Callaway kan ikke kjøpes via Magnum fra TGW. Magnum kan ikke selv svare på om de kan men at "vi må bare prøve så får vi se"

Prøvde og det gikk ikke, fikk en mail et par dager senere fra TGW om dette ikke lenger var mulig.

FIN

kølla

over 20 år siden

kølla

Ja, Ja, verden går ikke akkurat under av den grunn.

Henrik O

over 20 år siden

Henrik O

Men har noen tips til andre køller jeg bør se etter da?

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Som rimelig fersk i gamet og om du ikke trener så voldsomt, så kan du kjøpe nærmest hvilket sett som helst. Styr bare unna de aller billigste utgavene av arten, og du vil ha et sett du er fornøyd med.

Dersom/Når (stryk det som ikke passer) du blir bedre til å spille (ca. 18-22 i Hcp) kan du vurdere om du skal kjøpe nye køller, selv om du sikkert ikke trenger det...

kølla

over 20 år siden

kølla

Henrik
Det virker som om du er meget usikker, og kjenner markedet for golfutstyr dårlig.
Mitt første råd til deg, er å overse alle de råd du får her. Mange av de forslag som kommer her, kommer fra folk som har verdens beste golfkøller. Når det kommer til stykket, så har jo alle sammen verdens beste køller. Rart, ikke sant?
Kjøp deg et billigsett du, og spar $250 av ditt budsjett.
Navnet på køllene betyr ikke en skitt etter min mening.
Det er like mye hysteri omkring merker i golf som det engang var omkring dongerybukser og de forskjellige merkene der. Ungene ble mobba på skolen hvis merket ikke var det rette. Hvis noen tror de blir mobba på grunn av at de kommer på banen med et ukjent merke i golfutstyr, er dette helt feil. Det er bare noen tullinger som liker å spre et rykte om dette. Som regel dårlige golfspillere.

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Hvis du vil kjøpe gjennom tgw.com så finner du gode tilbud under "Hot Deals":
http://www.tgw.com/customer/search2.jsp?scid=1092&a1102=mens&sortmfr=N&onsale=Y

Four

over 20 år siden

Four

Kølla, dette er det beste tipset jeg har sett på dette forumet noen gang.
Fortsett det gode arbeidet. Man kan kjøpe det Svenske golfdigest som er ute nå. (Narvesen) 23 sider med utstyr. Kjempe. Jeg har også registrert meg på edwinwatts og får en katalog i poster 5-6 ganger i året. Smart måte å følge med på utstyr.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her