Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

nye forumet

eia___

over 22 år siden

eia___

Jeg synes at det er helt på trynet å betale for det nye forumet, som snart kommer her.
Hva synes dere andre?

SVerre

over 22 år siden

SVerre

Droyt aa kalle det helt paa trynet da. De som synes tjenesten er bra vil nok betale for aa bruke denne tjenesten. De som ikke liker den lar vel da heller vaere tenker jeg. Personlig kommer jeg nok ikke til aa betale, hvis ikke det tilbys mye mer enn i dag. I dag er det fun to have, men absolutt ikke noe need to have.

Sverre

H

over 22 år siden

H

Er det ikke kun Community som blir avgiftsbelagt?

Ivrig

over 22 år siden

Ivrig

Du skjønner vel at det kun er Community dette gjelder! Å skrive at det er helt på trynet er for drøyt og unødvendig! Kjenner du til tjenesten, forstår du vel at det ligger mye jobb bak! Tjenesten er dødsbra og jeg, og mine venner, har hatt mye glede av den. Kommer helt sikkert til å bruke den videre uansett. Vi får se hva prisen blir... Under 400,- og jeg betaler gledelig...

P

over 22 år siden

P

Golf i seg sjøl er "fun to have and no need to have". ;-)

Johnny Puma

over 22 år siden

Johnny Puma

Jeg for min del syntes det er helt ok å betale for en tjeneste jeg har stor glede av. At det ligger mye jobb bak er vel ingen overraskelse.

Jeg har søkt på nettet etter noe lignende, men har ei lykkes i å finne noe som er i nærheten av det denne siden tilbyr.

Utrolig bra opplegg som jeg har hatt meget stor glede av, og jeg kommer til å betale hvis ikke prisen blir hinsides. Enig med "Ivrig" om at en pris under 400,- i året er helt greit å betale.

Kanskje Webmaster kan svare litt om hva som kommer til å tilbys og hva prisen vil bli!?

JP

Pay it or leave it

over 22 år siden

Pay it or leave it

Disse sidene er mest for tenåringer som ikke har noe bedre å finne på, sånne som meg. Men betale gjør jeg ikke......
Masse anna morro som er helt gratis, det er bare å lete.

Tommy N.

over 22 år siden

Tommy N.

Synes tjenesten som tilbys i dag er vedlig bra og gir meg en super oversikt over mine runder og progresjonen i spillet. At det ligger ganske omfattende utviklingsarbeid bak er vel liten tvil om. Jeg er av de som synes det er greit å betale for tjenester man benytter seg av, og så lenge dette er det beste jeg har funnet så langt, vil nok jeg betale.

En av tingene som er skikkelig positivt er at det er så mange som bruker tjenesten og det gjør sammenligning mulig og mange venner registrerer seg. En oppfordring i så måte må da være å ikke sette prisen så høy at størstedelen av medlemmene faller fra. I så måte tror jeg prisen bør være nærmere 200,- enn 400,-. Det bør være et bra potensiale for å hente inn annonse-/reklameinntekter uten at det går ut over kvaliteten og presentasjonen av sidene. ScanGolf er et meget målrettet medium...

Runar Nyrud

over 22 år siden

Runar Nyrud

Til "Pay it or leave it": tull og tøys, det er mange "gamle" som bruker scangolf community til å holde oversikt over golfrunder og stats.

Disse sidene er de beste sidene som finnes til dette bruket. Man finner sikkert noe amerikanske greier som "kan brukes", men ingen som er tilpasset oss nordboere med vårt hcp system osv.

Jeg garanterer at det er MYE arbeid med disse sidene, at det blir betaling er HELT i orden. 3-400 er no prob !! Etter min mening da...

Webmaster

over 22 år siden

Webmaster

Det er egentlig som forventet at noen vil syntes det er "dumt" å måtte betale for denne tjenesten og at noen vil falle fra av den grunn. Grunnen til at vi ser oss nødt til å ta en avgift er at både utgifter og arbeidsmengde har vokst betydelig siden denne statistikktjenesten først ble lagt ut i 2000. For å opprettholde en god tjeneste og fortsatt videreutvikling er det rett og slett behov for kapital.

