Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva er galt med Callaway-køllene ?

Call Away

over 20 år siden

Call Away

Jeg lurte fælt når en så god spiller som Phil Mickelson byttet fra selvutviklede Titleist-køller til Callaway. Så ikke for meg en av verdens beste jern-spillere med støpte nybegynnerkøller som jo X-16 og X-18 jernen til Callaway egentlig er.

Nå skjønner jeg hvorfor. Sjekket innholdet i bagen på web-siden hans, og der står det:
PROTOTYPE PROTOTYPE PROTOTYPE.....
Driver, jern, putter og til og med ball er prototyper.
Når vi så vet at de fleste proene til Callaway har forkastet de to siste jernmodellene (spiller X-14 i stedet for X-16 eller X-18). Når vi vet at to av de 4 siste driver-modellene (C4 og Fusion) til Callaway har vært flopper, og at Callaway snart slipper en ny 460 ccm driver (muligens prototypen som Phil spiller med nå).
Når man vet alt det der, så skygger ihvertfall jeg unna Callaway-kjøp i år.
Men i rettferdighetens navn: Vinneren av World Long Drive finalen i fjor brukte en Callaway---- ja nettopp; PROTOTYPE for 454-modellen

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

PM har gått en 59 runde og en 60 runde (sist helg) med Callaway utstyret sitt. Kan jo ikke være helt elendig ;-)

Og *veldig* mange proer spiller med prototyper; det er jo de store OEM beste måte å markedsføre utstyret på før lansering til menigmann.

Olle

over 20 år siden

Olle

Det er vel det Call Away mener, at de spiller med spesial utviklede prototyper og ikke de som vi får kjøpt.

Det blir det samme som om jeg skulle kjøpe meg en Subaru i den tro at jeg fikk samme bilen som Petter Solberg kjører.

Fjernberg

over 20 år siden

Fjernberg

Hallo Bobby....det er jo akkurat det Call away sier. Han spiller med Prototype køller..har ikke noe med X-16 eller X-18 å gjøre.

Nei, kjøp Taylor Made..da får man kvalitet.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Det er godt at vi har sånne folk som Call Away og Fjernberg - Virkelige spesialister som vet hva de snakker om.

Fortsett med de dype analysene deres, sånn at vi andre - uvitende - får vite hva vi skal gjøre eller ikke gjøre

Stå på.

Flyer

over 20 år siden

Flyer

Det er naivt å tro at det er noen av proene som spiller standardsett uten tilpasninger. Uansett om det heter Titleist, Callaway, taylor Made, eller Cobra eller annet så er det nok tilpasset spilleren.
Kjøper du ski i butikken får du heller ikke de samme skiene som eliteløperne får.
Velger allikevel å tro at standard utstyr passer til de fleste av oss, vel og merke så lenge skaftstivhet og grepstykkelse stemmer.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

At PM ikke spiller med X18 skyldes jo at han foretrekker smidde bladkøller (jfr. PM titleist modell) og det tilbyr ikke Callaway. Å hevde at x16/x18 er dårlige av den grunn, blir feil; det er de færreste som er like dyktige som PM, og Callaways salgsstrategi er å produsere og selge lettspilte køller.

Ifm prototyper:
Jeg har kjøpt meg et aldila NV skaft. Første gang jeg så det, var på Scandinavian Masters for 2-3 år siden. Da var det en *prototype*. Samme skaftet 1 år senere er det ikke. ;-)

Nick

over 20 år siden

Nick

Det er ingenting galt med Callawaykøllene. De er faktisk de mest lettspillte køller som finnes. Selvfølgelig er de for dårlige for noen av racerne her på forumet, men for folk flest, da også for spillere på elitenivå er Callaway kanskje det beste valget.

trusil

over 20 år siden

trusil

- eller smak og behag, kanskje? Personlig får jeg ikke til å spille med Callaway-køllene, uten at jeg er noen racer av den grunn.

