Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvilke baller spiller folk med?

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Som en videreføring til tråden "Dyre baller i Norge, hva er galt?";

Hvilke baller spiller folk med?
Er ProV1x så mye bedre enn alt annet?
Er det noen som vet om et rimeligere alternativ til ProV1x?
Personlig har jeg funnet min favoritt i Pinnacle Gold Distance.

Bobjoy

over 20 år siden

Bobjoy

Siden jeg er fersk i dette gamet, bruker jeg det som byr seg. Dette blir da spesielt lake.baller. Dog skal det sies at når jeg kommer over gode tilbud på dyrere golfballer, noe som kan skje de merkeligste steder, kjøper jeg selvsagt. Har ikke den store trua på at jeg som nybegynner trenger å bruke mye penger på dyre baller. :)

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Nei, men du kan jo begynne med å finne en favoritt blant lakeballene.
Det var der jeg fant min...

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

ProV1x og Pinnacle Gold Distance? Er ikke det to rake motsetninger, da?

Haakon

over 20 år siden

Haakon

Jeg spiller på Titleist NXT som passer meg godt, har også brukt Titleist Solo en del. Etter å ha lest ballguiden i siste Golf International (?) vurderer jeg også å prøve Precept Laddie og Nike Mojo. For meg med hcp i overkant av 20 får jeg ikke noe igjen for å kjøpe dyrere baller beregnet på bedre spillere, mens f.eks. Pinnacle er alt for harde for meg.

Picard

over 20 år siden

Picard

Jeg bytter litt på å spille Pro V1 og Pro V1x. Avhengig av forhold og form. Det mange bør merke seg er at x'en ble utviklet for long-hittere på touren og egentlig ikke er veldig godt einet for oss vanlige golfere. Pro V1x har en hardere kjerne enn Pro V1, som betyr at du skal ha en veldig høy svinghastighet for å få den igang. Dvs. de fleste av oss vil faktisk slå lengre med standard Pro V1 enn Pro V1x. Ifølge Titleist skal du ha 110 Mph+ for å spille med x'en..

Synes alikevel det kan være greit å bruke x'en fra tid til annen, spesielt når det er mye vind. En av egenskapene til den hardere x'en er at den spinner mindre enn standard utgaven.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Jeg er helt sikker på at de fleste ikke har prøvd å finne ut hvilken ball som er best. De fleste ville heller ikke merke noen forskjell.

Vedr. ProV1x og Pinnacle Gold Distance, så er ikke disse så veldig forskjellig for de fleste. De er harde, går langt og gir lite spinn.
ProV1 er mykere og gir mer spinn. Faktisk, så er x'en utviklet på grunn av at proffene får for mye spinn i ballen.

Personlig spiller jeg med Balata baller fra Strata. Passer for meg - spesielt på grunn av prisen og mykheten. Jeg synes jeg slår langt nok, og trenger stopp på greenen. Føler meg som en proff når den av og til spinner tilbake.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Til Swinger. Jøsses, finnes det balataballer fortsatt? Er du helt sikker på det? I tilfelle, blir ikke disse ødelagt etter 9 hull eller noe sånt, da?

Swinger

over 20 år siden

Swinger

De er ikke noesærlig tess hvis du topper hele tiden. Ellers holder de noen runder. De er helt annerledes enn for noen år siden.

Her er favoritten:
http://www.onlinegolf.co.uk/84-7261?PHPSESSID=bc938fd8d5d1fc870cb571917dc6f9e8

Picard

over 20 år siden

Picard

Mange mente Pro V1 ikke hadde helt rette feel'en når den ble introdusert. De aller aller fleste har nå blitt vandt med Pro V1 og ville nå ikke byttet tilbake. Pro V1 ballen skal ikke stå mye tilbake for balataballer vdr. spinn. Og personlig tar jeg hver meter jeg kan få i valg av ball da de aller fleste baner blir enklere med 10 ekstra meter fra tee.

Swinger: Ville du fremdeles spilt med Balata om prisen var den samme for Pro V1?

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Hvordan er slitestyrken til ProV1, blir det fort hakker ved toppa slag.
Sandwedgen min kan til tider være en riktig balldödare. :-)

veggiss

over 20 år siden

veggiss

precept u-tri extra distance spiller jeg med, god ball jeg føler meg komfortabel med.

Balata

over 20 år siden

Balata

GB
Balata er ytre skall-materiale. De ballene som ble ødelagt pga. "toppede slag" er vel de ballene som var "wounded", dvs. gummistrikker spunnet rundt en fast eller flytende kjerne. Hvis strikkene røk ble ballen skjev.

Picard

over 20 år siden

Picard

Slitestyrken til Pro V1 er bra. Den tåler sef ikke like mye som baller alla Pinnacle, men er vel en av de "myke" ballene som tåler mest. Om du f.eks. topper en sandwedge vil du ant. finne et lite merke i det ytterste skallet, men som regel ikke noe som går ut over ballens egenskaper.

Lars Arne

over 20 år siden

Lars Arne

I fjor spilte jeg på Pinnacle Titanium Distance. Billig ball (200 kr for 21 baller) som går godt. Ikke noe vits i kjøpe lakeballer når en får ny ball til samme pris.

Den er vel av den hardere sorten, men følte at jeg hadde kontroll på greenen med ballen og fikk gode lengder på denne.

Curtis Weird

over 20 år siden

Curtis Weird

Jeg hadde en kanonrunde på fjellbacka med Wilson SmartCore baller som er konstant på salg på tgw.com. Har spilt med alt mulig etter det men da satt alt. Østmarka hadde/har PRO V1/x -lake baller til 20 kr. stk., men jeg fikk aldri god-følelsen med de...

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Hei Picard:

Jeg vet ikke, da jeg nesten ikke har prøvd Pro V1.

Jeg har spilt litt på: Wilson True Tour Elite. Kanskje disse gikk litt lenger enn Strata-ballene, men de var dobbelt så dyre.

Jeg er litt prinsipiell når det gjelder den overprising som jeg synes foregår. Et tidsskrift i USA beregnet at Tiger Woods får ca 200$ av Nike for hvert jernsett de selger.
Derfor kjøper jeg ikke de mest profilerte merkene til de høyeste prisene.

Jan A

over 20 år siden

Jan A

Til Swinger: Ser du bestiller fra Onlinegolf.co.uk. Hvordan får du registrert deg som kunde fra Norge der? Vurderte å handle derfra, men greide ikke å registrere leveringsadressen i Norge.

Er det feks mulig å bestille via mail el.?

Picard

over 20 år siden

Picard

Jan A:

Jeg registrerte meg som kunde der i dag. Null problem. Eneste som var litt ulogisk i registreringsprosessen var at du måtte velge land før region, selv om land kom under region i registreringsskjemaet..

Lars Arne

over 20 år siden

Lars Arne

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=52025

Noen er tydeligvis villig til å betale noe sinnsykt for å spille med baller som blir brukt på touren.....

Noen her til lands som har tenkt å prøve disse? Rapport ønskes...

Jan A

over 20 år siden

Jan A

Hmm.... I lista over land kan jeg ikke se Norge, så det stopper liksom opp der. Merkelig.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her