Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Etterligningskøller fra USA?

Ole Pedersen

over 20 år siden

Ole Pedersen

Jeg har nå sett noen tester der det viser seg at det finnes en rekke produsenter som lager like køller som nike, callaway etc til en mye lavere pris. (Blant annet fra en reportasje fra golftimmen)

Jeg husker å ha sett en rekke linker publisert på dette forumet til slike steder i USA som selger disse køllene, men jeg finner dem ikke igjenn, er det noen som kan gi en hjelpende hånd.

På forhånd takk

Mvh
Pedersen

Putte

over 20 år siden

Putte

pinemeadowgolf.com lager/selger i hvertfall div. Callaway-sammenliknbare køller. Tror også de passer nøye på å holde seg på rett side av loven, så det bør ikke være stigmatiserende (tvert i mot) å bruke disse... ;-)

Lavida

over 20 år siden

Lavida

gigagolf.com

Per Ole

over 20 år siden

Per Ole

Dvar en køllemaker som testet et sett fra pinemeadowgolf.com.

Gå til:
http://www.4mostgolf.com/Produkter-artikler/Produkter-artikler.htm

og velg Køllevurdering.

Lite smigrende for klonemakeren. Jeg tror alle feilene i dette settet vil påvirke resultatene og gleden på banen. Det finnes gode og billige sett fra flere kjente original merker som er bedre sammensatt en dette.

Ole Pedersen

over 20 år siden

Ole Pedersen

Det finnes sikkert useriøse produsenter av slike klonekøller, som det gjør av alt annet,men jeg er overbevist om at det finnes gode sett også, og det er de jeg er på jakt etter.

60 minutes hadde for et år siden en reportasje om clonekøller som viste at de var like gode som de originale.

Knut Johansen

over 20 år siden

Knut Johansen

Har spilt i litt over 1 sesong med Acer XP køller fra PineMeadow. (skal iflg de være sammenlignbar med Callaway X-16). Kjøpte disse (fordi de er rimelige) og er meget fornøyd med de. Nå har jeg da ikke spillt med X-16 køller slik at jeg kan ikke dra noen konkret konklusjon disse imellom, men har dog svingt noen slag på range med X-16 7. jern og synes ikke det var rare forskjellen på det og mitt 7. jern. Er dog rimelig fersk i gamet , men jeg er fornøyd, og andre som har slått noen slag med disse synes de er helt ålreit de. Har gått fra Grønt Kort til 28,6 i Hcp med de.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Per Ole, om du ser på videoene på golf.se så ser du også tester der kloner kommer godt ut og det finnes også tester på nett der de kjente merkene kommer dårlig ut.. Jeg har spilt på Acer XP køller i en sesong og for meg fungerer de utmerket...

Per Ole

over 20 år siden

Per Ole

wahtever: Ja jeg er klar over at det er tester som viser begge deler. Etter min oppfatning tror jeg ikke noen av de store merkene tør å slippe køller av så dårlig kvalitet ut på markedet som de køllene Modéer testet. Selger de mange køller med feil lengder, skjevt monterte grep, så store avvik i svingvekt etc, taper de fort markedsandeler. De store merkene er imidlertid ikke feilfrie de heller. Noen sett er sikkert veldig dårlig der også, men den vanligste feilen er at de ikke spiner skaftene ved montering. Noen frekvens matcher skaftene og noen spiner og noen gjør ingen av delene. De andre feilene som Modéer avslørte tror jeg ikke du finner på de kjente merkene. Dette hører kun hjemme i klone-verden.

Ole Pedersen

over 20 år siden

Ole Pedersen

Per Ole: en må også ta i betraktning at Modeer har visse økonomiskeinteresser ved å fraråde kjøpav kloner.

Så, det er acer xp som er det mest solide kjøpet av klonekøller?

Per Ole

over 20 år siden

Per Ole

Ole Pedersen: Ja jeg vet det, men jeg har også spilt med klonekøller (BigBertha). Kjøpte meg så et sett fra Customgolf og det var enorm forskjell på de to settene. Et sett som er laget med "harmonisk" mht Lengder, svingvekt, greptykkelser, stivhet etc. er noe helt annet å spille med enn det settet jeg hadde først. Alle jernene føltes like. Dette opplevde jeg ikke med klonesettet, her var det enkelte køller jeg ikke "fikk til" å slå med (4- 6 og PW gikk bra 5I dårlig, 8 og 9 sånn passe).

Med bakgrunn i mine egne erfaringer så vil jeg være meget skeptisk til å kjøpe klonekøller igjen. Min anbefaling vil være at du går til en køllemaker og kjøper et rimelig sett eller at du kjøper brukt. Det finnes også mange køllemakere på nett. I andre diskusjonstråder på scangolf er det henvisninger til slike. Du får rimelige og bra køller fra disse.

PS. Det finnes flere merker som er lettspilte, ikke bare Callaway.

Putte

over 20 år siden

Putte

Sjekka pinemeadow nå, og det ser ikke ut til at de bruker navnet Acer XP lenger, i hvertfall ser jeg at "Pinemeadow Excel Mid-Launch Irons" nå er det hotteste på web-siden. Tror nesten jeg bestiller meg et sett sjøl. Er jo billigere å gjøre det enn å skifte grep og mekke litt på lengden av køllene jeg allerede har...

