Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Jeg har en drøm....

Dreamer....!

over 20 år siden

Dreamer....!

....om å spille en golfrunde på 4 timer til sommeren. Noen som tror dette er mulig? Har golfnorge fått opp farta?

Ingen problemer...

over 20 år siden

Ingen problemer...

Brae tee off først av alle om morgenen :D

Tommy

over 20 år siden

Tommy

Klart det er mulig...spørsmålet er bare hvornår? Er du fleksibel mht valg av tidspunkt for din runde, er det helt klart mulig. Et par eksempel;
1) har du en jobb hvor sjefen er opptatt av AT du gjør jobben din og ikke NÅR du gjør den, er det mye god plass på banene på formiddager midt i uka.
2) Er du villig til å dra deg tidlig nok opp av senga om morgenen og slå ut omkring kl 0700, er det også mye ledig.

Men om golfnorge har fått opp farta? se det er et helt annet spørsmål. Og jeg kan vel ikke se noen spesielle grunner til at det skal gå raskere i år enn i fjor...

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Det var et godt år for de som kjørte grønt kort kurs i 2004.
Om det var god fokus på tid på banen, så blir det et godt år her også

Phil M.

over 20 år siden

Phil M.

Tror nok vi må innse at under 4 timer er å drømme... Selvsagt klarer man det på morgenen om alle i 'ballen' er med på det. Til sammenligning bruker en 3-ball på Europa-touren aldri (ingen regler uten unntak) under 4 timer. Den banen i Norge som er best på spilletid, er helt klart Bogstad, selvfølgelig mye grunnet at den er så åpen.

Singhi boy

over 20 år siden

Singhi boy

Om du ikke klarer å gå en golfrunde på 4t bør du se å få opp farta evt bruke bil, eller prøve å få starttid et annet klokkeslett enn klokken 11.45 på en lørdag eller søndag

Finn deg noe bedre å drømme om........f.eks. å gå en runde 5 slag bedre en det beste du har prestert!!!

Dreamer

over 20 år siden

Dreamer

Kjære Singhi boy...!
Grunnen til at jeg ikke får spilt en runde på 4 timer er at sånne som deg går foran på søndagstur. HUSK: du MÅ ikke lete etter ballen i 5 minutter, du MÅ ikke lese putten fra 1 m fra alle vinkler og hold, og det holder med 1 prøvesving....ikke 4!!! Og en ting til, vi som er i arbeid og ikke snylter på andres skattepenger har ikke tid til å spille midt på dagen hele uken sånn som du.

Si hva dere vil...

over 20 år siden

Si hva dere vil...

Jeg har spilt mange runder i ni forskjellige land (inkl. USA, Irland, Australia og Skottland som er etablerte golfland). De bruker like lang tid som i Norge.

jeg har sett mange tråder der man skryter og Skottland og andre land. Min erfaring er at det er ikke noe bedre på en public course (og ja, ALLE norske baner bortsett fra Oustøen er public courses) i noen av disse landene enn det er på en vanlig norsk bane.

Grunnen til at Bogstad er rask er at de stiller høye krav til handicap, og det er likt med tilsvarende baner i Norge.

Carts hjelper, som det er mye av i USA, men på en "fotgjengerbane" så er det samme greia uansett!!!

Spill formiddager hverdager eller lørdag ettermiddager hvis du vil gå fort. Hvis ikke kan du bare "lean back" og kos deg sammen med oss andre lavhadicappere som ikke lar oss irritere av at det er andre som har lyst til å lære denne fantastiske sporten. Slutt med sytingen!!

Si hva dere vil...

over 20 år siden

Si hva dere vil...

likt med andre baner i UTLANDET...

beklager typoen... :o)

Imponert

over 20 år siden

Imponert

Åsså i 9 forskjellige land a gitt. Og lavhandicapper. Her har vi en som helt sikkert vet hva han snakker om.

Solan

over 20 år siden

Solan

Han e kanskje disponent au?

