Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hakkeforum

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Nå er det ett år siden jeg hoppet av forum, og vil nå begynne å engasjere meg litt igjen. Det som jeg tenker en del på i den forbindelse, er hvorfor en del mnnesker til stadighet provosserer og harselerer med emner, og innsendere.Er det bare disse anonyme bedrebviterne som har meningens rett, eller i alle fall korrekte meninger? Alle andre meninger er det fritt fram for å drite ut. eller i verste fall skjelle ut personlig innsenderne. For min egen del har jeg bestemt meg for å overse usaklige personangrep, vil bare kort svare "god bedring." Vil muligens vurdere det annerledes om det kommer fra en som har ett reelt navn.
Tar forøvrig 1 1/2 ukes tur til Tyskland for å teste nye produkter, satser på grønne greener og kaldt øl. God Påske til dere alle.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Vil ønske god påske også og velkommen tilbake.
Her er etter min oppfatning alle velkommen.
Når det er sagt, så får vel et hvert fora de debattantene formet etter rammeverket på foraet og alle som debatterer.
Det oppstår alltid en egen selvjustis som fungerer her og ingen andre steder.

Ut fra det du skriver tar jeg det for gitt at du er inneforstått med det.

Skål og god påske!

christian

over 20 år siden

christian

Skal man debattere på slike fora som dette, er det nødvendig med et slags filter. Med det mener jeg at man selv må velge hvilke innlegg man skal ta seriøst eller ikke. Det er så enkelt at man rett og slett ignorerer innlegg man selv mener er usaklige eller personfornærmende. Slike innlegg vil alltid forekomme (uavhengig om forumet er anonymt eller ikke), og hvis man ikke tåler det for man la være å delta. Hvis det er personangrep man er redd for, er det jo bare å være anonym selv!

Så mitt råd til deg Børje, er følgende: Ignorer støtende/usaklige innlegg fullstendig, samme hvor fristende det kan være å kommentere (ikke en gang "god bedring", det gjør ting bare verre). Hvis du ikke klarer det vil jeg anbefale deg å være anonym selv.

Inger

over 20 år siden

Inger

Dere gutta (ikke disse 3) skal alltid slenge dritt med en gang dere ikke er enige.
Diskutere sakelig er det færreste som behersker. Og er det en som slenger litt med leppa, blir vedkommende varbalt halshugd og beskyldt for å være kronidiot eller hva en del av dere klarer å komme med.

Regner med at de aller fleste av dere hadde valgt en annen debattform hvis dere skulle snakket face to face.

Fritt etter ordtak: En kan skrive seg til uvennskap, men snakke seg til vennskap.

Så kan jo dere gutter lure på hvorfor det er ingen eller få jenter som deltar i debattforum på denne siden.

Sutre

over 20 år siden

Sutre

Provoserer skrives med en S....

Putte

over 20 år siden

Putte

Hvorfor det er få eller ingen jenter som deltar i et slikt forum er nok ikke noe mysterium. Liten kvinnelig andel blant golfere, enda mindre blant datanerder, enda mindre blant "gearheads", enda mindre blant slappfisker som "stjeler" tid fra arbeidsgiver, osv.

Bortsett fra det, så er det vel ikke noe poeng i å minke drittnivået her, vel? Er ikke "the real world" grå og kjedelig nok som det er? Bare kikk ut på den grå veien, med det grå støvet, de grå trærne, de gressløse fairwayene og de slitne menneskene.

Tipper du finner flere medsøstre på golfsiden.com sine fora, der sørger (selv)sensur og en aktiv redaktør for et noe gråere miljø. Tipper det er en sammenheng.

PS. Nå håper jeg du klarer å slenge såpass med dritt i min retning at jeg gidder å snu meg! ;-)

Inger

over 20 år siden

Inger

Herre dussen Putte. Nå var du søt.

Ble nesten forelsket i den tøffe måten du ordlegger deg på. Du må nok ha et meget spennende liv der ute eller annet sted.

En skikkelig gutt tror nok jeg du er og en veldig god golfspiller. En av de barske guttene på banen med det aller beste utstyret.

Vet mamman din forresten hva du holder på med på denne siden?

Kølla

over 20 år siden

Kølla

Helt herlig Inger!!
Ta itu med storkjeftene her!

