Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hund med banen?

Fred

over 25 år siden

Fred

Det har vært en liten diskusjon om det skal være lov til å ta med hunder på golfbanen. Noen mener det er greit andre ikke. Så vit jeg vet er det bare kjekstad som tilater det i østlandsområde.
Hva mener dere? lov eller ikke?

Jørgen

over 25 år siden

Jørgen

Jeg syntes det burde være lov til å ta med hund på banen så lenge disse holdes i bånd. De kan evt. bindes fast til goltrallen. De burde absolutt ikke løpe løse på banen. Grunnen burde være klar!
Det finnes forskjellige typer hunder. De som gneltrer og bjeffer burde holdes vekke fra banen. Eierne burde være fornuftige nok til å avgjøre om de bør ta med sin hund eller ikke avhengig av hvor rolige de er. Har ikke hund selv, men mener absolutt at de bør få like mye frisk luft og trim som oss mennesker.

starter`n over alle startere

over 25 år siden

Enig med Jørgen!!

ost

over 24 år siden

ost

Hunden hører ikke hjemme på en golfbane!

En spasertur lenket til en golftralle i fire timer for å få frisk luft!? Det er vel en egoistisk tanke å tro at hunden synes det er kjemestas, med (for den) en meget langsom spasertur i timesvis bare for å se far banne og slå baller i skogen (som den helst vil løpe etter, men ikke får). Tenk deg tankene til hunden. "Det er de fineste gressmattene jeg har sett! Hvorfor kan ikke far koble meg løs slik at jeg får løpe???".

Nei, ta hunden med et sted hvor den kan løpe fritt!
Av hensyn til hunden, ikke eieren eller medspillere!

Voff

Sven

over 24 år siden

Sven

Hunden må holdes borte fra golfbanen, så lenge den ikke spiller selv og har lært proper etikette. Enig med ost i at de hundene som allerede tillates på golfbaner, er der fordi eierne vil det - ikke hunden. Personlig vil jeg heller at hunder skal få utfolde seg på tennisbanen - fortrinnsvis der Haavik vagger valkene.

over 24 år siden

Ja helt enig med "ost", hunden vil nok heller sitte inne 4 timer i en varm leilighet, eller en hundegård mens eieren er ute på runden!!

Eh... hmmm???

Man kan jo gjøre begge deler, først en golfrunde med hunden og etterpå en tur i skogen hvor hunden kan løpe fri.

Har man en veldresert hund kan den vel egentlig gå fri på banen uten at det er noe problem, mine erfaringer tilsier i alle fall at det går greit!

tovemor

over 24 år siden

tovemor

Hund på banen kan være et problem for slike som meg, jeg blir stiv av skrekk når en ukjent "løshund" kommer farende og snuser både her og der...Det hjelper ikke meg at eierene alltid sier "Den er ikke farlig, den vil bare bli kjent med deg !" Dersom hunden holdes i bånd: OK, men under tvil.

over 24 år siden

Men dette gjelder vel utenfor banen også? På banen kan du vel la være å gå i flight med en med hund.

Jeg ser jo selfølgelig deres problem, men det er minst like mange som liker hunder som er redd for hunder.

m@x

over 24 år siden

m@x

Jeg har ennå til gode å se noen som har så god dressur på bikkja si at denne ikke kommer med ukontrollerte utbrudd i ny og ne - spesielt hvis et annet dyr tilfeldigvis passerer.
Hva gjør vi så?
Da kan vi like godt åpne opp for mobiltelefoner og alt annet rusk og rask også, da?
Et mobiltelefon-ring eller et bjeff eller to midt i baksvingen er vel ikke så forskjellig ?

Dås

over 24 år siden

Dås

Nå må dere slutte å bære dere over denne bikja.
De koser seg på golfbanen i likhet med sine eiere.
Det er da ingen som tar med seg ei gneldrebikje ut på banen. Etikette gjelder jo for alle.

Trude

over 24 år siden

Trude

Tror det er greit at hunder ikke er tillatt, selv om det er utrolig mange fine, lydige hunder (alle har jo det). For hvilken hund skal få lov? Pitbul og Rotweilere? Og så må pudlene være hjemme? Eller omvendt?

Trude

over 24 år siden

Trude

Tror det er greit at hunder ikke er tillatt, selv om det er utrolig mange fine, lydige hunder (alle har jo det). For hvilken hund skal få lov? Pitbul og Rotweilere? Og så må pudlene være hjemme? Eller omvendt?

arthur

over 24 år siden

arthur

Hauger tillater også hunder.Forøvrig synes har jeg kun opplevd harmoniske hunder og eiere på golfbanen.
hilsen
Ikke hundeier.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her