Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Masters på NRK!?

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Kan noen flere bekrefte dette?
Det blir stort om det stemmer!
http://www.golfsiden.com/debatt/thread.asp?id=216

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Det blir spennende å se hvem som skal kommentere...

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Det skal bli deilig å slippe å være avhengig SVT, som i beste fall kaster Masters mellom kanalene SVT1, SVT2 og SVT24, og i verste fall rett og slett kaster ut Masters til fordel for Davis Cup eller noe annet ræl (sikkert de som synes golf er ræl ;-))

Jerker Selte

over 20 år siden

Jerker Selte

... og ikke bare Masters, i alle fall om vi skal tro golferen.no (www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=52446)
Endelig ser det ut til at noen våker her oppe i fjellrøysa.
Blir bare spennende å se hvem som blir kommentatorer.
Halvor Kleppen og Per Haugsrud måtte være et drømmeteam!

Ole

over 20 år siden

Ole

Kleppen/Haugsrud er bra alternativ. Håper iallefall ikke de bruker noen av Viasat sine folk. Hva med noen profilerte nrk-navn som spiller golf? Akerø? Nome? Hummelvold? Hehe.

Padre

over 20 år siden

Padre

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=52430

Picard

over 20 år siden

Picard

NRK har veldig ymse kvalitet på sine ansatte i sportsredaksjonen. Det kan bli behagelig for all del, men NRK har også potensiale til å gjøre hele sendingen til et mareritt av verste sort. *Kryser fingrene for at det blir bra*!!

Padre

over 20 år siden

Padre

Meget gledelig melding, men venter at det blir mye forklaring av golfbegreper. Håper ikke jeg må sitte å høre på forklaring på hva stableford eller hcp er midt i den verste spenningen, hehe. :-)
Gleder meg uansett!

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Gledelig av NRK dette her!!!

Når det gjelder kommentering Kleppen/Haugsrud synes jeg dette ikke er bra nok. Per H. Kan godt være sidekommentator, men jeg kan i høyeste grad spare meg for Halvor K. Golfinteressert, ja vel, men passer best til reportasjer fra Sommarland…

Asbjørn R. er vel den beste vi p.t. har i Norge, og bør leies inn dersom det er mulig. Eggen er også et godt alternativ. Kaggestad er jo en fenomenal kommentator i alle de idretter han kommenterer, og det forundrer meg ikke om han faktisk kan gjøre en meget godt jobb på dette området også (men er han golfinteressert nok?)

Flyer

over 20 år siden

Flyer

Enig med Fick Naldo. Asbjørn er den desidert beste golfkommentatoren vi har her i Norge. Skal andre enn Ramnefjell kommentere, så ser jeg det på Dansk hvor Leif Nyholm etter all sannsynlighet er en av kommentatorene.

Picard

over 20 år siden

Picard

Jeg må si meg veldig uenig i at Eggen er et godt alternativ. Om han kommenterer Masters kommer jeg til å mute tv'en. Han eier ikke kompetanse på golf og blir derfor svært irriterende å høre på.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Jeg håper også på Asbjørn, eventuelt med Haugsrud el.l. som sidekommentator. For 5-6 år siden irriterte han vettet av meg, men nå prater han mindre og mindre, og det han sier er stort sett vettugt og informerende.

Værste er de kommentatorene som prater i vei når en viktig putt skal settes. Lyden av stillhet er noe av det vakreste med golf.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Dette er sikkert bestemt alt, pleier ikke å ta slike ting på sparket i NRK, jeg skal sjekke opp

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Litt rask, dette er visst ikke bestemt ennå, men sportssjef Øyvind Lund sitter på info om hvem det forhandles med ser jeg at Golferen.no har fått notert seg.
Regner med at Espelid & co får tidlig informasjon, men:

Det står en tilsvarende diskusjon på golfsiden.com.
Den begynner med at Erlend Helmersen har resonert seg frem til at NRK skal sende Masters ut i fra svarene på et spørsmål han stilte et par uker tidligere. Disse ryktene var nok det som ble til at dette er kommet ut.

Hvem andre enn Asbjørn Ramnefjell kan ha gitt disse svarene på golfsiden.com? Han er vel eneste ansatte så vidt jeg vet.

