Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kjøp på nettet?

turid-laila

over 20 år siden

turid-laila

Har lyst på et nytt golfsett, og har tråla nettet litt for å finne noko bra. Har komt fram til at Mizuno MX-23 er det eg har mest lyst på. På Ebay går dei for ca 450 dollar. Kva vert den totale prisen eg må betale då? (Visst eg brukar jetcarrier, og må betale moms i tillegg..) Kor mykje må eg betale i toll? Nokon som har gode "oppskrifter" på dette?

ole gregert terjesen

over 20 år siden

ole gregert terjesen

Det er ingen toll for kjøp av golfutstyr men du må betale 25% MVA

veggiss

over 20 år siden

veggiss

totalprisen på et mx-23 set blir maks 6000 kroner, inkl mva. hvis du har is i magen og sniper en auksjon så kan du nok få det adskillig billigere. ned mot 4000 inkl frakt og mva ser jeg er fullt mulig. er ikke vits i å bruke jetcarrier, er like greit å handle via en selger som sender direkte til norge. usps global express bruker 4-6 arbeidsdager, alt etter som. får du selger til å merke varen med en tollverdi på $150 og som gave, så slipper du mva også, enda 1000 kroner spart...

turid-laila

over 20 år siden

turid-laila

dei fleste "seriøse" nektar vel å merke det slik?? uansett er det jo store pengar å spare her, sidan dette kostar 700$ på tgw.com og 8-9000 kr i norge..

veggiss

over 20 år siden

veggiss

jeg spør alle selgere jeg handler med på ebay først om de kan merke pakkene slik, pleier aldri å være noe problem. har ingenting å si for dem da det er du som tar risikoen. risikoen her er jo at pakken blir ødelagt/stjålet, og du bare har forsikring på $150 når innholdet er verdt $500...

bastian

over 20 år siden

bastian

veggiss, stjeler du i butikker også?

Onkel Politi

over 20 år siden

Onkel Politi

Hmmm. Oppfordring til lovbrudd.
Ikke bra.

snappy

over 20 år siden

snappy

Tar ikke staten nok fra før, dette er jo bare et smutt hull....

Sol

over 20 år siden

Sol

Smutthull??? Det er ulovlig !!! og på lik linje med å kjøre for fort - eller smugle med deg for mye gjennom tolla, blir du tatt må du betale. Blir det mange nok som får slike "gaver" så blir det fokus på problemet, med påfølgende innskjerpinger og de som er så dumme at de oppfordrer en mengde til å gjøre det på nettet biter seg selv i halen for neste gang de vil gjøre det er "smutthullet" stengt med gjerde på innsiden....... Var det noe mer???:)

turid-laila

over 20 år siden

turid-laila

trur eg sparar nok ved kjøp på ebay i forhold til noreg likevel, så eg skal prøve å halde meg til lova!

Sol

over 20 år siden

Sol

Det va godt

veggiss

over 20 år siden

veggiss

heh...har absolutt ikke dårlig samvittighet for å gjøre dette, betaler nok i skatt fra før av.

Olle

over 20 år siden

Olle

På samme måte som jeg ikke har noen dårlig sammvittighet fot å svindle forsikringsselskapet fordi jeg betaler så høy premie?

Så moralen er at du betaler mye i utgangspunktet for en ting så er det helt legetimt å stjele litt ekstra? Mao iht Veggis sin logikk er det greit å stjele en genser i butikken hvis du har kjøpt 2 dyre bukser.

veggiss høres ut som en mann kun en mor kan være stolt av.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

jepp...hun er det :D

at jeg snyter litt mva fra staten greier jeg faktisk ikke å sammenligne med å stjele i det hele tatt, finner faktisk ikke den koblingen.

menmen, folk virker jo å være skinnhellige her inne, så skal la være å tipse folk om hvordan de kan spare 1/4 på golfkøllene i fremtiden ;)

Einstein

over 20 år siden

Einstein

Hvem er "staten" veggiss?

Einstein

over 20 år siden

Einstein

ikke stjæl nick'et mitt

Niels Abel

over 20 år siden

Niels Abel

Forøvrig sparer man bare 1/5.

Olle

over 20 år siden

Olle

Gullkorn som dette

"at jeg snyter litt mva fra staten greier jeg faktisk ikke å sammenligne med å stjele i det hele tatt, finner faktisk ikke den koblingen"

lyser opp en ellers grå fredag.

Er det kun greit å snyte litt eller er det generelt greit å snyte, og hvor går eventuelt grensen? Er det kun mva eller gjelder det skatt også?
Er det kun fordi staten har så mange penger at det er greit, og hvor mye penger må man ha får det er greit å snyte? Er det også greit å misbruke trygdeordninger og sykepenger?

Sol

over 20 år siden

Sol

Lurer litt på om det er kun skattesnyterkoblingen som mangler.

Hva med sparkelittbortiballenkoblingen, eller fuskelittpågolfbanenkoblingen. Er det først er EN feilkobling, så er det svært ofte mange flere.
Det er problemet ditt, man blir litt mistenksom og lurer litt på hvor grensene går, ser du, når noen grenser tilpasses og flyttes. Så kan du kalle det skinnhellighet eller hva du vil, andre kaller det ærlighet, eller lovlighet.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her