Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bra driver for en fersking?

Thorbjørn

over 25 år siden

Thorbjørn

Er det noen som kan tipse meg om en god klubbe for utslag?
Jeg er rimelig fersk, spesielt på woods.
Spiller med Wilson Fatshaft jernkøller.

Lie

over 25 år siden

Lie

Jeg vil vel egentlig anbefale å bare bruke jern køller, hvis man er fersk. Dette fordi hvis man først kan bruke ett 7'er jern, og kan kontrollere slagene, og kan putte, kan man få rundt 18 i hcp (noe ikke jeg har, men mye høyere), men det er jo gøy med lange utslag da....
Jeg vil bare anbefale å låne av venner å prøve diverse woods, for å finne noe som passer. kanskje kjøpe noe ganske billig brukt, for å lære litt, før man kjøper woods til 5000,-
ellers start med høy nummererte woods som man gjør med jern køller.
mvh
Stian Lie

Si-To Golf

over 25 år siden

Si-To Golf

Egentlig burde alle som er ny i "Gamen" unngå å bruke Driver og Woods på banen det første året.
Derimot bør det trenes mye på "Rangen" med Driver og Woods.
For at du skal komme i gang med "Range" treningen anbefaler jeg følgende kølle:
Driver - 12 grader "loft", 56 grader "lie", 43 tommer total lengde, (Hvis du er ca 175-180 cm
høy), Relativt mykt skaft (R-Flex), lavt "bend" punkt, og en "Torque" på 4 grader. Denne låner du fra "Pro shopen". Merket spiller ingen rolle.
Utfra disse målene finner du en kølle som passer deg.

jon

over 25 år siden

jon

Selv bruker jeg en 4 wood for utslag, det har redusert skogsturene noe - det er jo gøy å være på fairway av og til, selv om utmerkelsen ikke blir "lengste slag i flighten".

Jørgen

over 25 år siden

Jørgen

Du burde slå ut med en kølle du føler deg fortrolig med. Som nybegynner er det viktig å bygge opp en god selvtillit på banen. Hvis du absolutt ønsker å bruke en wood, gjør som de andre nevner her; bruke en 5, eller 7-wood. Det viktigste i golf er ikke å slå lengst, men dit du sikter.

starter`n over alle startere

over 25 år siden

starter`n over alle startere

Som alle de andre sier er det ikke woods det er mest hensiktsmessig å begynne med, men alle gjør det jo, og jeg skal ikke mase om det for det var jo faktisk ikke det som var ditt spm.(!!)

Da du har Fat Shaft jern (supre køller!!) kan du vel kløpe deg Woodene også, hvis det ikke blir for dyrt for deg. Egentlig er ikke F-S køllene de mest lettspilte nybyner køllene heller.

Det er egentlig ikke så stor forskjell på lettspilltheten i woods ( innen samme loft)
men et tips, start med mye loft, en 5er kanskje eller en driver med 10,5 - 12,5.

Det mest fornuftige må vel være å spørre en pro!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her