Jeg antar at dette betyr at Asbjørn har visst om prosessen med Masters på NRK ganske lenge....

Om han er spurt om å være kommentator og svart ja/nei er en annen sak.

Skal vi ta en liten betting? Tror oddsen er lav på at AR blir kommentator, -han er jo tross alt frilans.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Jeg synes at det som sies her er utrolig hyggelig for Asbjørn.
Det har vært diskusjoner tidligere hvor jeg har vært en av hans få forsvarere. Fint at det etterhvert er flere som er enig i at han gjør en god jobb.
Jeg har forøvrig spilt en runde med han engang. Hyggelig fyr som også er utrolig god golfspiller.

Ønsker mer golf på NRK...

over 20 år siden

Ønsker mer golf på NRK...

Dette er bra!! Håper bare at alla kan støtte om NRK sine sendinger. Dersom en "sapper" over til andre kanaler fordi en ikke liker kommentatoren, så slår dette bare tilbake på alle som ønsker golfsendinger på NRK. Dersom "ratingen" blir god, er det mulig de vurderer flere turneringer.
Mitt råd: Se sendingene på NRK, når de for engangsskyld sender golf!

Truls

over 20 år siden

Truls

Det er mange som tar inn Svensk TV1 og 2, som jo også sender fra Masters. Selv har jeg fulgt med på de kanalene tidligere år. Jeg vet ikke hvorfor, men syntes det blir noe helt annet å høre på svenske kommentatorer når det gjelder golf og kommer sikkert til å se de sendingene i år også. Svenskene har tross alt flere kommentatorer å velge mellom når det gjelder golfkunnskaper. Norge har vel kanskje bare 3-4 stykker som egner seg.

perry

over 20 år siden

perry

Kan ikke dere som tar inn svt også se på nrk, slik at vi som ikke har mulighet til å se på svt også sjansen til å se masters på nrk igjen neste år også.

Truls

over 20 år siden

Truls

Skal tenke på det ;-)

Truls

over 20 år siden

Truls

En deal: Hvis jeg blir oppringt av en eller annen gallup, skal jeg si at jeg så på NRK selv om jeg så på SVT... hehe

hm

over 20 år siden

hm

Kjell Kristian Rike skal kommentere US masters. Vet ikke om denne mannen spiller golf engang?

kili

over 20 år siden

kili

Tips til NrK: Det koster sikkert flesk å kjøpe rettighetene, særlig når de skal være strippet for reklame. Derfor kan dere spare masse på ikke å ha en kommentator i det hele tatt! :-)

singhing

over 20 år siden

singhing

Dette med K.R. Rike er vel en spøk, eller........
Forresten så vil jeg ikke si et ord om kommentatoren, om så det blir Ingrid Espelid som kommenterer. Bare det å sende US Masters på NRK er vel noe av det største som har skjedd norsk golfsport i nyere tid. Jeg tenker på hvilket løft dette kan gi for rekrutteringen til sporten. Tenk for en god reklame det er for å få ikkegolfere til å få øynene opp for den edle sport......

hm

over 20 år siden

hm

nei det er ikke en spøk, sendte mail til NRK og fikk " det er ikke sikkert men det ser ut til å bli Kjell Kristian Rike...

Det kan jo bli litt av en sending

Truls

over 20 år siden

Truls

Kjell Kr. Rike er jo en megaproff kommentator, men i golf?
Kanskje det? Vi får se. Han er iallefall behagelig å høre på.

Mulig han forsnakker seg og snakker og SKUDD i stedet for slag, hehe.
Innertier ved Hole in One... ;-)

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Hehe, jeg kan se det for meg...

Rike: "Jeg vil bare ha sagt til dere som sitter der hjemme at det jaggu ikke er lett å treffe midt i hullet fra 10 meters hold. Spesielt ikke med de skiftende vindforholda vi har i dag. Eller ka meine du, Karlsen?"

Karlsen: "En mørkhudet herre fra Kiwi
Ja, han blir det jammen liv'i
Når pøtten skal i
Da er han på gli
Og setter sin attende bør-di"

- Vet dere? Dette kommer til å bli helt suvverent! Jeg gleder meg som en hund!

hm

over 20 år siden

hm

hehe, genialt

Pooh

over 20 år siden

Pooh

Etter å ha lest mye rart på disse sidene den siste uken, vil jeg gjerne gi Gunnar prisen for uken innlegg.

