Sven
Alle klubbene her østpå synes å ha funnet overflødighetshornet. Prisen for en runde er i år strukket helt ut. Denne griskheten kan imidlertid forkludre de regnestykkene som ble satt opp i vinterens lampelys, da banene lå brakk lik åkre som ventet på vårens såkorn. For min del bestemte jeg derfor å maksimalt spille 10 greenfee-runder i år mot fjorårets 32. Dette vil redusere kostnadene mine med mer enn 6 tusen kroner, og hjemmebanen min må se meg mange flere ganger til fortrengsel for gjester som kunne bidra med penger til felleskassen.
Mon andre har tatt samme beslutning som jeg? Tilsynelatende kan de og jeg utropes til vinnere når klingende mynt skal telles opp til høsten, men - jeg savner litt de banene jeg ikke kan spille. Så taper vi noe, vi også. Kanskje neste år blir bedre. Randsfjorden har allerede måttet senke prisen, og Groruddalen tenker jeg må gjøre det samme. Flere vil forstå at prisen og kvaliteten hører sammen, og vet når disse ikke passer. Jeg kan snakke lenge og varmt om min egen klubb når det gjelder kvalitet og pengemoral, men så blir vel banen overrent av gjestespillere, da. Og alle andre østlandsklubber taper ytterligere inntekter. Da blir min spådom selvoppfyllende, så å si.