Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

O.E. Roalkvam og Golfporten

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Var innom golfporten.no i dag. Det drives vel av herr Roalkvam ennå etter det jeg vet.

Han serverte en god del bra innlegg, men fikk også en del pepper her i foraet tidligere.

Nå skrives dette på http://www.golfporten.no under om Golfporten:

"Dette viser at Golfporten selv i et snevert jantelov marked som det norske, har skutt blink. Golfporten er et registrert firma. Velkommen innom Golfporten! Herlig fri for skryteforum for drittunger"

-Aner en viss sårhet og driittslenging mot brukere b.la. her på foraet i den formuleringen. -Hva er vitsen?
Hva med å bli ferdig med det som var?

Sol

over 20 år siden

Sol

Jeg har ikke hatt noe som helst med OE Roaldkvam å gjøre tidligere, men med de uttalelsene som kommer frem på nettsidene tviler jeg sterkt på at jeg kommer til å handle med vedkommede i fremtiden helle så han har ikke mistet noe kunde, men heller ikke fått noen ny...

Jeg kan heller ikke for alvor si at han hever seg noe særlig over de han beskriver på nettsidene sine med sin litt barnslige, hevnlystne beskrivelse av alle de som er så dumme at de ikke handler hos ham.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Jamen gutter, da. Vi snakker tross alt om en som har klart å få registrert et firma her. Vis litt respekt, da:-)

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Har aldrig vært inne på Golfporten før.
Men,
HVA I ALL VERDEN ER DETTE!!
Er denne mannen mindre begavet??
Her er det jo virkelig snakk om å skyte seg selv i foten, skjønner han virkelig ikke at han kun skader seg selv med å gå til direkte angrep på "alle" andre i hele golfnorge?
Kan man gjøre annet enn å le?
Ps; for en forferdelig rotete side.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Det er vel sånne som dere hen mener.

For en gangs skyld er jeg enig i OER - for noen drittunger dere er.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Galskap satt i noenlunde system

Four

over 20 år siden

Four

Swinger.
Tror du han selger mere ved å skrive på den måten?

Donky

over 20 år siden

Donky

"Velkommen innom Golfporten! Herlig fri for skryteforum for drittunger."

Hehe, det er ikke lenge siden han selv prøvde å dra i gang et forum, men misslykkes i dette. Plutselig er debattforum bare for drittunger! Hårsår?

Hva er forresten et debattforum? En gjeng med mennesker som sier seg helt enig i hva alle andre sier? Slik som politiske debatter på TV?

Det er klart det skal være hett på et diskusjonsforum! Folk som er enige gidder vel ikke å diskutere!!!

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

La OER hvile i fred...

Flopper

over 20 år siden

Flopper

Roaldkvam må kose ræva av seg når dere idioter gir han en så flott reklame.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Reklame for søppel?

Rullings

over 20 år siden

Rullings

Golfporten ruler!

Golporten

over 20 år siden

Golporten

Ville bare reklamere litt for Golfporten igjen. på tide nå da det er lenge siden sist.
De har nå fått et forum igjen, ja de har til og med blitt bloggere!
Men de legger ikke spesiellt vekt på det siste sies det...
Det som fremmes er nå Demokratenes politikk, og det i et golfforum.
Flott! Skulle ønske at alle andre golffora også diskuterte viktigere ting i livet enn golf! -Så ville verden ha blitt et meget bedre sted.

http://www.golfporten.no/
http://www.golfporten.info/

Daniel

over 20 år siden

Daniel

En blind hyene med dysleksi kunne ha designet en penere og mer oversiktlig Internettside enn www.golfporten.com.

Maken til uoversiktlig side og unaturlige blandninger av forskjellige områder skal en lete lenge etter på Internett. Han som lager siden kan jo så vidt bruke
og

i HTML.