Imponert

over 20 år siden

Imponert

Skukke forundre meg

Sympatist

over 20 år siden

Sympatist

Vær forsiktig med selvskryt her!
Du kan risikere å bli dolket i ryggen av missunnelige, fortapte sjeler som forguder den typisk norske janteloven! De har den sikkert spikra på veggen hjemme på gutterommet.

Bare fortsett å være stolt av det du har gjort og opplevd og del det gjerne med oss andre!
Ikke bry deg om barnerompene som sikkert ikke er tørr bak øra enda!

Jerker Selte

over 20 år siden

Jerker Selte

Til "Si hva dere vil...":
Det er mulig du har spilt i ni land, men du kan ikke ha spilt mange rundene i Irland og Skottland hvis du opplever at det går like treigt som i Norge. Da må du i så fall ha spilt baner som oversvømmes av turister.
I Norge er 5 timer en helt vanlig rundetid - det er det IKKE på De britiske øyene, hvor alt over 4 timer er leeenge.

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Jeg spilte K Club utenfor Dublin for noen uker siden og da var det ikke overfylt på banen, men runden tok likevel litt over 4,5 time. Vi snakket med (og overhørte) en del av de som var der og det var stort sett lokale folk og medlemmer. Ingen av disse hadde det særlig travelt...

Har også spilt en del i USA og Australia og har samme opplevelser som "Si hva dere vil..." Merker ingen generell forskjell fra Norge når det er tilsvarende mengde med folk på banene.

Kanskje det er annerledes i Skottland og England....??

Kjappen

over 20 år siden

Kjappen

Det er i grunnen rart at det debatteres så mye rundt sakte spill i andre land hvis dette er et særnorsk fenomen. Kan det være at dere som har spilt så raske runder der borte har spilt på tider uten press på banen?
Søk på "golf slow play" så ser dere at dette ikke er WW-problem. Og på alle nivåer. Senest i dag fikk Niklas Fasth (Niklas not so fast/Niklas Slow) advarsel i Qatar for sakte spill.

Kjappen

over 20 år siden

Kjappen

Trykkfeil.
Skulle være "dette er et WW-problem"

OG så

over 20 år siden

OG så

er vi i gang med denne tåpelige diskusjonen igjen.
Den ene nissefar etter den andre som aldri har vært utenlands og spilt golf slenger ut påstander om hvor treigt det er i norge og hvor raskt det går andre steder.

Det er så lett å gjennomskue at dere ikke har peiling, så jeg skjønner ikke at dere gidder.

OG Så

over 20 år siden

OG Så

Til Jerker Selte, du er grønnere enn en fairway på vestlandet i juli.

Fortell meg hvilke bane du spilte i England/Skottland som gikk så kjapt så skal jeg fortelle deg om 50 baner samme sted som tar godt over 4 timer.

Olle

over 20 år siden

Olle

Tror dette med spillhastighet er som køen hjem fra påskefjellet. Det er ingen som kjører først i køen, men likevell oppstår den.

Hvis fligth 1 bruker litt lang tid på hull 2 (selv om de går runden på under 4 t) slik at flight 2 må vente litt så blir det kø, hvis flight 2 bruker litt ekstra tid på hull 3 så må flight 4 vente på hull 2 og 3 osv.

Så kanskje alle dere som maser om hastighet, kanskje dere også er en del av problemet.

Tja

over 20 år siden

Tja

Spilte to runder på New Course i Himmerland, Danmark i sommer. Begge tok over 5 timer med mye venting. Overlevde likevel.

Nick

over 20 år siden

Nick

OG Så. Det skulle være veldig interessant å høre hvilke 50 baner du mener tar godt over 4 timer i England/ Scotland.

