Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Spørsmål til Leadtape

Tobben

over 22 år siden

Tobben

Du virker som om du virkelig har greie på utstyr og du er min mann, seriøst.
Jeg er 192 cm høy, og har grønt kort. Vurderer å kjøpe meg et nytt sett og har en del spørsmål i den sammenhengen:
Har fått tilbud om et OLYO sett med grafitti skaft. Er de bra for meg?
Har også fått et tilbud på 8000,- for et Gallavaysett, x12 med stålskaft. Hvilket anbefaler du at jeg kjøper?
Alle sier så mye forskjellig at jeg blir helt forvirret.

Gjermund

over 22 år siden

Gjermund

8000,- for x-12 med stål høres drøyt ut.. Det er tross alt snakk om et sett som har gått ut av produksjon for en stund siden, erstattet av x-14, som igjen blir erstattet av x-16 i disse dager :) Det er sikkert fine køller, men markedsprisen kan umulig være 8000,-.

Tommy Nergård

over 22 år siden

Tommy Nergård

Hos www.clickandsavegolf.com får du Callaway x-14 m stålskaft til $549,50, dvs. drøyt halve prisen av det du har fått tilbud på. Skulle være rikelig til dekning av frakt og mva.

Mr Leadtape

over 22 år siden

Mr Leadtape

Hei Tobben, jeg var også veldig opptatt av utstyr når jeg var "fersk". Skulle ha det jeg trodde var det beste og måtte betale det jeg trodde var vanlig pris. (alt for mye).... Etter å ha holdt på en stund har jeg funnet ut at såkalte kjente merker er fryktelig overpriset og ofte med dårlige skaft. Jeg ville ikke kjøpt noen av de alternativene du oppgir. Skal jeg gi deg en god anbefaling må det være følgende.
*Gå til en pro eller køllemaker å betal noen kroner for få testet ut hvilke spesifikasjoner du trenger på køllene dine. (køllehastighet, fleks, grafitt eller stål (prøv begge), lengde på køllene og lie på alle køller.
*Gå inn på en komponentleverandør i USA. Golfsmith eller golfworks eller andre og finn et hode som er designet for "tilgivelse" og som er en type overzise "cavity back" (egnet for nybegynnere)
*Velg et godt skaft av enten Rifle eller Tru temper, (stål), og bestill settet satt sammen med de spesifikasjonen Pro/køllemaker har gitt deg. Et godt skaft betyr mye mer enn et godt hode.
*Velg standard grep, oversize grep er tull for de aller fleste.
*Alt sammen bør maks koste 2.500 inkludert frakt, moms, osv.....levert på døra

* Ikke gå på markedsføringen til Callaway eller andre, dette settet vil være minst like bra, sannsynligvis bedre.

Lykke til ....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her