Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fujikura speeder 757.....

jauda

over 20 år siden

jauda

Noen som har erfaring med dette skafet som skal være blant de meste brukte driverskafet på PGA touren?

Picard

over 20 år siden

Picard

Forhørte meg litt om dette skaftet da jeg kjøpte ny driver i fjor sommer. Det jeg ble fortalt av både pro og her inne var at dette er mye brukt på touren nettopp fordi det passer disse spillerne veldig godt, mao du må ha en veldig høy svinghastighet for å få glede av dette skaftet. Under min fitting time ble svinghastigheten min målt til 115-125 mph, kunne da kanskje gått for et speeder skaft, men endte opp med et stiff Aldila NV 65 skaft. Fant også etter hvert ut at Aldila skaft var vel så vanelige på touren som speeder skaftene. Kunne ikke blitt mer fornøyd :)

veggiss

over 20 år siden

veggiss

skal du absolutt ha et skaft til blodpris bare fordi det brukes på touren så kjøper du mitsubishi diamana, det er skaftet bl.a tiger har i sin driver.

hm

over 20 år siden

hm

Har også nettop kjøpt Aldila NV 65 skaft Xflex og etAldila NV 75 skaft til woodene mine....

Er du godt fornøyd picard?

Picard

over 20 år siden

Picard

Veldig fornøyd. X-flex sier du. Må ha en syk svinghastighet da?

hm

over 20 år siden

hm

ligger rundt 120 mph litt mer hvis jeg drar til driver 260-275 tror X skulle være riktig.

Hva slags flex bruker du og hvor langt slår du?

hm

over 20 år siden

hm

Av Aldila anbefales X-Flex slik: (100 - 110 mph)
Vet ikke hvor mye det betyr, får høre med køllemaker før han skrur sakene til.

Picard

over 20 år siden

Picard

Hadde fittingtime for å få rett skaft. Testet da forskjellige merker og forskjellige flexer. Av 10 slag lå min tre beste svinger rundt 125 mph, de par tre dårligste rundt 115, og de resterende et sted i mellom. Snittet vel på 240-250 meter med rangeballer. Både pro og importør (som ble ringt opp og tatt i råd), mente jeg burde gå for et stiff skaft. X-flex hadde blitt for stivt de gangene svingen ikke var optimal. Er nå trygg på at jeg har akkuratt rett skaft, og det gir god selvtillit :)

hm

over 20 år siden

hm

Da er vi nesten i samme "klasse" jeg ble dog anbefalt x-flex men jeg ble noe usikker nå, får ikke prøvd disse skaftene førs,t selv om jeg er godt vant med Aldila.

Til veggis

over 20 år siden

Til veggis

Tiger bruker Graffaloy Blue Ltd skaft.

Til Picard

over 20 år siden

Til Picard

Hva slags hode har du???

Tiddelibom

over 20 år siden

Tiddelibom

Til Picard.
Du sier du har en svinghastighet på 120mph.
Hvordan kan du da drive så kort som 240-250m med rangeballer?
Selv har jeg en svinghastighet på 110-115mph.
Driver over 260 med rangeballer.
Jeg har selv X-flex.

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Det er stoor forskjell på rangballene som brukes rundt på forskjellig driving ranger...

Eirik Brødboks

over 20 år siden

Eirik Brødboks

Det kan se ut til at enkelte har forvekslet svinhastighet med ballhastighet. Skryt heller av lengden på ting til damene.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

til han som mente at tiger bruker graffaloy blue...her er bagen hans fra Doral...du kan selv lese det på golf digest.

March 3-6, 2005
Tiger Woods
Ford Championship at Doral

Ball: Nike One Gold
Driver: Nike Ignite 460, 9.5 degrees (Mitsubishi Diamana graphite shaft)
3-wood: Nike Ignite T-60, 15 degrees
Irons (2-PW): Nike Forged Blade
Wedges: Nike Pro Combo (56 degrees); Nike Forged (60 degrees)
Putter: Scotty Cameron by Titleist Tiger

Picard

over 20 år siden

Picard

Har et Titleist 983K hode. Vet ikke hvorfor de ikke går lenger, er vel kanskje som snoop sier.

Tiddelibom

over 20 år siden

Tiddelibom

Picard, hva slags rangeballer er det der du vanligvis trener??
Nye eller gamle??

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her