Så finnes det humor tross alt.......

Har sagt det før

over 20 år siden

Har sagt det før

JOSTEIN PEDERSEN

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Til Pooh: Jeg takker og bukker for prisen. Den har allerede fått plass på min akk så slunkne premiehylle, blant to trøstegevinster (bl.a. høyeste drive) og en som alle fikk for obligatorisk oppmøte.

Igjen - tusen takk for den lille varmen til mitt halvfrosne hjerte, helt overraskende på en gusten senvinterskveld. For å si det med dine ord:

Så finnes det raushet tross alt.......

Truls

over 20 år siden

Truls

Syntes jeg hører dem!

Rike:
"Men æ må jo si det da Karlsen; dettane e noe som æ må prøve te sommeren. Med min sjydefærdigheter, budre æ treffe på stående fra hundre meders hold. Blinken e jo også større en æ e vant te. Mulig han ser liden ut fra 400 hundre meder, men med rektig greb om "våbenet" burde æ greie det. Æ tar med en anviser så får æ vide resultadet umiddelbart."

Karlsen:
"Tiger er akkuart på vei inn på standplass på hull 8, jeg så'n passere rett utafor bua nå. Han hadde følge med et par stykker, men hadde fått ei lita luke. Jeg skal prøve å ta tia på'n, hvis jeg finner et egnet punkt. Han har bare 45 sekunder på seg, men han burde klare det. Han er jo en gammal Asker-gutt, så jeg har tru på'n, hahahaha"

Rike:
"Nå må du slutte å tulle, Karlsen. Han e ikkje fra Asker. E det ikkje Bærum han e fra da?"

Jeg gleder meg! (selv uten Karlsen)

H

over 20 år siden

H

Ser på Bay Hill Inv. på Viasat DK nå. Der sier kommentator at Viasat har rettigheter og kommer til å sende alle 4 dager fra US Masters.
Dette ble klart i ettermiddag

Går ut fra at det gjelder hele Skandinavia, ikke bare Danmark.

hm

over 20 år siden

hm

synd for nrk...herlig for oss med parabol

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Viasat DK har ofte andre golfsendinger enn Viasat SE, som Norge gjerne har hengt på vedr. golf.
Viasat har ikke en egen kanal i Norge, men sender noen ganger egne programmer på frekvensen til Viasat SE etter det jeg har oppfattet, så som Ishockey i går.
SVT har sendt fra Masters i mange år, i år også NRK.

wick

over 20 år siden

wick

flott de sender masters på nrk

Rocky

over 20 år siden

Rocky

Da må alle se på NRK slik at det blir mer golf på norsk TV

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Det ER faktisk Kjell Kristian som skal kommentere Masters...

Gud hjelpe oss!

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Vet dere ikke at KKR spiller på 8 i hcp og er en rev på å komentere skudd midt i greenen? ;)

hm

over 20 år siden

hm

seriøst, spiller KKR golf? hvem skal være ekspertkommentator?

Picard

over 20 år siden

Picard

Sikkert Karlsen, han er hvertfall en ekspert på limericker..

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Kjell Kristian kommenterte golf på NRK så tidlig som på slutten av 70-tallet. Men så er jo dette den foreløpig siste gangen de har sendt en Major-turnering på NRK også da...

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Her er siste nytt. Rojahn som sidekommentator om han ikke kommer med i Europatouren den helgen Masters er.
Tror dette blir artig jeg (",)

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=53579

Kritisk

over 20 år siden

Kritisk

Når det gjelder ros til AR for gode golfkommentarer så kan jeg umulig si meg enig. Joda, AR kan golf, men akk.. så belærende og selvhøytidelig.

Belærende om de evindelige PØTT og BØNKER, som AR selv var med på å innføre i de tidlige 80åra, da det kun eksisterte en håndfull golfere i Norge. AR mener at 80 tallsslagnen på Bogstad skal gjelde for alle fremtidige generasjoner og alle dialekter. Javel, men hold nå klaffen om det på riksdekkende TV!!