# De blander norsk og engelsk i en og samme tekst, ettersom de ikke gidder oversette.
# Ulogisk, inkonsekvent og stygg bruk av fontfarger, fontstørrelser og linjeavstand.
# Startsiden ser ut som en slik prøveside som en fra ungdomsskolen som aldri vært borti HTML før kanskje skraper sammen på noen timer og der målet er å prøve ut forskjellige fonts, posisjoner og andre effekter uten å tenke på selve sidens opplevde design.
# Tekst som linker har ikke alltid annerledes farge enn vanlig tekst.
# På utstyrsidene kommer det ikke et nytt vindu, uten det eksisterende browser-vinduet går videre till linken, HVIS en trykker på BILDET av produktet? Men hvis en trykker på selve navnet på produktet, skjer det ingenting (der det da vanligvis linkes med et nytt vindu til en side og et klikk på billedet eventuelt åpner et nytt vindu med høyere oppløsning).
# En hel del av linkene (som av en tåpelig anledning er lagt på bildene i stedet for i en del av teksten går till plasser som sier for eksempel : ”This product is not available at this time”
# Skjønner ikke helt at siden i det hele tatt brukes av noen, da den i stort sett bare linker videre til andre sider, som ofte ikke nødvendigvis har de mest gunstige tilbudene rundt produktene, særlig på bakgrunn av at siden er så ekstraordinært uoversiktlig at en ofte finner relevante sider raskere ved å bruke andre sider og t.o.m. www.google.com og lignende :-)
# Hvem er tullingen som sitter i sofaen på startsiden?
# I stykket om golfporten står det (med en linjeavstand som for eksempel i Internett Explorer (som for øvrig er en ekstremt dårlig browser) ikke er avhengig av browserns definerte text size, samtidig som tekstens størrelse ER avhengig av browserns definerte text size. Hahaha det er sååå patetisk!!!

Dette står etterpå:

”Golfporten var på nettet første gang den 20. august 2002. Siden den gang har Golfporten gjennomgått mange forandringer. Hovedsatningsområdene er golfutstyr, cruise, Afrika safari, hotell, leiebil, og reiseliv generelt. Det som har blitt en stor industri, er cruise. Her kan vi i samarbeide med våre partnere på dette området, levere cruise-hotell-leiebil-fly og feriepakker til hvilken destinasjon du måtte ønske, og til meget hyggelige priser. Når det gjelder golfutstyr, har vi tett samarbeid med en stor leverandør i USA. De leverer golfutstyr til priser som ingen klarer å matche. Golfporten ligger på topp i de fleste anerkjente søkemotorer som Yahoo, Google, MSN, Alta Vista,AllTheWeb m.m. Dette viser at Golfporten selv i et snevert marked som det norske, har skutt blink. Velkommen innom Golfporten! “

OK, med mindre det handler om VM i kommafeil og inkonsekvent tekstskrivning er dette bare ett tragisk stykke tekst. Dessuten er jo argumentet i slutten, at de fleste anerkjente søkemotorene finner golfporten raskt, ikke noe bevis på at siden har skutt blink.

Ja hvis en skriver golfporten kommer jo www.golfporten.no opp først (i hvertfall i google), men det er da ingen (jo kanskje 1 på 50.000) som søker etter golfporten hvis de er interessert i å kjøpe golfutstyr eller følge med på turneringer som søker på nettopp det ordet… :-) Søkte på 15-20 relevante norske søkstringer som en nok pleier å bruke når en er på jakt etter golfutstyr uten at www.golfporten.no kom opp på førstesiden i søkeresultatet.

Jaja, jeg er fullt klar over at det sikkert er en del stavefeil og muligens en del kommafeil og lignende i det jeg nå har skrevet, men dette er jo bare noe jeg har rablet ned på noen minutter og teksten jeg har skrevet skal jo ikke, til forskjell for det som står på www.golfporten.no , brukes til å sikre meg eller noen annen finansielle inntekter.

La meg oppsummere det jeg har å si om denne siden:

Tragisk dårlig side som etter mitt skjønn ikke bidrar til noen som helst verdiskapning. Jeg synes virkelig synd om den der mannen som sitter i sofaen oppe til venstre på startsiden hvem det nå er (han blir jo ikke en gang presentert). Kanskje er det en reklamelink fra IKEA om en sofa, hvem vet?