Singhi boy

over 20 år siden

Singhi boy

"Kjære" Dreamer
Hva vet du om at jeg er så treig når jeg spiller???
Har du noen gang spilt med meg??? Tviler!!!
Dessuten snylter jeg ikke akkurat på skatten...
Jeg går nemlig på skole jeg...
Dreit deg ut der ja...
Og når spiller jeg på bane???
I prime-time???
Nei!!!
Om jeg spiller i helgene så er det FØR du har stått opp...flere ganger har jeg gått ut både 6 og 7 om morningen så ikke si at det er jeg som er sinker deg...
Dessuten er det faktisk ikke i helgene jeg som regel spiller... jeg spiller nemlig på hverdager jeg sånn at sånne grinebitere som deg skal kunne spille på de beste tidene, mens jeg står på treningsfeltet og terper teknikk i en eller annen form av spillet...
Og jeg har spilt flere runder på under 4t hvilket du ALDRI kommer til å gjøre så lenge du bare sitter på internett og kritiserer folk som skriver innlegg som du overhodet ikke vet noen ting om!!!

Dreamer

over 20 år siden

Dreamer

Har glemt å ta lykkepillen din nå singhi boy? Kanskje det må komme noen fra institusjonen din å hente deg igjen?

Hvilket handidcap spiller du på, og hvor er du medlem? Det oser jo av autoritet av det seriøse innlegget ditt.

God bedring!

Singhi boy

over 20 år siden

Singhi boy

Dreamer

Oh så tøff en liten drittunge!!!

Ojojoj

Jeg hakker meg rundt på 12 i hcp.

Du da? 300?

Hvor er du medlem? Bogstad?

Kanskje du skulle tatt noen piller??

Du, jeg er lykkelig jeg, det er ikke jeg som klager på spillehastigheten på banene i Norge så om det er en av oss som skal ta en pille er det vel deg.

Det er ikke som er sur over tempoet på norske baner.

Jeg mener at når man spiller en golfrunde skal man ikke stresse rundt for å gå på 4t, men ta seg tid til hvert slag(greit jeg er enig i at men ikke behøver 5 prøvesvinger eller lese en metersputt i 5min) men
jeg tror faktisk man bruker mindre tid på å konsentrere seg på hvert slag, for da sparer du slag, pluss at du slipper å lete i den tjukkeste roughen(der du meget sannsynlig er godt kjent, i og med at du stresser rundt for å rekke en runde på 4t en onsdags ettermiddag!)

Husk det neste runde. For å spare tid, forbered deg til slagene, da går dem nemlig ikke i roughen, men på fairway, og om du konsentrerer deg kanskje du setter flere putter, og senker scoren din. Det bør være viktigere enn å gå en bane på 4t!

Sippunge

Kalle

over 20 år siden

Kalle

Standar på innlegg er svært så høyt, kan jeg lese. Tøffe i tryne mange av dere, men prøv å hold innleggene på et nivå der det hører hjemme.
Snart er nivået så lavt at et barn på 6-8 år begynner å kjede seg.

Har spilt på en rekke baner, mest på Østlandet og opplever at køer kan også oppstå ved liten trafikk. Kommer an på flightene og hva de driver med. Noen er der ute kun for det sosiale og tenker ikke på hurtighet. Spiller også på baner som er meget populære, men der kan det flyte med liten forsinkelse.

Men til de av dere som ikke tåler å stå og vente, kan kanskje begynne med noe annet.

Køllekalle

over 20 år siden

Køllekalle

Enig med Kalle................begynn med noe annet dere som ikke tåler litt venting.!

Tore Nettpoliti

over 20 år siden

Tore Nettpoliti

Hva med å lukke denne diskusjonen adm?

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Jeg bor i England og de banene jeg har spilt til nå har tatt alt fra 3.5 til 4.5 timer.. Men jeg har merket at med engang været er bra så går spillet mye saktere, hehe det blei vel litt feil, altså når været er bra er det mange flere som spiller og når flere spiller går det saktere.. Uansett poenget mitt er at jeg tror ikke det er noe værre i norge enn andre steder.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her