Belærende om at nybegynnere må trene mer nærspill.

Selvhøytidelig i form av utsagn som: det var et dårlig slag (uten å begrunne mer), den feilen gjør nybegynnere ofte (underforstått: det gjør ikke jeg) osv osv. AR har så fordømt lett for å gjøre seg til dommer over spillere...både de han kommenterer og de han gikk sammen med forleden.

Hva skal han prate om da, og hvordan? Det skal ikke jeg si, men jeg tror han kunne ha lært mye av Dr. Nyholm, Mats Hallberg eller Göran Z. hvis han hadde vært mottakelig.

Håkon

over 20 år siden

Håkon

Maken til oppgulp! Er det sjefen eller kona du har kranglet med i dag?

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Jaja, tråden utartet pussig nok...

Masters på NRK, yieppie! Ikke bare fordi de sender Masters, men også fordi de flagger en utvidet interesse for golf!

Og ift AR synes jeg han er underholdende på AR-vis, ikke enkelt å kommentere konkurranser med 50% reklamepausebilde i bakgrunnen, men AR er fin han!

Kritisk

over 20 år siden

Kritisk

All ære til NRK som vil sende Masters - det var på tide. Jeg hadde ikke tenkt å forklare sammenhengen mellom tråden og vurdering av enkelte kommentatorer som kan være aktuelle, men etter nærmer ettertanke ser jeg jo at det kan være lurt. Hvem som kommenterer og hans dyktighet eller stil betyr kanskje så mye som 50-100% av opplevelsen av en sending. Derfor er hvem som ev kommenterer Masters på NRK viktig. Som man kanskje kunne få inntrykk av over, så er jeg ingen fan av ARs kommentarer. Det kan kanskje utvides til å si at vi ikke har noen som er spesielt dyktige til å kommentere golf i Norge. Som en direkte følge av dette hører jeg heller på Gøran Z eller Mats Hallberg (istendenfor på AR) når Golf sendes på VIASAT. Når kritikken rammer AR, så er det fordi han sannsnynlig er vårt beste alternativ, hvilket er trist.

Hvem ønsker forresten å høre at ballen har landet på GGGRRReenen (uttales med tjukk amerikansk GR) i en norsk sending?

Picard

over 20 år siden

Picard

Det har gått 5. min og Rike har sagt "god gli" tre ganger allerede. Den mannen tror han komenterer ski-skyting enda. Håper inderlig at dette tar seg litt opp.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Antar at de som følger sendingen er enig i at AR er av de beste vi har å ta av!?

Enig

over 20 år siden

Enig

:D

Delvis enig

over 20 år siden

Delvis enig

, men synes allerede KKR har snakket seg varmere.

Følgermed

over 20 år siden

Følgermed

Slutt å være så kritisk, Picard!
Syntes ikke dette er så ille, tross alt. Værre med de andre som nesten bare kommenterer om det er et bra eller dårlig slag. Er det bra - er det alltid "utrolig bra"!
Den eneste golfkommentaren hittil i Norge får hard konkurranse (gudskjelov).

Savner for så vidt at de nevner mer om historikken rundt denne tradisjonsrike turneringen - og ikke minst banen.

Picard

over 20 år siden

Picard

Kommer seg litt nå jah :) Men satt også jeg å tenkte det hadde vært gøy med litt mer historikk om turneringen og banen. Der hadde kanskje AR stilt litt sterkere..

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Syns også det er OK. Var litt skeptisk til å begynne med, men med tanke på det som KKR sa (at de håper å få mange nye interessert i golf) så syns jeg de gjør det ok. De kommenterer vel egentlig ikke til oss golfidioter som suller rundt her inne døgnet rundt...

De sleit jo litt helt til å begynne med da Hansen og Rojahn ikke sa noe som helst, men nå begynner de å bli varme også...

Tipper det blir bra i morgen med fint vær og EE og Adam Scott i superform :o)

Fast Player

over 20 år siden

Fast Player

Svenskene gjør det dårlig og det kan ikke nevnes for ofte...
Dette er jo bare komisk.

Uansett; noe mer irriterende enn barnehagestemmen til Thomas N. er det vanskelig å finne.