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

lool.... jeg tror de har rett i skryte-påstanden sin i hvertfall... her er jo alle hårsåre...

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Enn om folk brukte sitt engasjement på andre saker enn å rakke ned på ting&tang som folk gjør og lager.....

over 20 år siden

Ja, det kan du si.

er greit med diskusjoner, men når dette brukes som en portal for å sørge for å ødelegge for nystartet business o.l da blir det bare teit.

I tillegg er det da tydeligvis noen som tror at golfsporten er over-representert på forumet her inne, noe som garantert er feil, ellers bruker alle 110000 norske golfere ca. 50 nicks på deling...... hehehe...

Morris

over 20 år siden

Morris

Daniel: Har golfporten.no gjort deg noe vondt? Eller har du bare en stor glede av å finne mest mulig feil hos andre. Du har tydeligvis tatt deg god tid når du har gransket golfporten.no og ditt mål var å finne mest mulig feil. Får ikke håpe at du er slik på golfbanen også, hvis du i det hele tatt kan kalle deg golfspiller ?

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Hvem er "de" når de bare har ett forum..

We have 1 members, 10 topics, 10 posts.
Please welcome our newest member hedmark.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

ett medlem.. :

Bjørnar Johansen

over 20 år siden

Bjørnar Johansen

Jeg sier som Tomba sa (16.03.05 kl. 17:44)

"Har aldrig vært inne på Golfporten før.
Men,
HVA I ALL VERDEN ER DETTE!!
Er denne mannen mindre begavet??"

"Ps; for en forferdelig rotete side."

Er også enig i det Daniel skrev. Siden er jo ekstremt rotete og følger nesten ingen standarder innenfor Internettsider. Uff uff, håper de kan gjøre om siden fullstending innen en snar fremtid, ellers er det nok ikke mye håp for den siden.

God bedring

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Jeg har i mange forbindelser hatt diskusjoner med O.E.R. og det har også gått en kule varmt innimellom. Spilt golf sammen, og diskutert det meste på banen og i klubbhuset etterpå.
Vil derfor på det sterkeste ta avstand fra de som betegner ham som "mindre begavet" fordi de ikke liker websiden hans. Jeg er da heller ikke enig i at han har den beste siden, det har heller ikke jeg, men jeg respekterer tross alt mannen bak, for at han har tro på det han gjør. Prøv heller å lage deres egen website, skal bli spennende å se resultatet.

bobla

over 20 år siden

bobla

greit, jeg tar den utfordringen.. gi meg en mnd, så skal jeg poste resultatet her..

Olaf E. Roalkvam

over 20 år siden

Olaf E. Roalkvam

Det er lenge siden jeg har skrevet noe på dette forumet. Jeg fikk et tips at noen øyensynlig verken liker meg eller sida mi. Dette tar jeg ganske lett på. Et langt liv i politikken har lært meg at all reklame er god reklame. Golfporten er min side, og jeg driter loddrett i hva andre mener om den. Om den inneholder annet stoff enn golf, så er også dette min sak. Jeg skriver om det som opptar meg enten det er på norsk eller engelsk. Karakterer fra politiske motstandere forkledd som golfspillere viser at Golfporten's innhold trykker på ømme tær. Da er målet oppnådd for min del. Jeg vet best om besøkstallet på min side. Det er jo det man har statistikker for. Det er fritt fram for alle å bedre en allerede utmerket statistikk ved å fortsette fokuseringen på meg og Golfporten. Intet vil glede meg mer enn det. Ha en god golfrunde og når tiden kommer, også et godt valg.
OER

Hei Olaf!

over 20 år siden

Hei Olaf!

og velkommen tilbake. Har savnet dine friske innlegg

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Hva er en golfport? Glemte han å kjøpe domenet golfportalen? Legger det skip til kai her?

Liaa

over 20 år siden

Liaa

Dø tråd....DØØØØØØ

Ole

over 20 år siden

Ole

Man shoes. Bra menyvalg det.

