Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Dyre baller i Norge, hva er galt????

Snappy

over 20 år siden

Snappy

Det jeg funderer svært mye på er at vi golf spillere godtar å betale 170,- for tre baller. Dette er uhørt.... Hvorfor skal en proshop tjene rundt 70,- på en pakke baller. Jaja jeg forstår, må tjene penger de også. Men kansje problemet er at importøren av ballene tar seg uhørt mye betalt. Dersom prisen for ProV1/x osv hadde vært lavere, si rundt 110,- ville vi nok spilt med bedre kvalitet. I Usa koster en 3 pak med ProV1x rundt 70 kroner. 170 kroner er uhørt.

ole gregert terjesen

over 20 år siden

ole gregert terjesen

Snappy jeg mener å ha kjøpt golfballer inkl frakt til litt over 2,0 USD per ball på ebay nylig. Det er dyrt i Norge. Men det er vel ingen nyhet

Snipp

over 20 år siden

Snipp

www.tgw.com er også et alternativ selv om frakten koster en del. Du får de i løpet av to-tre virkedager

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Hei Snipp!!

Hvor mye kostet frakten? Regner med at du har benyttet deg av dette.

Jeg har benyttet: http://www.onlinegolf.co.uk/
Frakten var gratis, da jeg handlet over 250£. Under 250£ ville frakten kostet 10£.
De har ofte spesielle tilbud.
Nå er det: Top-Flite Z Balata Extra Distance Baller til 6.99£

frakt

over 20 år siden

frakt

tgw har en egen fraktkalkulator du kan bruke

Snipp

over 20 år siden

Snipp

Frakten kan nok bli 2-3kr per ball. Dette kommer an på totalordre. Rask levering fra USA koster, men som frakt sier - dette kan du få uttregnet før du bestiller.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Prøvde meg med å kjøpe 5 dusin golfballer hos tgw.
Frakt: $43,87 - dyrt.
Dvs. foretrekker å kjøpe i UK.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Ole Gregert!

Hvordan sendte de ballene til deg, hvor mange var det, og hva kostet frakten.

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

skjønner ikke problemet.
Jeg drukner i baller.
Etter hver runde har jeg i snitt 7-8 baller mer enn når jeg gikk ut. Vet om noen steder på de banene jeg spiller mest der det alltid ligger mange baller, og sveiper innom og plukker
I tillegg fisker jeg hvert år opp mange hundre baller fra 4-5 vannhinder jeg vet om med 8 m lang "fiskestang".
Har sikkert 3-5000 baller liggende i kjelleren, men mange av dem begynner å dra på årene

ole gregert terjesen

over 20 år siden

ole gregert terjesen

Jeg mener det var med UPS og det var ca 100 baller i leveransen. Jeg betalte 150 USD inkl frakt. Budgiving på Ebay

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Kjære deg Albatrost !!

Hva er det som feiler deg. Hvorfor ikke la noen som trenger baller plukke dem opp. Leite etter baller og legge dem i kjelleren - ???!!!
Alternativt, så kan du legge dem ut for salg på eks. QXL. kr. 5 pr. stk. Da har du kr. 25.000,- Eller gi dem til en klubb som rangeballer. Det er mange som kunne tenke seg en annen bruk enn at de ligger i din kjeller.

Ole Gregert !
Jeg har kjøpt flere ganger på eBay - aldri fått frakt inkludert i prisen.

Picard

over 20 år siden

Picard

AlbaTrost: Mange av oss foretrekker å spille på samme type ball runde etter runde. Det er vanskelig å få til med lakeballs om du ikke har valgt å spille med TopFlite. Baller har mye å si hvertfall for min del, og jeg prøver å unngå å spille med lakeballs. Kvaliteten faller faktisk noe etter et par dager i vannet. Jeg kan derimot bruke mye av det jeg finner som treningsballer, men man vil alltid ha behov å kjøpe en del nytt iløpet av en sesong. Fant derfor denne tråden meget intresant.

Prøvde å bestille fra USA for en del år tilbake. Endte da opp med å betale neste dobbel pris av hva ballene kostet i norge pga. toll, mva og frakt. Vet tollavgiften på sports artikler har frafalt siden den gang, så følger denne tråden med spenning for å se om det faktisk kan lønne seg nå :)

Fredde

over 20 år siden

Fredde

Er man flere som bestiller sammen, vil det uten tvil lønne seg. Sammarbeid er alltid lønnsomt :-)

ole gregert terjesen

over 20 år siden

ole gregert terjesen

Swinger jeg har aldri sagt at du får frakt inkl. i prisen, men jeg ytret at jeg betalte totalt inkl. frakt siden det er mest relevant å sammenligne med

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Du startet faktisk med å si at du betalte litt over 2$ pr ball. Kjøpte du 100 stk. betyr det litt over 200$.

Hvis du betalte totalt 150$ vil det etter min beregning koste ca 1.5$ pr. ball. Her var det en differanse som jeg tolket som "kanskje frakt".

Hva bestemmer du deg for?
Hva slags baller kjøpte du?

Picard - Hva mener du med??
"Det er vanskelig å få til med lakeballs om du ikke har valgt å spille med TopFlite".
Det høres ut til at du sammenligner TopFlite med Lakeballs.

Picard

over 20 år siden

Picard

Swinger: Det var en spøk. Føler ikke du også at 90% av ballene du finner er TopFlite? Norsk Golf hadde en sak om dette. 70% (eller noe i den duren) oppgav at de spilte med Titleist. Alikevel var TopFlite det merket som ble funnet desidert mest. Hvordan har dette seg? :)

snappy

over 20 år siden

snappy

Tror denne tråden er gått litt i feil retning. Problemet er vel at SMD som importerer Titleist til norge tar en blodpris for sine produkter. Det som topper det hele er at pro shoper rundt i landet ikke kan importere baller selv fra for eks. www.edwinwatts.com og tgw.com. Grunnen for at de ikke kan det er at SMD har monopol i norge, og vil dermed utestenge shop's som gjør dette. Jeg mener at fri konkuransse er det beste for oss golf spillere.

Jeg mente med denne tråden også å fokusere på de som spiller med nye baller til de blir slitte,og blir lagt i treningsbagen. Ikke de som går langs ruffen og pittler baller. Når jeg spiller godt, finner jeg ingen baller. Dette er vel de fleste enig om.

ole gregert terjesen

over 20 år siden

ole gregert terjesen

Jeg kjøpte Titleist PROV1x og PROV1 brukt i turnering i USA til 150 USD ser ut som nye.

Titleist

over 20 år siden

Titleist

Losby selger ut sine PROV1X baller til 450.- dusinet. Ned i simelatoren.
Skal fra sommern av bare selge 1 merke. Gjett hvilket??.

ProV1

over 20 år siden

ProV1

Titleist,
spør da jeg ikke er helt sikker: hvilket merke?

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Jeg gjetter TopFlite.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her