baill

over 20 år siden

baill

callawaykøllene er urstygge, køllehodet ser mest ut som en potet ved adressering

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Callaway er helt sikkert meget bra køller, det er bare å se på resultatene de har oppnådd.
Men for meg fungerer det bare ikke. Lånte både X-16 og X-16 PS i proshoppen i fjor og slo mange bøtter på rangen og gikk flere runder på banen. Men uansett hvordan jeg stilte meg opp mot venstre eller høyre så havnet ballen til venstre for flagget.
Hadde også problemer med ujevn lengde på samme jern. Testet 6-jernet på Ben Hogan (Apex plus) settet mitt mot 6-jernet på X16 PS ved å slå serier på 10 og 10 baller.
Med Ben H skilte det 5-6 m mellom lengste og korteste ball, mens X-16 PS skilte rundt 15 m.
X-16 jernene ser mye mer tilgivelige ut, men traff jeg ikke midt i cavityen skrumpet lengden betraktelig. Pro'en sa dette var mye bedre på den gamle X-14, men jeg hadde ikke lyst å kjøpe et sett gamle køller når jeg først skulle bytte. Det ble derfor Norges første Mizuno MP-32 sett i stedet. Enkelt og greit helt fantastiske køller.
Men det har gått rykter om at Callaway har under utvikling et smidd jernsett, så kanskje kommer det noe fantastisk derfra også snart.
Er det noen som vet om 59-runden til PM var på par 72-bane.
60-runden var ihvertfall på par 71-bane, og da er det litt feil å blåse det opp uten å samtidig ta med banens par.

Tom

over 20 år siden

Tom

Selvfølgelig er dette smak og behag. Holder med Baill. Calleway køller er ikke pene å se på og det betyr mye for meg. Når jeg adreserer skal det føles som om jeg er sikker på HIO. det finnes så mye merker der ute så det masses å se/ta på. 59 eller 60 runde er FAEN så bra selv om det er par 72/71. Husk at det er enten 11 eller 12 under på EN runde. UTROLIG spør du meg. Mener også at det kvalitet i de fleste jern sett ned til småpenger. Taylor made er ikke bedere/dåligere en andere. Si heller at du har med deg sette i senga om natta. =;-)

veggiss

over 20 år siden

veggiss

callaway kommer med x-tour eller hva de nå heter, ble lansert på pga messen for ikke lenge siden. eneste bakdelen er at de fremdeles er like vederstyggelige som alle de andre callaway jernene. hvorfor skal de gjøre det så fancy-schmancy på designet?? arghhh...

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Enig der, veggiss ;-)
Mizuno og Titleist derimot lager vakre muscleback køller :-D

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Vet ikke om jeg vil si at de nye X-Callawayene er stygge.
Jeg synest de ser råtøffe ut jeg, ihvertfall på reklamebilder.
Fin blåfarge, røfft kantete design på cavityen.
De er uten tvil et blikkfang når de står oppstilt i butikken.
Men det er noe annet når man står og ser ned på dem.
Brei stygg kant øverst, har en følelse av at jernet forsvinner ned i dypet under "skjermen".
Men mange av vennene mine har spilt på Callaway siden midt på 90-tallet, og de spiller jaggu bra nok.....

veggiss

over 20 år siden

veggiss

at køllene er bra er det ingen tvil om, men jeg synes de kunne sett litt på andre merker hva angår design på køllene.

http://callawaygolf.com/sv/clubs/product.aspx?pid=bbfusion&sFrame=40

fusion køllene...grusomme etter min mening. ser ut som billig plastikkølle.

http://www.nakashimagolf.com/np1_irons.htm
http://www.wishongolf.com/designs/ironheads/550m.html

der har du to jern som etter min mening ser bra ut. ikkeno mikkmakk og plast-drit, kun en golfkølle, med en logo på...rett og slett stilrent.

Tom

over 20 år siden

Tom

Hva synes om disse jerna?.

http://www.ljcgolf.com/knifeirons.htm. resten av serien liker jeg ikke men jerna ser rå ut.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

de ser rå ut ja, men vet ikke om jeg ville likt å sett ned på de når jeg skal slå, blir liksom litt for tøffe hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Esposito

over 20 år siden

Esposito

Om dere går inn på Callaway sine sider, kan dere se de køllene som proffene kommer til å bruke(kommer i butikkene til våren)
De heter bare X-tour,(er i bagen til Phil M.) (det er ikke X-18)
De kommer ogaå med en ny putter som heter I-trax.

Gary Hogan

over 20 år siden

Gary Hogan

De jernene ser lekre ut, men har fortsatt den altfor brede top-linja.
Dette er vel de som erstatter X-16 PS, bare at de er smidd denne gangen. Tipper de føles ganske likt Ben Hogan Edge CFT.
Blir nok en kjempe-selger som Callaway alltid blir.
Skal bli morro å se prisen.