Likestillingsrådet

over 20 år siden

Likestillingsrådet

A country club didn't allow women on the golf course. Eventually, there was enough pressure that they decided to allow women on the course during the week.
The ladies were satisfied with this arrangement, formed a women's club, and became active. After about 6 months, the club board received a letter from the women's club complaining about the men urinating on the golf course. Naturally, they just ignored the matter. After another 6 months, they received another letter reminding them of the previous letter and demanding action. After due deliberation they sent the women a letter advising them that they had been granted equal privileges!

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

ååååååå.... putte er du litt lei deg?
får du ikke nok kjeft på forumet kanskje...

ååååå.... jeg kan komme innom deg en tour og bjeffe litt jeg, siden det er så tamt her inne...

ååååååå..... Inger, er du liksom sånn likestillingsrødstrømpeottardame du eller?...... må liksom være dame og skrive nedsettende om Putte du da? skjønte kanskje ikke at det var en spøk?

Ironi er det mer av på dette forumet enn noen her inne kan forstå tror jeg......

hvis man skal ta seg nær av ting som blir sagt her, så tror jeg man blir gal til slutt, for det er ikke mye positivt å hente fra forumet.

Nei, la nå dette forumet være i fred, og med det så mener jeg: la det være plassen hvor noen golfere kan slenge dritten ut, og andre golfere slenger ironiske kommentarer, mens andre selvhøytidelige igjen tar seg personlig nær av alt som blir skrevet, og avslutter sesongen med å "boikotte" forumet.... som om det gjør at vi andre sitter med hakeslipp.....

/Tiggr g0n

Hehe

over 20 år siden

Hehe

Og prisen for ukens innlegg tildeles........

Tiger McDust...

Gratulerer.

PS:
Ironi som ingen forstår er temmelig dårlig forfattet ironi, er det ikke..?

PutteGulp

over 20 år siden

PutteGulp

Hva feiler det putte?

Teldar

over 20 år siden

Teldar

Nå kan dere snart slutte med sutringa og begynne å spille. Dynekilen har åpna for ordinært spill uten vintergreener.

Jeg har booka meg inn neste helg.

Ha en fin sesong!

Putte

over 20 år siden

Putte

Sorry, Inger, tilgi at jeg ikke engang gidder stoppe opp når jeg passerer deg. Din fjollete fjortisstil er rett og slett bare uinteressant.

Forøvrig tror jeg nok Hehe tar feil. Ironi som ingen forstår, her på dette forum, betyr nok heller at de som frekventerer forumet dessverre er nokså innskrenka i huet.

Inger

over 20 år siden

Inger

Så ung som fjortis er jeg nok ikke Putte, men takk for at du tror jeg er det. Skal fortelle min mann og mine to døtre om dette, som også spiller golf.

Hei Teldar.
Helt enig med deg. Siste innlegg på denne siden for min del. Reiser løpet av noen dager til varmere breddegrader for å dyrke golfens gleder. Ønsker alle en fin golfsesong.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Hvorfor ikke flere damer her inne?
Det ville berike hele forumet, ikke bare moralsk, men også kvalitativt. Er nok mange jenter der ute som leser "oss gutta", og som ler seg skakke.
Har foresten en liten ide i mitt innerste gjemme: la oss åpne for å søke etter gofpartner her inne på Scangolf. Oppfordringen går til Jarle, finnes det muligheter her?

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

hihi... det er vel her som ellers i (data)verden, mon tro hvilket kjønn som og hvilke hensikter som skjuler seg bak de nick og innlegg som treder frem! Nysgjerrighet og og kjapp fremsving vil nok alltid prege meneskets uttrykksmåter...hihi... pigs in space....

Espen Ødegaard

over 20 år siden

Espen Ødegaard

Putte,

stikk a'!

Det finnes andre fora hvor du kan oppnå det du tydeligvis er på jakt etter, og så kan folk som er interessert i golf få holde til her.

Espen

over 20 år siden

ja, så er vi i gang igjen da.....

hehe som ikke forstod totalironien i mitt innlegg, og alle de som mener at dette er feil forum.....

doh...

dette er forum for alle opplysende, kranglete, morsomme, dyktige, politisk korrekte, politisk ukorrekte, etc.

bare innse det. dette er forum for fåreskaller og alle andre som syntes det er morsomt å nerde rundt på digitale forum.

Espen Ø:
du burde vite bedre du som er en så erfaren forum-debattant.......

ta ta

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her