Daniel Berg

over 20 år siden

Daniel Berg

Jeg leser fordypning innenfor markedsføring og er det en ting en har lært seg der så er det: "All reklame/omtale er IKKE god reklame".
Bare fordi noen typer av negativ omtale kan ha en positiv markedsføringseffekt, betyr det naturligvis IKKE at all form for negativ omtale har en positiv effekt. Dette tåpelige ordtaket er det bare noen som trøster seg med når de fått dårlig omtale…

Jeg synes ikke du skal legge noen større vekt på utviklingen av besøkstallene, i hvertfall ikke som en indikator på hvor bra det går med siden... En stor del som besøker siden gjør det nok bare for å se hvor latterlig dårlig den er. Om alle de som bare besøker siden for å få seg en god latter hadde brukt en mirror til siden hver gang de skulle le hadde nok dine besøkstall vært vesentlig lavere.

PS Det er vel ingen som i denne tråd har sagt at de ikke liker deg, Olaf??? Hvor har du fått det ifra??? Du er sikkert en meget hyggelig kar. DS

Deretter skriver du:
” Karakterer fra politiske motstandere forkledd som golfspillere viser at Golfporten's innhold trykker på ømme tær.”

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke engang har sett hva slags politikk du omtaler på siden din, nettopp fordi siden har en sånn karakter at en ikke kan ta det som siden skriver seriøst, derfor gikk jeg ikke en gang inn på de deler av siden som det så ut som skulle omhandle politikk.

Du kan jo velge å tro at de som kritiserer siden er s.k. forkledde politikere i golflklær, men da gjør du nok deg selv en bjørnetjeneste.. Selv om kritikken riktignok i noen sammenhenger ikke bar preg av å være overdrevet objektiv, er dog sannsynligvis den største delen av kritikken skrevet for å gi deg en hjelpende hånd med etablering av din hjemmeside.

Håper det går bra videre med siden din

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Hei og hå, her kom du jo på banen igjen Olaf, det var kjekt.
Nå skal ikke jeg trekke oss inn i noen kjempefight igjen, bare minne deg på at det ikke altid er lurt å blande politikk inn i alt her i verden. Tror personlig at alt ville være bedre om du ikke bruker din golfside til valgkamp, og heller konsentrerer deg om golfen. Tror at de fleste som besøker en golfside vil lese om golf, politikk blir det jo nok av alikevell.

Olaf E. Roalkvam

over 20 år siden

Olaf E. Roalkvam

Nei Børje; Jeg er ikke på banen igjen. Jeg har sagt det som av meg skal sies i denne saken. Dessuten synes jeg det er helt på trynet at du snakker til meg på nettet. Det må da være andre måter 2 personer som kjenner hverandre kan kommunisere på. Selvsagt får du ikke Nettogolf i fokus på den måten. Kanskje du kan spørre den "barmhjertige samaritan" som kaller seg Daniel Berg og som fordyper seg i markedsføring, om hvordan du best kan markedsføre Nettogolf. Daniel Berg fordyper seg i et fag der jeg antagelig har glemt mer enn han har lært. Jeg har ikke bare politisk bakgrunn. Det er derfor et råd til Daniel Berg at han sjekker litt om bakgrunnen til dem han "prøver å hjelpe"
OER

Heia Olaf!

over 20 år siden

Heia Olaf!

Stå på! Snålt språk du har med bestekompisen Børje da, "helt på trynet at du snakker til meg på nettet".. Men men, den man elsker tukter man jo

Zalo

over 20 år siden

Zalo

Hei

Bare en liten kommentar til det som blir sagt at all reklame er god reklame. Tine meierier ble jo nevt ganske mange ganger i media i vinter. Tipper det er en reklame de gjerne skulle hvert foruten.

over 20 år siden

hmmm.... Olaf har lagt inn to innlegg her. jeg kjenner ham overhodet ikke, og allerede så vekker han avsky....... stilig...

fin tone forresten

j9

over 20 år siden

j9

Jeg er sikker på at bakgrunnen til OER er godt plassert i en sofa fra IKEA.