Gary Hogan

over 20 år siden

Gary Hogan

De Knife-jernene fra La Jolla så også meget tøffe ut ved første øyekast, men siden det egentlig er en blad-køllemer utvekster tror jeg at jeg heller vil se et sett glatte og "rene" køller fra Mizuno eller Titleist i bagen min. Tror La Jolla køllene har et design man fort blir lei.
Spesielt, ja, men ikke pent

Marius Dahlen

over 20 år siden

Marius Dahlen

Mye påstander her som er feil!

Først og fremst så ble X 16 brukt i mye større grad en X 14 i 2004, det var kun noen få proer som brukte X 14 i 2004 sesongen. Nå er det flere som har byttet fra X 16 til X 18 og X Tour å noen spiller fremdeles på X 16. Noen bytter køller ofte noen velger å spille i en lengre periode på et sett som de føler fungerer. Callaway utvikler køller som er spille forbedrende, det er gjennomsnitt golferen Callaway lever av å det er de man utvikler køller for. Men samtidig er Callaway's køller
X 14/16/18 noe av det mest brukte på Europa Touren. (mye mer en Titeist og Mizuno feks.) og har vært det i flere år... X 12, X 14, X 16 er de tre mest solgte jernsett i verden i høyere prisklasse.
Når det gjelder Prototype køller bruker alle store Golf produsenter Tour spillere på å teste nytt utstyr. Phil M. spiller i dag på settet som vi lanserte på Orlando messen X - Tour som bygger på X 18 Pro Series, men som er smidd og litt midere i hodet. Når det gjelder Driveren så er det en prototype som er en videreutviklig av Fusion Driveren, som har tatt driver teknologi til et nytt nivå. I fremtiden vil vi se mer av dette, og flere produsenter tar etter Callaway... 454 Driveren er lansert å kan kjøpes i Proshopen. Mvh Marius Dahlen

Callaholic

over 20 år siden

Callaholic

De pro-spillerne som forsatt spiller med x-14 har vel ikke tjent inn nok penger til å kjøpe x-16 eller x-18. Det er vel det som er forklaringen på at de forsatt spiller med x-14.

Tag

over 20 år siden

Tag

Vinner av P-4 touren Thomas Hansen brukte x-14
Til Marius Dahlen. Hva er egentlig forskjellen på x-14 og x-16
Thomas foretrakk også x-14 framfor x-16

Tag

over 20 år siden

Tag

Jeg snakker om pro series

Marius Dahlen

over 20 år siden

Marius Dahlen

Helt riktig Thomas Hansen brukte X - 14 fordi jeg ikke hadde mulighet å sponse han med X 16. "litt synd i etterkant med de gode prestasjonene han hadde i 2004 sesongen" Derimot så håper jeg at han vil spille de nye X Tour jernene til sommeren. X 16 er en videreutvikling av X 14 noen endringer på såle og topplinje, samt er de mer vridningsstabile enn X 14 ved treff utenfor sweetsport.(pga omplassering av vekt) Men X 14 er et meget bra sett at noen liker de fremfor X 16 er ofte pga utseende. Mvh Marius

Skeptisk

over 20 år siden

Skeptisk

Takk for oppklaringa, Marius.
Men hva mener du med at dere "bruker tour-spillere til å teste nytt utstyr"???
Er det noen som IKKE vil teste noe som helst så er det tour-spillere.
De tester nok nytt utstyr "på rangen", men ingen i det selskapet har råd til å ikke ta det beste med seg på turneringer, enten det er gammelt eller nytt design.
Husker at Colin Montgomrie brukte X-14 i fjor før han gikk over til Ben Hogan, og Annika Sørenstam gikk tilbake til X-14 etter å ha hatt X-16 i bagen en kort periode.
Bladde meg for morro skyld tilbake gjennom "Winners Circle" i nettutgaven av Golf Digest, og ble forbauset over hvor lite Callaway det er. Mange brukte fairway-woodene til Callaway, men fant bare 2 vinnere med X-16 i hele fjor, mens annenhver vinner brukte Taylor-Made.
Fant 7 vinnere som brukte GBB-II driver, og bare fire som brukte Fusion.

Når over halvparten av kontraktsspillerne til Callaway bruker gammelt utstyr, og i tillegg svært få vinner, er det noe som sier meg at det er bortkastet å kjøpe nye Callaway-køller.
Antall vinnere med Callaway-køller er også mye mindre nå enn i X-12 perioden. Og på toppen så kommer det snart en ny driver, og 454'en blir "gammeldags")

Tag

over 20 år siden

Tag

Marius.
Jeg tror nok Thomas hadde betalt for sine køller dersom han hadde ment at x-16 hadde vært bedre. Han hadde de i sin egen shop.
Så det kan tyde på at "forbedringer" ikke alltid er til det bedre.