Tom

over 20 år siden

Tom

gigagolf.com selger Acer. Noen som har erfaring med gigagolf.com?

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Noen kloner tar utgangspunkt i kjente merkevarer, kopierer til en viss grad og bygger deretter inn mye bame-improvement.
For nyere spillere kan det derfor være bedre å kjøpe klone-køller enn originale.

Her er noen gode køller som er lettere å slå med enn originalene:

www.diamondtour.com/index.php?cPath=350_351_431
www.diamondtour.com/index.php?cPath=350_351_441
www.diamondtour.com/index.php?cPath=350_351_473
www.sportek.com/sprtk_newProducts.asp?prod=Irons&manuf=Synchron&line=Medic+Iron
www.sportek.com/sprtk_newProducts.asp?prod=Woods&manuf=Power+Play&line=Keel+Steel

Skulle imidlertid jeg anbefale noe i år så må det bli disse:

www.sportek.com/sprtk_newProducts.asp?prod=Irons&manuf=Synchron&line=Synergy+Long+Irons
www.sportek.com/sprtk_newProducts.asp?prod=Irons&manuf=Synchron&line=Synergy+Mid%2FShort+Irons

Dette er et kombi jernsett med 2 hybrider, 3 lettspilte hule jern og 3 cavity backs. Jeg våger påstanden om at det finnes ikke et mer LETTSPILT jernsett uansett pris og merke. Hybridene har dessuten en vekt som gjør at de bygges til samme lengde som tilsvarende jern, noe som øker kontrollen betraktelig i forhold til litt lengere hybrider.

Ha en hyggelig golfsesong.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

en skulle ikke skrive så seint på natta. Game-improvement ble til Bame-improvement i inlegget over.
Legg merke til at noen av linkene over har så lang adresse-streng at de går over to linjer.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Tom, jeg bestillte nettopp 5 køller fra gigagolf, fikk dem i dag så jeg har ikke fått prøvd dem ennå. Bestilte bl.a. GW,SW og LW. SW'n hadde en 1/2 tomme lengere skaft enn de andre køllene, altså har de montert dem feil, jeg skreiv en mail til kundeservice for en time siden og har ikke fått svar ennå, men regner med at vi kommer fram til en dugelig løsning. Har forsåvidt brukt dem tidligere også til å kjøpe Acer XP jern, de er upåklagelige, spiller like bra med 3'er jernet som jeg gjør med 9'ern, men det finnes en del folk som er misfornøyd.. Eneste som er kjedelig med dem er designet, blir nok Mizuno på meg i år (men det er ikke fordi det er noe galt med Acer køllene).

wahtever

over 20 år siden

wahtever

så var det det med seint på kvelden.. "altså har de montert _den_ feil"

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Tom, jeg sa at jeg skulle skrive tilbake igjen.. Fikk en mail der de spurte om jeg kunne ta bilde av køllene opp mot en vegg slik at de så at den ene hadde lengere skaft. Gjorde det og nå sender de meg ei ny kølle gratis uten at jeg trenger å sende tilbake den andre. Fantastisk kundeservice og vanskelig å ikke anbefale dem videre...

Bananskru

over 20 år siden

Bananskru

Har spilt en sesong med et Acer XP-sett, og kan ikke skjønne annet enn at disse køllene er verd pengene og vel så det. Jeg er i hvert fall meget fornøyd, både med køllene og med kundeservice hos Pinemeadow. Bestilte køllene på fredag kveld, og fikk de levert på døra tirsdag morgen. Tror du skal ganske langt ned i hcp før du merker noen forskjell på disse køllene og originalkøller. For høyhandicap'ere er det uansett svingtekniske problemer som betyr mye mer for spillet enn egensvingninger i køllene og variasjon i loft som ikke ligger på en rett linje osv. (jfr. artikkel referert til over).

Vi må ikke la oss lure til å tro at en høyhanicap'er spiller bedre med et originalsett til 8000,-. Hos Pinemeadow får du et helsett levert på døra til 1500,- inkludert moms og frakt. Det er et godt kjøp for de aller fleste. Må legge til at jeg selv bestilte TT Dynamic Gold skaft og Lamkin grep, noe som fordyret settet med ca. 800,-

Fade Iron

over 20 år siden

Fade Iron

Tom: jeg kjøpte Acer XP fra gigagolf.com for et år siden. Bestilte torsdag kveld og fikk dem levert på døren mandag morgen. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med køllene. Spilte meg ned fra 32,5 tl 17,2 i løpet av fjorårssesongen.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Tom, men sjekk gigagolf før du sjekker pinemeadow.. gigagolf har bedre skaft og grep til samme pris som pinemeadow ofte.. I tillegg til at de endrer på lie om du vil :)

Tom

over 20 år siden

Tom

Jeg bestilte Acer XP 3-sw + en lw, 3 wood og driver hos gigagolf på onsdag kveld og hadde de på døren på mandag. Prøvde de sist uke og må vel si at det ser ut til at jeg har gjort et godt kjøp. Alt inkl. for under 3000.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her