Marius Dahlen
Først og fremst hadde ikke Colin kontrakt med Callaway i 2004 han inngikk en kontrakt med Hogan før Callaway kjøpte opp Hogan & Top Flite i september 2003. Noen Tour spillere er veldig keene på å prøve ut nye ting andre holder seg til det sikre. Rangen til Callaway har så mye div lauch monitorer, 3 værstasjoner, misilkamera, svingmaskiner, luftkanoner til å teste ut baller, samt sensorer i bakken på hvor ballen detter ned. Når man utvikler nye køller blir disse først testet i Virtuelt i Computer program deretter i sving maskin så til blind test på alle katogorier av golfere, så til f.eks Tour Spillere. Uansett proffe golfere merker ganske for om de føler nye køller passer eller ikke, de har en litt annen forutsettning til det en oss andre normale golfere.
454 kontra ny driver, kan ikke si så mye om den nye men som sagt 454 er titan å det er begrenset hvor mye bedre en titan driver kan bli, dette pga av vekt. Fusion er kombinasjon av titan/carbon, den teknologien som er i fusion blir det spart 45 gram vekt som kan omplasseres til der hvor det trengs. De kommer til å ligge i 2 forskjellige prisklasser slik har vi hatt det i 10 år. Øke perimetervektingen, som igjen øker treghetsmomentet i køllen gjør at man slår et rettere slag når man treffer utenfor sweetspot. Når det gjelder X 12, disse var et hav bedre enn konkurrentense køller nå de ble lansert (i mine øyne), i dag så har konkurrentene kommet nærmere. Det er mange bra kølle produsenter å kokurransen er harder enn noen gang,, priser blir presset ned etc, som er bra får sluttbrukeren. Det vil alltid være golfere som sverger til en gammel modell å jeg sier ikke at de blir noe bedre av å skifte til en ny modell. Det bli også ganske dyrt dersom man skal skifte hver gang vi bytter modell. Men det vil ikke bli lansert et produkt man ikke mener er bedre enn den modellen som skal skiftes ut. Prøv køllene ut køllene selv å finn ut hva som passer for deg. Eller send meg en mail så kan jeg ta en analyse av deg for å se hva som passer til deg. Om du spiller i dag på X 12/14/16/18 så setter nok ikke køllene begrensningene på hvor god du kan bli :) Thomas hadde spilt X 16 pro dersom jeg hadde mulighet til å sponse han med de,, slik var det. De vi sponser i Norge har vanligvis våre køller i 2 år.. Vi får se om Thomas velger å spille på sine X 14 i år??
Mvh Marius