Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tildelte slag for Junior

Geir Bringsli

over 24 år siden

Geir Bringsli

Min jr. som også er juniorspiller har akkurat kvalet inn til hcp. Han er under 12 år og skal etter sigende spille fra rød. Skal han da tildeles slag etter herre- eller dametabellen?

Golf&Gourmet

over 24 år siden

Golf&Gourmet

Jeg har også lurt litt på det. Jeg har blitt fortalt fra klubbhold at en junior kan spille fra rød tee, men motta slag fra gul index, mens andre igjen har hevdet at en juniorgutt som spiller fra rød bruker mottatte slag som for damer. Jeg antar at det som har kommet fra klubbhold er korrekt.

Jørgen

over 24 år siden

Jørgen

Blir ikke det litt feil om herrer/gutter skal spille fra rød tee og bruke slopeverdiene fra gul tee, junior eller ikke?
Vedkommende vil da få et hcp beregnet ut ifra gul tee. Hva når spilleren etterhvert skal spille fra gul tee. Blir ikke hcp'et litt for lavt da?

ståle mikkelsen

over 24 år siden

ståle mikkelsen

Alle gutter uansett alder skal følge herreslope, samme om de går fra rødt eller gult. Jeg hadde samme spørsmålet og kontaktet forbundet som ga meg dette svaret. Det aller beste er at gutter så fort som mulig spiller fra gult, slik at de har/får riktig handicap.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her