Daniel
En blind hyene med dysleksi kunne ha designet en penere og mer oversiktlig Internettside enn www.golfporten.com.
Maken til uoversiktlig side og unaturlige blandninger av forskjellige områder skal en lete lenge etter på Internett. Han som lager siden kan jo så vidt bruke
og
i HTML.
# De blander norsk og engelsk i en og samme tekst, ettersom de ikke gidder oversette.
# Ulogisk, inkonsekvent og stygg bruk av fontfarger, fontstørrelser og linjeavstand.
# Startsiden ser ut som en slik prøveside som en fra ungdomsskolen som aldri vært borti HTML før kanskje skraper sammen på noen timer og der målet er å prøve ut forskjellige fonts, posisjoner og andre effekter uten å tenke på selve sidens opplevde design.
# Tekst som linker har ikke alltid annerledes farge enn vanlig tekst.
# På utstyrsidene kommer det ikke et nytt vindu, uten det eksisterende browser-vinduet går videre till linken, HVIS en trykker på BILDET av produktet? Men hvis en trykker på selve navnet på produktet, skjer det ingenting (der det da vanligvis linkes med et nytt vindu til en side og et klikk på billedet eventuelt åpner et nytt vindu med høyere oppløsning).
# En hel del av linkene (som av en tåpelig anledning er lagt på bildene i stedet for i en del av teksten går till plasser som sier for eksempel : ”This product is not available at this time”
# Skjønner ikke helt at siden i det hele tatt brukes av noen, da den i stort sett bare linker videre til andre sider, som ofte ikke nødvendigvis har de mest gunstige tilbudene rundt produktene, særlig på bakgrunn av at siden er så ekstraordinært uoversiktlig at en ofte finner relevante sider raskere ved å bruke andre sider og t.o.m. www.google.com og lignende :-)
# Hvem er tullingen som sitter i sofaen på startsiden?
# I stykket om golfporten står det (med en linjeavstand som for eksempel i Internett Explorer (som for øvrig er en ekstremt dårlig browser) ikke er avhengig av browserns definerte text size, samtidig som tekstens størrelse ER avhengig av browserns definerte text size. Hahaha det er sååå patetisk!!!
Dette står etterpå:
”Golfporten var på nettet første gang den 20. august 2002. Siden den gang har Golfporten gjennomgått mange forandringer. Hovedsatningsområdene er golfutstyr, cruise, Afrika safari, hotell, leiebil, og reiseliv generelt. Det som har blitt en stor industri, er cruise. Her kan vi i samarbeide med våre partnere på dette området, levere cruise-hotell-leiebil-fly og feriepakker til hvilken destinasjon du måtte ønske, og til meget hyggelige priser. Når det gjelder golfutstyr, har vi tett samarbeid med en stor leverandør i USA. De leverer golfutstyr til priser som ingen klarer å matche. Golfporten ligger på topp i de fleste anerkjente søkemotorer som Yahoo, Google, MSN, Alta Vista,AllTheWeb m.m. Dette viser at Golfporten selv i et snevert marked som det norske, har skutt blink. Velkommen innom Golfporten! “
OK, med mindre det handler om VM i kommafeil og inkonsekvent tekstskrivning er dette bare ett tragisk stykke tekst. Dessuten er jo argumentet i slutten, at de fleste anerkjente søkemotorene finner golfporten raskt, ikke noe bevis på at siden har skutt blink.
Ja hvis en skriver golfporten kommer jo www.golfporten.no opp først (i hvertfall i google), men det er da ingen (jo kanskje 1 på 50.000) som søker etter golfporten hvis de er interessert i å kjøpe golfutstyr eller følge med på turneringer som søker på nettopp det ordet… :-) Søkte på 15-20 relevante norske søkstringer som en nok pleier å bruke når en er på jakt etter golfutstyr uten at www.golfporten.no kom opp på førstesiden i søkeresultatet.
Jaja, jeg er fullt klar over at det sikkert er en del stavefeil og muligens en del kommafeil og lignende i det jeg nå har skrevet, men dette er jo bare noe jeg har rablet ned på noen minutter og teksten jeg har skrevet skal jo ikke, til forskjell for det som står på www.golfporten.no , brukes til å sikre meg eller noen annen finansielle inntekter.
La meg oppsummere det jeg har å si om denne siden:
Tragisk dårlig side som etter mitt skjønn ikke bidrar til noen som helst verdiskapning. Jeg synes virkelig synd om den der mannen som sitter i sofaen oppe til venstre på startsiden hvem det nå er (han blir jo ikke en gang presentert). Kanskje er det en reklamelink fra IKEA om en sofa, hvem vet?