Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Blir Miklagard som den var??

snappy

over 20 år siden

snappy

Jeg har aldri spilt Miklagard golf, men har alltid hatt lyst til å spille den. Skulle egentlig spille den i fjor, men alle vet hvordan greenene var der da, så jeg sto over.

Hvordan var greenene i slutten av sesongen???

Desom de var bra
Var de som de før??

Dersom de var dårlige
Var de på bedringens vei, og blir de bra igjen?

Mvh Snappy

olav

over 20 år siden

olav

Uansett hvordan greenene var ifjor så sier det ingenting om hvordan de blir iår.
De kan være som natt og dag. Greener sånn generelt altså..

Dag

over 20 år siden

Dag

Spillte Miklagard noen ganger i fjor høst, som hver høst i slutten av september og begynnelsen av oktober.
Greenene var i god stand de, muligens litt tregere enn en normal høstdag.
At de ble resådd i juli var egentlig ikke til å merke om man ikke visste om det da.
Nei, jeg er ikke medlem på Miklagard, men på Solum GK.

bert

over 20 år siden

bert

Både Olav og Dag har helt rett. Man vet ikke om hvordan banene i Norge blir før sesongen er der og greenene på Miklagard var "close to perfection" etter fjorårets snuoperasjon.
Jeg vet de har brukt mye tid og penger etter problemet oppsto i fjor, og det bør gi gode resultater i år. Men som sagt, man vet ikke enda.
Til nå har det vært en bra vinter, med unntak av snesopp. Etter hva jeg skjønner har Miklagard, losby og Hauger ungått dette problemet i år, mens Haga sliter.

Toughloose

over 20 år siden

Toughloose

Det er med stor spenning og forventning vi ser frem mot hvordan årets greener blir på Miklagard. Vi fikk oss en støkk i fjor og håper at de tiltakene som ble truffet med fjerning av dette berømte "tatch-laget" skal bære frukter. Greenene ble gode på høsten, men det er jo selvfølgelig ikke nok for en bane med høye ambisjoner. Det virket som om det var støtte i medlemsmassen for stenging av banen i juli i fjor, men i det ligger det en forventning om at tilsvarende aldri skjer igjen.

Enkelte blottla også (i diverse fora) en god norsk skadefryd over problemene på Miklagard, med klare henvisninger til paragrafer til Janteloven. Tror nok i år at en de heller bør håpe at greenene på Miklagard skal bli bra, slik at man vet at det finnes kunnskap om hvilke tiltak som skal treffes hvis problemet oppstår på sin egen hjemmebane.

Det minner veldig om vår når jeg ser ut nå, men 15 blå på gradestokken sier noe annet...

mvh medlem på M

tattentitt

over 20 år siden

tattentitt

Var innom Miklagard en tur forrige uke. Det så jo fryktelig bra ut gitt!!
Ingen tegn til skader. Så alt tyder på at årets sesong blir en knallsesong!!

Lars Arne

over 20 år siden

Lars Arne

som vestlending så håper jeg at Miklagard for en god sesong. Som Toughloose nevner så var det fra flere hold tro norsk skadefryd over at banen måtte stenges pga trøbbel med gress på greener. Har ikke spilt banen, men håper jeg kan få komme til en topp bane i løpet av sommeren..

Synd at janteloven er så sterk som den er her til lands, men håper at de ikke får noen grunn til å tyre noe mer i årene som kommer. De er bare missunnelige på anlegget.....

Lykke til..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her