Putte

over 20 år siden

Putte

Ojoj... Kanskje det var dette som måtte til for å innse hvor god AR faktisk er...

Må si AR går disse fyrene en høy gang. Den tørrvittige humoren til AR er jo faktisk ganske så artig. NRK-sendinga var tam.

(En annen ting: Har dere like uskarpt bilde som meg? Ser ut som en eller annen snål sending fra 70-tallet eller noe sånt. Fargene alt for mettet, og alt ute av fokus.)

carsten

over 20 år siden

carsten

Rike har virkelig lest seg opp. Pensumet har vært omfattende, han driver jo bro-kjenning på alle Augustas navngitte broer:)

kølla

over 20 år siden

kølla

Det var jo ventet at drittslengerne skulle melde seg på!

byman

over 20 år siden

byman

Og Rike sa at det er umulig å få eagle på par 4 hull.... Hvor er Ramnefjell? NRK kunne jo leid inn ham for anledningen...(Viasat Sport sender jo uansett ikke)

snappy

over 20 år siden

snappy

Nå må dere f... meg gi dere... Synest de er flink jeg.. Gå på et grønkort kurs å se hvordan din pro eller hvem de nå er som har teorien snakker til ferske golfere... Mye av det samme som skjer her... Det er bra at det kommer golf på NRK.. Dere må være litt ydmyke, golf er en ung sport her i norge.... Ikke alle er slik som byman og Co.

Takker kølla

Mvh Snappy

veggiss

over 20 år siden

veggiss

hehe...rike hadde vel årets tørreste vits når de diskuterte hva de skulle kalle det billy casper fikk etter 5 baller i vannet og 14 slag på par 3 hull...fiskebogey :D

ellers så synes jeg de klarer seg greit, skulle ønske de hadde mere kjennskap til banen, med tanke på lengder på puter osv, men er bare glad jeg får se golf på tv jeg!!

Snappy

over 20 år siden

Snappy

Kunne kansje trekke inn Eirik Tage som faktisk er Norges mester og har spilt banen 3 ganger, og hvordan han klarte seg osv...

Dette hadde jo fremmet golfsporten i norge.

www.eirktage.com

fin side, bilder fra Augusta osv

Picard

over 20 år siden

Picard

Syntes også det ble riktig bra til slutt. Synes også det er riktig at de tar med det elementære slik at det ikke er kun golfnerder som oss som får glede av det :)

Picard

over 20 år siden

Picard

http://www.eiriktage.com/

snappy

over 20 år siden

snappy

Takk Picard

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Takk NrK og KKR med venner, for en god golfsending uten AR.
Det var en befrielse.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Jeg synes KKR og Co greide seg bra. Selvsagt er Rike ingen Asbjørn - det er det få i Norge som er, men med hjelp fra Thomas og Øyvind synes jeg dette var godt innenfor det akseptable. Ingen tvil om at Rike har lest seg kraftig opp både på spillere og spill. Skal man kritisere noe måtte det være at de pratet litt i munnen på hverandre - men til førstegangs team å være var det godkjent og vel så det. Mye bedre enn hva NRK har gjort før !!

Terningkast; en god 4 'er.

johhny

over 20 år siden

johhny

Jeg syns "team Rike" klarte seg greit. Viktig med 2 erfarne golfspillere i studio, og gamle Rike har virkelig gjort ett ærlig forsøk på å sette seg inn i stoffet, selv om det er lett å høre han ikke er noen erfaren golfkommentator.
Han virker litt mer ydmyk enn når han kommenterer skiskyting, der han kan være ganske irriterende til tider.
Må bare le av forslaget om å få inn Eirik T. Johansen, maken til tørrpinne skal man lete lenge etter. Man trenger en som liker å snakke litt på slike arrangementer, og etter noen intervjuer på både TV og i diverse golfblader, har han ikke akkurat overbevist meg om at han er en slik type.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Betraktelig bedre på dag 2, heldigvis.

Eneste ulempe er at de tror at seerne er like grønne som NRK ift golf, det stemmer nok ikke!