Marius Dahlen

over 20 år siden

Marius Dahlen

Først og fremst hadde ikke Colin kontrakt med Callaway i 2004 han inngikk en kontrakt med Hogan før Callaway kjøpte opp Hogan & Top Flite i september 2003. Noen Tour spillere er veldig keene på å prøve ut nye ting andre holder seg til det sikre. Rangen til Callaway har så mye div lauch monitorer, 3 værstasjoner, misilkamera, svingmaskiner, luftkanoner til å teste ut baller, samt sensorer i bakken på hvor ballen detter ned. Når man utvikler nye køller blir disse først testet i Virtuelt i Computer program deretter i sving maskin så til blind test på alle katogorier av golfere, så til f.eks Tour Spillere. Uansett proffe golfere merker ganske for om de føler nye køller passer eller ikke, de har en litt annen forutsettning til det en oss andre normale golfere.
454 kontra ny driver, kan ikke si så mye om den nye men som sagt 454 er titan å det er begrenset hvor mye bedre en titan driver kan bli, dette pga av vekt. Fusion er kombinasjon av titan/carbon, den teknologien som er i fusion blir det spart 45 gram vekt som kan omplasseres til der hvor det trengs. De kommer til å ligge i 2 forskjellige prisklasser slik har vi hatt det i 10 år. Øke perimetervektingen, som igjen øker treghetsmomentet i køllen gjør at man slår et rettere slag når man treffer utenfor sweetspot. Når det gjelder X 12, disse var et hav bedre enn konkurrentense køller nå de ble lansert (i mine øyne), i dag så har konkurrentene kommet nærmere. Det er mange bra kølle produsenter å kokurransen er harder enn noen gang,, priser blir presset ned etc, som er bra får sluttbrukeren. Det vil alltid være golfere som sverger til en gammel modell å jeg sier ikke at de blir noe bedre av å skifte til en ny modell. Det bli også ganske dyrt dersom man skal skifte hver gang vi bytter modell. Men det vil ikke bli lansert et produkt man ikke mener er bedre enn den modellen som skal skiftes ut. Prøv køllene ut køllene selv å finn ut hva som passer for deg. Eller send meg en mail så kan jeg ta en analyse av deg for å se hva som passer til deg. Om du spiller i dag på X 12/14/16/18 så setter nok ikke køllene begrensningene på hvor god du kan bli :) Thomas hadde spilt X 16 pro dersom jeg hadde mulighet til å sponse han med de,, slik var det. De vi sponser i Norge har vanligvis våre køller i 2 år.. Vi får se om Thomas velger å spille på sine X 14 i år??
Mvh Marius

golferboy

over 20 år siden

golferboy

Hvis ikke Thomas vil ha nye køller, så kan jeg få de.. Gjerne X-18.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

http://www.callawaygolf.com/EN/Feature.aspx?feature=10

bilder av x-tour. ser ut som en spade spør du meg...

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Marius, du skriver at det er begrenset hvor god en titanium kan bli.
Jeg ville sagt at det er begrenset hvor god en DRIVER kan bli, uansett materiale.
Med begrensninger i volum, trampolineeffekt, høyde, bredde, dybde, skaftlengde, riller, og hvor skaftet er montert i driveren er det ikke så mange parametere å spille på lenger, for alle er tøyd til det ytterste.

Jeg ser på fordelen med karbonkropp at man først og fremst kan gjøre veggene i driverhodet sterkere så de ikke bulkes for den minst berøring.
Bedre spillere er ikke interessert å flytte vekta langt bak og dypt, så for dem har valg av karbonmaterialer neppe noe særlig for seg. Det er nok derfor tour-spillerne fortsatt holder på titanium.

Det dere kaller utvikling på driversiden fremover er ikke annet enn salgs-gimmiker.
Men jeg er forundret over at en så stor aktør som Callaway ikke gjør som bl.a. Titleist, Taylor Made, Cleveland og Mizuno: Kjører hele registeret fra blades til extrem cavity.
Har det noe å gjøre med at dere kjøpte Ben Hogan ?????

Marius Dahlen

over 20 år siden

Marius Dahlen

Tror ikke vi har sett slutten på ny driver teknologi, det er mange nye matelialer som vi komme i drivere i fremtiden, som vi enda ikke har sett i bruk enda. Grunnen til å bruke karbon som nevt tidligere er at man kan spare mye vekt, i fusion driveren ca 45 gram som er veldig mye. Dette kan plasseres bak og rundt i driver hodet for å øke treghetsmomentet i køllehodet.