PS. Dette må ansees som GOD reklame for IKEA, omstendighetene tatt i betraktning.

PPS. JA, jeg er en motstaner av demokratenes politikk, forkledd i piquet og en elegant tettsittende bukse som hverken Kleppe eller Simonsen ville få plass i.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Hva skal jeg si til dette da mon tro? Nei, jeg velger å tenke litt før jeg svarer på slikt jeg, er nok ikke så dumt. Svar kommer Olaf, håper du liker det.

over 20 år siden

Var inne og tittet litt på sidene, og jeg skjønner hva Børje mener her.

OAR må jo selvfølgelig få bruke siden sin til hva han vil, men det kjentes noe merkelig å velge mellom webshop og valgbarometer og EU innspill fra demokratene.......

lå også et innlegg på siden om valg og bruk av oljepenger.... lol..... innsiktsfullt.....

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

En gang i tiden var det en butikk på veien mellom Stavanger og Sola Flyplass som het Sola Video og tepperens med tilleggsreklame utenfor "Vi har ferske reker og krabber".

Golfporten minner meg om den, men siden OER har glemt mer enn Daniel har lært så legger jeg ydmykt til grunn at det er en bevisst strategi som ligger bak.

Olaf E. Roalkvam

over 20 år siden

Olaf E. Roalkvam

OK siden dere ber så pent om det.
For det første så var det ikke jeg som startet denne idiottråden. Når så er sagt er det på sin plass å presisere følgende.
Golfporten er ikke en webshop og har aldri vært det.
Golfporten som eies og drives av undertegnede har som overskrift; Golfporten; Ikke bare golf!
Golfporten opptrer nærmest som en landhandel der det meste er å få kjøpt, og der det meste diskuteres. De politiske sidene i Golfporten er der fram til valget er avviklet: Årsak; Undertegnede er valgt til 1. plassen på partiets liste i Hedmark til Stortingsvalget 2005. I stedet for å lage en ny nettside om akkurat dette, benytter jeg de muligheter jeg har til å tale mitt parti's sak. Og de beste mulighetene er via min nettside: Golfporten. Denne nettsiden har etterhvert opparbeidet seg et bra besøkstall til ergrelse for mange debattanter på Scangolf. Det at jeg låner ut annonseplass til det jeg kaller samarbeidspartnere(selvsagt mot en viss godtgjørelse) ser for meg ut til å irritere mange aktører her. Det får så være. I Norge er det blant mange debattanter mest populært å rakke ned på andre. Positive innlegg er en sjeldenhet uansett hvilket forum som brukes. Ta dere en tur i diverse golfforum og bedøm selv. Og sofaen er ikke noe Ikeaprodukt tror jeg. Verken sofaen eller stua den står i er min. Og jeg kjøper Synnøve Finden sine produkter og helst melk fra Q meieriene. I tillegg er jeg en innbarka motstander av at Norge skal inn i EU. Nå har jeg vel gitt dere en masse å henge dere opp i til at denne tråden kanskje kan slå tråden som gikk om Miklagard til det kjedsommelige. Og jeg lover å delta etter beste evne selv. Noe skal en jo gjøre i denne agurktida.
OER

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Til Olaf.
Skjønner ikke bæra av din tankegang, du er jo bare ikke sann. Om du mener at det er på trynet at jeg deltar i en diskusjon som omhandler deg, og at jeg mener noe om din side, ja da er vi nok ikke noe særlig på nett lenger. Vil ikke kommentere dette videre her, men skal ta en prat med noen pappesker på lageret.