ShortSwing

over 20 år siden

ShortSwing

Har sett på litt i ny og ned og syntes absolutt gutta klarer seg bra. For meg så heter IKKE pøtte og pøtter på Norsk. Samme kan det være jeg forstår hvade mener. Dessuten må det jo være like vanskelig å putte på greeene på Augusta som det er å putte på Kona ;-)
For interesserte har BP skrevet et par glitrende artikler om Masters for oss:
http://www.ruff-fairway.com/index.php?option=com_content&task=view&id=102&Itemid=85
http://www.ruff-fairway.com/index.php?option=com_content&task=view&id=98&Itemid=85

SS

mr tee

over 20 år siden

mr tee

Fooore: Det er det ingen som vet, før man har fått seerstatistikker. Jeg tror det er veldig viktig å legge kommentarene på et slikt nivå at de "grønne" forstår og har glede av sendingene. Hvis man antar at de som ser på er erfarne innen golfspråket, så sikter man på en veldig liten gruppe (ca 100.000), tror ikke noen tv-kanal ville vært fornøyd med slike seer-tall.

Rookie

over 20 år siden

Rookie

SVT2 sender direkte fra 22.20 i kveld ser jeg, og det er jo et glimrende alternativ for de som synes Rike&Co blir litt for omstendelige.

Selv synes jeg det blir litt for mye med tre mann i studio som alle skal snakke like mye, så jeg velger nok SVT denne gang.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Mr Tee: yepp, det er nok slik de tenker, men jeg tror seerne er de som spiller, familier og andre rundtom uten forhold til golf lar ikke dette dominere stua. Men det blir en vurdering.

Holberg

over 20 år siden

Holberg

Og nå starter sendingen fra 4de runde på Viasat DK

@lle fugler

over 20 år siden

@lle fugler

Nå får NRK valutta for pengene.... hvilken spenning....omspill... :)

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Topp underholdning, og god pr. for golfsporten. Håper mange fikk lyst til å starte å spille golf. Som vert gikk det med ett par bokser ekstra i natt, og det var helt topp. Rammen rundt? Helt greit, Rike er jo proff.

Kritisk

over 20 år siden

Kritisk

KONKLUSJON:

Kjell : Bedre enn forventet
Øvind og Thomas : Det holder ikke å være god i golf

Om AR i forhold:
Joda han er den beste golfkommentatoren i Norge, men akk, vi er ikke bortskjemt.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Synes dette fungerte utmerket. Vi kan ikke klage. AR kommenterer for nerdene hele året, Rike klarer seg utmerket når golf blir "public service".

En "nybegynnerblemme" var at NRK kuttet sendingen ett minutt før Tiger fikk den grønne jakken av Phil. Det er litt som å ikke vise utdelingen av kongepokalen etter cupfinalen. Etter ti timers sending skjønner jeg ikke vitsen med å kutte sendingen for å komme seg hjem fra jobb fem minutter tidligere. Seiersintervjuet med Tiger er jo også greit for NRK å få med, rent journalistisk.

Pasek

over 20 år siden

Pasek

Jeg gratulerer NRK for en kjempefin overføring og gode kommentarer av trekløveret som virkelig fant stilen søndag kveld!
Dette er den første gangen jeg ikke har savnet kommmentatorene til de amerikanske TV-sendingen i golf.
Jeg håper at NRK og de samme tre også får anledning til å gjenta dette i US Open og The Open i juni og juli.

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Dette var jo riktig bra!
KKR, svært god som kommentator og i tilegg helt åpen om at han ikke kunne ALT.
Syntes alle tre klarte seg veldig godt etterhvert, behagelige å høre på, i strake motsetning til enkelte andre vi har blitt tvunget til å høre på over lengere tid!

Rob

over 20 år siden

Rob

For en gangs skyld føler jeg å ha fått noe igjen for lisenspengene! Ekspertkommentarene kan NRK sikkert rokkere på, med Rike fungerte utmerket som sjef.

