Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Woods fra fairway

Bamsen

over 22 år siden

Bamsen

Hva gjør jeg galt når jeg ikke klarer å komme innunder ballen med mine nykjøpte woods fra fairway??

Jeg topper hele tiden.

;)

over 22 år siden

;)

Slår for høyt...

dunk

over 22 år siden

dunk

du har for dårlig presisjon

Bamsen

over 22 år siden

Bamsen

Vel - det kunne jeg vel tenkt meg. Hva skal jeg gjøre for å endre på det?

Tommy Nergård

over 22 år siden

Tommy Nergård

Har opplevd det samme. I utgangspunktet høres det nesten ut som om du legger (ønsker å legge) skylden på utstyret, men dette er et problem med svingen din. Ingen kan vel gi deg en løsning/svar over internet så her vil jeg anbefale å gjøre det jeg gjorde; snakk med en pro, bestill en time instruksjon og få med deg alt han sier og tren på dette etterpå.

Fest blikket

over 22 år siden

Fest blikket

UNDER ballen, og slå roligere sving.
Ved å gå ned fra 110 til 25% av "innsatsen" i svingen mister du 10% av lengden, øker antall rene balltreff fra 10 til 90%, øker fairwaytreffprosenten fra 25 til 95% og senker handicappet fra 150 til 20.

Det hjelper også (litt) å bytte til woods med lavere høyde på slagflata (ca 35mm for 3wood er ideelt), men da kan du få mer problemer når du slår ut fra pegg.

Hilsen KølleKalle

Mr Optimist

over 22 år siden

Mr Optimist

Du avslører i spørsmålet at du ikke forstår mekanikken mellom kølle og ball. Du skal ikke slå "under" ballen, dette er en svært utbredt misforståelse balnt høy handikappere. Man skal slå ned på ballen med alle køller untatt driveren. Med en fairway wood svært flatt nedover"angrep" men dog.

Prøv å ta divot til å begynne med, å så kan du gradvis prøve å ta ballen renere og renere. For å si som Jesper Parnevik " You have to hit down to get the ball up"......

Det kan også være 100 andre svingtekniske grunner til at du topper. Den vanligst nybegynnerfeilen er vel såkalt "reverse pivot", men det kan du jo snakke nærmer med en pro om.....

johnny

over 22 år siden

johnny

Sjekk at du ikke løfter køllen for høy eller for tidlig. Prøv å trekke køllen lenger 'bak' slik at svingen blir mer flat. Hust at woods er ikke jern !.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her