Det har også kommet en ny måleform for COR som ofte blir kalt "trampolineeffekt" COR som i dag måles på en annen måte enn i 2004. Derfor er det lettere for kølle produsentene å maksimere COR uten å gå over den lovlige grensen. Derfor går 454 driveren vår lengre enn 415 versionen som var i 2004.

Phil M spiller i dag på en prototype titan/carbon køllehode, slår lengre en noen gang så vent å se, Fusion teknologi er kommet for å bli :)

Grunnen til at Callaway ikke har laget blades er at Callaway har et renome at de lager køller som er bedre/enklere å spille med, til avrage golferen. De fleste andre køllemerker har et blades sett i registret men køllen blir ikke solgt de blir gikk bort gratis til Gode spillere! Derfor lager de cavitt back køller for å selge til den vanlige golferen. Tror når du får se/prøvd X Tour settet så tror jeg det blir en meget positiv opplevelse som er et kompromi mellom blade følelse og cavity back lettspilthet. Mvh Marius

veggiss

over 20 år siden

veggiss

Marius Dahlen: ser dere kjører reklame for verdens lengste driver nå på diverse sider...hvilken driver var lengst under remax turneringen i fjor?

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Det er to ting med Callaway: Det ene er at de lager veldig bra køller. Det andre er at de lager veldig stygge køller(jern). Når du adresserer køllen, ser det ut som du har fått et redskap fra hjelpemiddelsentralen. Både den fete topplinjen og den grimme offset'en får meg rett og slett i dårlig stemning. Så stygt er det!

JaHalliss

over 20 år siden

JaHalliss

Den brede topplinjen er får å gi "confidence" under adresseringen.
Callaway jern passer derfor ekstra godt for mentalt frynsete mennesker som lett får skjelvetokter og mangler psykisk styrke til å gjennomføre et golfslag.
Jeg har ikke dermed sagt at alle som spiller Callaway er slik, bare at Callaway passer godt for dem som er det.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Jeg spiller med Callaway køller og synes disse er veldig flotte - både å se på og spille med.

Før jeg kjøpte prøvde jeg "alle" tilgjengelige køller. Valget var lett.

Jeg føler fortsatt en deilig velvære når jeg ser på køllene mine - og vet hva de kan gjøre for meg. Forstår ikke den hetsen som enkelte her kommer med.

Synes også at den nye generasjonen av Callaway køller ser lovende ut - uten at jeg har gjort annet enn å se på dem i butikken.

H

over 20 år siden

H

Lavida. Den gjennomsnittlige hacker på norske golfbaner har en sving som ser ut som om han har behov for "et redskap fra hjelpemiddelsentralen". ;-))

Sol

over 20 år siden

Sol

Lavida og Jahalliss må takke både vår skaper og alle de andre leverandørene for at det finnes alternativer til Callaway.
Ikke tenk så mye på det, dere, det går nok bedre etter hvert. Fosøk å holde dere borte fra CW til dere føler dere psykisk sterke nok til komme fra det uten men. Snart begynner Golfsesongen og da får dere annet å tenke på.

Sol

over 20 år siden

Sol

Det er ikke bae norske gjennomsnittsgolfere som ser ut som de trenger det. Det samme gjelder en amerikaner med svært lavt HC også.

Picard

over 20 år siden

Picard

Må få legge til i diskusjonen at jeg har spilt med CW X-14 Pro i 3 sesonger nå, og en skal ikke se bort i fra at det blir 3 nye også. Veldig fornøyd. Er enig i at mange av CW sine modeller er klumpete og stygge med for mye offset. X-14 Pro derimot har ikke offset, og er en av de smaleste modellene CW har gitt ut. Får hvertfall ikke meg til bytte med det første..

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Takk for omtanken, Sol. Denne tråden er et spørsmål om hva som er galt med CW, og da er det min rett å si min mening. Som du sikkert la merke til, CW er etter min mening utmerkede køller, men fæle å se på. Men smaken er som baken, folk må få mene det de vil.