Til "Heia Olaf" Jeg har nok aldri vært noe bestekompis med Olaf, tilhørt samme klubb og møttes på banen er det korrekte.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

GOLF OG POLITIKK

Var inne på Demokratenes website i dag, og gikk inn på linken til Hedmark fylkeslag. Hvor kom jeg tror dere? Jo, rett inn på Golfportalen.no
Det er etter min mening helt skandaløst at en golfsite blir brukt som politisk hjemmeside. Politikken skal ha en framtredende plass i samfunnet, og romsligheten skal være stor, men det bør ikke blandes inn i idretten.
At en overivrig stortingskandidat bruker sin golfside til egen valgkamp gir ikke noe særlig troverdighet som politiker eller som webmaster.
Mitt syn her er fullstendig uavhengig av person og parti, vil ikke at alt skal blandes.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Innlegget over skulle ikke inn her, var ment som en ny tråd.

over 20 år siden

Ganske morsomt at Olaf snakker om "Debattanter som er mest opptatt av å rakke ned på andre" når han kaller en tråd som handler om hans nettside for "Idiottråd"....

du er nesten like selvopphøyd som noen andre jeg har diskutert med på et annet forum som mener at hans meninger er de eneste rette og at det ikke er noe å diskutere siden han har sagt sin mening.

men, men.... mangler man innsikt og tråkker på menigmann, så får man ingen stemmer heller. men du trenger vel ikke flere stemmer heller tenker jeg. det er vel overflod av velgere så det er nok ikke noe problem..

Olaf E. Roalkvam

over 20 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til Tiger McWould if he could.
Min sympati går denne gang til redaktøren i Golfsiden.
Det som du sier er at han prøver å opphøye seg til til den eneste rette. Dette er jo latterlig ettersom du øyensynlig ser ut til å tro at dine meninger er de rette, og blir sur når noen trår deg på tærne. Du ser øyensynlig flisa i din nestes øye, men glemmer at det sitter en bjelke og sperrer for ditt eget syn.
OER

Åååh

over 20 år siden

Åååh

Dette var spennende!

Hilsen Dory

Olaf E. Roalkvam

over 20 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til Åååh
Legg deg i buan di Dory. Dette blir nok for mye for deg. Det er sengetid for småfolk. Natti natti
OER

Dory

over 20 år siden

Dory

Åh, du sterke kloke mann!!! Har ikke jeg sett deg før?

Olaf E. Roalkvam

over 20 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til Dory
Kven kveit?

Dory

over 20 år siden

Dory

Jeg heter Dory. Hva heter du?

Jeg har sett en båt.

over 20 år siden

Kjære Olaf E. Roalkvam.

din forutintatthet er temmelig overveldende.
for det første. jeg snakker ikke om Asbjørn Ramnefjell. Han har jeg noen temmelig saklige diskusjoner med, så hvor du trekker dine konklusjoner fra, det skal du få stå for selv.
for det andre. Ingen har tråkket på mine tær, og jeg blir ikke sur for noe som noen sier her inne.
Derimot så blir jeg provosert når slike som du kommer bare for å fremlegge dine sure meldinger etter å først si at du driter i hva andre mener om deg og dine ting, og i tillegg at du ikke driver valgkamp for Demokratene på hjemmesiden din, som inneholder propaganda fra ende til annen.
Jeg driter langt i hjemmesiden din, og også innholdet forsåvidt, men det blir litt påfallende lite gjennomtenkt og lett forutsigbart når første kommentar du gjør her er pepper, som så blir pepret tilbake prompte.

til slutt så vil jeg også si at jeg ikke prøver å påstå at mine meninger er de eneste rette, men jeg understreker ofte at man må ha åpent sinn for at andre til tider kan ha rett, og at det går an å være hyggelig når man skal fremlegge en mening. jeg er en rettferdist, og trenger å få lov til å ytre meningene mine der jeg føler jeg har noe å komme med.

Dory

over 20 år siden

Dory

Båten gikk den veien!

Dory

over 19 år siden

Dory

agurktid eller?

Doc

over 19 år siden

Doc

Olaf - ta medisinen din nuh. Skynde seg...

OHH MY GOD!

over 19 år siden

OHH MY GOD!

I alle dager???

Måtte noen virkelig dra frem denne igjen, et år etter?? Er det muuulig!

Einar

over 19 år siden

Einar

Selvfølgelig er det mulig. For et dumt spørsmål.

Miklageir

over 19 år siden

Miklageir

jeg ville også klart det hvis jeg ville

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her