Bjørn

over 20 år siden

Bjørn

Jeg synes at trekløveret gjorde en kjempejobb! Man trenger en erfaren sportskomentator for å holde det i gang. Asbjørn Ramnefjell kan selvfølgelig mye mer golf enn Rike, men han er ingen sportskomentator. Derfor "forsvinner han" i kortere og lengre perioder. Kanskje fordi han leter etter informasjon, eller han finner rett og slett ikke på noe å si.
Rike forsvinner også, men da engasjerer han sine sidekomentatorer på en udmerket måte. Det golffaglige klarte Rojan og Nilsen å ta seg av, men personlig synes jeg det ble litt for mye golfspråk fra dem. Selv vanlige hobbygolfere kan få problemer med å følge dem med alle deres engelske golfutrykk.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

way to go nrk!!! håper vi får mer av dette fremover, glimrende sending, dog litt synd at de kuttet rett før tigern fikk jakken (eller trøyen som rike så pent kalte det).

Padre

over 20 år siden

Padre

Dette var en skikkelig opptur!
Kommenteringen var som forventet;
Rike er meget proff som kommentator, men var allikevel ydmyk i forhold til kunnskap om begreper innenfor golfsporten. Han vet nok det meste, men stilte allikevel "dumme" spørsmål til ekspertene "for seerne".

Helt greit å gå igjennom det grunnleggende. Nrk sender over hele landet - også der det ikke finnes golfspillere.

Hvis det skal settes fingeren på noe, var det kanskje for mye med 3 kommentatorer. 1 "ekspert" hadde holdt.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Støtter meg til alle de positive. Dette var hyggelig og gøy å se og høre på.

Picard

over 20 år siden

Picard

Jeg var kritisk til Rike i starten, men synes ting tok seg veldig opp etter hvert som de ble varme i trøya. Koste meg spes de to siste dagene, og syntes da kommenteringen var behagelig å høre på. Ser gjerne mer golf på NRK med Rike som kommentator :)

SumTingWong

over 20 år siden

SumTingWong

Ærlig talt folkens.......

Er selv ikke en som klager og bærer meg over hver eneste liten detalj som alt i alt er ganske vanlig inne på forumet her.

Er for all del glad at NRK satser på golf, men....

kommenteringen på fredag var ærlig talt helt fullstenig ubrukelig. Forstår godt at en må forklare regler osv nøye for å få med seg folk som ser golf for første gang. Det var så totalt rævva, med Rike som bla. mente at det var altfor dårlig på stort hver eneste putt som ikke gikk inn fra 10-15 meter.

Det ble altfor maset, usaklig og amatørmessig. Så resten på Svensk Tv som var myyyyye bedre. Synd, men sant.

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Må heldigvis bite i meg min skepsis til KKR & Co på forhånd.

Bra levert, gutter!

H

over 20 år siden

H

Det ble Dansk Viasat + SVT for meg. For mye prating i munnen på hverandre på NRK.

Rike var vel ikke direkte dårlig, men litt vel mye på hugget. Lot ikke de to proffe fullføre. Lo litt av omtalen av Weir og PM som Linksspillere, men det var jo bare ventet av en som er skytter, og litt morsomt.

Kølla

over 20 år siden

Kølla

NRK på sitt beste.
Kjell Kristian Rike kan mer enn ski og skyting. Det eneste jeg ikke likte var reklamen for et spesielt golfmerke første dag. Ellers var kommenteringen utrolig bra til å være første gang.
Det som gleder meg aller mest, er fraværet av de vanlige slaktingene fra såkalte forståsegpåere. De ville uansett drukne i den gode kritikken. Nå kan de sitte der og surmule over at de ble overkjørt så fullstendig. Surmulerne kan finne seg et annet forum med "sporten" sin.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

ser ikke noe problem at rojahn viste yes! putteren sin, eller at hansen hadde et ogio headcover på drivern. skulle de ha spesialbestilt umerkede køller fra kina for å vise frem i stedet?

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Jeg pleier selv å være rimelig kresen når det gjelder kommentatorer innen golf. Jeg er GZ fan de luxe - men dette var meget bra levert av NRK og beviser hvor proff KKR er som kommentator!! All ære!!

Det var sikkert ting & tang å utsette på herrene Rike, Nielsen og Rojahn - men alt i alt er i hvertfall jeg SUPERFORNØYD!!

KKR hadde gjort leksa si - stor forskjell på en proff og en som ikke er proff, men som er "proff" i selve idretten......tttttto du han?

Solen skinner ute og banene ivrer etter å åpne!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her