Sol

over 20 år siden

Sol

Værsågod, lavida. -det ut som du har fått et redskap fra hjelpemiddelsentralen. Ja det er jo en mening det også, men du må jo ikke la det få deg i så dårlig stemning. Det er jo ikke deg som spiller med så dårlige køller. Nok om det, det var bare for å trekke litt i deg og JaHallis. CW x14 er jo svært bra køller. Jeg kan garantere at jeg den dagen jeg kan stille meg opp på 1. tee igjen og se ned på min X14 for å ta en super heilnorsk supersving for å sende ballen mot 1. green, ja så blir jeg i særdeles godt humør, det er ikke så lenge igjen til nå.

Nick

over 20 år siden

Nick

I golfen som i alpinbakken og andre steder, så finnes det jålekopper. Jeg er også enig i at Callaway ikke har de lekreste køllene, men det blir så fullstendig galt når man heller slår med lekre smidde bladkøller som er meget krevende å spille med , enn å bruke litt mere klumpete lettspilte køller som feks. Callaway.Jeg har spillt med smidde cavityback køller de siste 7 årene og mente det ikke fantes andre alternativ helt til jeg fikk prøve x-16 pro series. Da røyk mine trofaste Bridgestone J`s ut av baggen.

Beniss

over 20 år siden

Beniss

Jeg bruker mine X-16 PS som oppvarmingskøller.
Kjøpte dem i fjor vår og spilte med dem et par måneder.
Så byttet jeg tilbake til mine 12 år gamle Ping Eye2.
Kommer nok til å gjøre det samme i år, bruke de svære Callawayene til finpresisjonen sitter, og så begynne å spille golf med Pingene.
Er det noen her som har prøvd Fusion-jernene. Synest de ser smalere ut enn X-18!?

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Har spilt noen prøverunder med Callaway. De er ok, men jeg vil ha meg frabedt å bli kalt jålekopp fordi jeg ikke liker utseendet på dem og derved mistrives med dem. Jeg liker andre typer køller. Noen liker mora, andre liker dattera.

Ha

over 20 år siden

Ha

Noen er ikke så nøye på det og tar begge to

Nick

over 20 år siden

Nick

Jeg går for mora

Ha

over 20 år siden

Ha

Lykke til !!

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Bennis sier: "Varme opp med ett sett - og spille med et annet".

Er du litt dum, eller bare later du som om du er det?

Ha

over 20 år siden

Ha

Er sterkt fristet til å misforstå den siste litt, men tror jeg stopper der----

Beniss

over 20 år siden

Beniss

Mulig jeg er dum, men spiller bra golf

Per

over 20 år siden

Per

Har nettopp byttet ut mine X14-jern med ett annet stort køllemerke.
Spillte før på X14 med stiff stålskaft. Har samme flex i det nye settet, men det er et annet skaftmerke.
For det første må jeg bare si at de som har X-14 og sliter med hook eller tendens til stor draw, selg eller kast for dem, de er laget for slicere. Jeg har alltid slitt med en stor draw/hook, men etter jeg kvittet meg med mine X-14 har dette ikke vært noe problem lenger, det vil ikke si jeg ikke kan slå en hook lenger, men antall slag mellom hver hook var mindre før enn den er nå.
Vil i tillegg nevne at Callaway X-14 er kanskje det køllesettet i verden der feilene er lettest å finne, når vi snakke om sett i prisklassen 6000+. Store forskjeller fra kølle til kølle i SAMME SETT. Jeg kan f.eks. nevne for store forskjeller i lie, loft, lengde og svingvekt.

Mickelsons køller er ikke vanlige køller fulle av feil som vi kan kjøpe i butikken, det tviler jeg sterkt på at han ville brukt. Køllene hans er som sagt prototyper, som mangler de feilene Callaway mener vi dødelig bør spille med.

mvh. per

call home

over 20 år siden

call home

per hva tror du om å få et digialt tilpasset sett, av type X18 noe man kan få et par stedet i Norge Losby f.eks?

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Er det noen som har prøvd de nye digitale ballene fra Microgolf ???

T-Rex

over 20 år siden

T-Rex

Det beste med digitale sett og baller er at de enten virker eller ikke virker.. Ingen mellomting.

Per

over 20 år siden

Per

Digitalt tilpasset sett ja.
Har vært på Losby ett par ganger og sett på når de holder på med det.
Virker jo som en spennende idé, og ser at det koster det samme som en protime på Losby (600), men er nok en bedre investering å få køllene tilpasset.

Singhi boy

over 20 år siden

Singhi boy

Er alle sammen her dumme som brød???
Hva er galt med Callaway sine køller???
Hvorfor kan ikke proffene spille på foreløpige prototyper når de køllene kommer ut i salg senere???

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her