Community er en tjeneste som er ment å skulle gi golfspilleren et svar på hvordan hans eller hennes spill utvikler seg samtidig som man også har muligheten til å sammenligne seg med hva andre gjør. Man får svar på hvilke deler av spille man bør bli bedre på og følgelig hva man bør trene mer på. Det ligger også et konkurranseaspekt under tjenesten, nemlig rangeringslistene. Et mål for de fleste bør være å prøve å komme inn på disse listene.

Når det gjelder rangeringslistene, vil nok noen påstår at noen av "resultatene" kan være noe tvilsomme. En betalt tjeneste vil gjøre sitt til at tjenesten blir mer seriøs og at rangeringene blir mer troverdige.

Gjennomsnittsalderen på brukerne i Community er også relativt høy. Pr. i dag er brukeren i overkant av 34 år. Som er kuriositet kan det nevnes at flest er født i 1970...

Det kommer flere tilleggstjenester i årets utgave. Gruppestatistikk er nok den mest interessante delen hvor man kan dele seg inn i grupper og bl.a. får rangeringer innad i gruppen. Dette vet jeg blir interessant for en del "kameratklubber", men også for bedrifter, elitegrupper, juniorgrupper i klubber osv...

Vi jobber også med en del leverandører av utstyr for å kunne tilby medlemmene gunstige priser på utstyr.

Jeg skal ikke røpe alt her og nå, men det kommer en fyldigere beskrivelse i forbindelse med at 2003-sidene blir lagt ut i slutten av denne uken.

Man skal heller ikke sitte "tomhent" tilbake etter å ha betalt sin avgift. Det er flere som ønsker å sende en "overaskelse" til de som melder seg inn. Hva det blir får vi se på...

PS.
Nettbaserte tjenester vil i fremtiden, mer eller mindre, komme til å bli avgiftsbelagt. Alle vi som bruker internett i en eller annen form er vant til å få mye gratis. Gratistjenester fører til at både store og små nettsteder går med underskudd. Grunnen er at de som har basert sin inntjening på annonser har fått seg en "overaskelse". Viljen til å annonsere på internett, er som kjent for de fleste, ganske laber. Eller i hvertfall mye mindre enn man hadde trodd og håpet på.

Webmaster

over 22 år siden

Webmaster

Det er vel også noen som er nysgjerrig på hva avgiften blir...

Pr. år:
Under 15 år: 0,-
15-21 år: 145,-
Over 21 år: 295,-

Runar Nyrud

over 22 år siden

Runar Nyrud

Dette er absolutt ikke noe å klage på. Kanskje en tanke for lite ?
Jeg venter i spenning ;-)

Runar - den gyldne -70 årgangen ;-)

Let og finn

over 22 år siden

Let og finn

Nethandicap.com er vel kanskje den største amerikanske. Her koster det $30 i året å være medlem, men den er ikke halvparten så bra som scangolf community!

Synd....

over 22 år siden

Synd....

Scangolf er virkelig en artig sak for oss som golfer. Flott å kunne registrere runder og få personlige statistikker osv. Synes det er svært beklagelig at dette skal avgiftbelegges i en eller annen form. Fra webmaster's side tror jeg nok at du tar styggelig feil i at internett vil koste oss mer i fremtiden. Utviklingen er snarere tvert om. Det blir billigere og billigere snart helt gratis.

Synd. Personlig synes jeg at utgiftene for å drive idretten er høy nok og verdien av denne tjenesten er for lav til at jeg skal måtte betale for den. Uansett, du sier at det følger med noe på kjøpet, og det kan vel være redningen for å beholde medlemmene, kanskje. Skal bli spennende å se hva det er....

Take it or leave it

over 22 år siden

Take it or leave it

Da er jo ikke prisene så ille likevel.

Går det an å se hva naboen spiller ????

Ivrig

over 22 år siden

Ivrig

Til "synd": du hadde sikkert syntes det hadde vært "beklagelig" hvis tjenesten ble borte også!

Tviler også på at internett snart blir gratis. Kanskje tilkoblingen, men ikke innholdet. Innholdet har jo vært gratis lenge, og det er ikke subsidiert av noen!

Finner det faktisk ganske irriterende at folk driver å syter her om at det skal koste penger. Akkurat den samme sytinga man hører når det er snakk om priser på greenfee. Det er så typisk nissenorge!

Tjenesten er glimrende! Nå koster det penger, ferdig med det!

Fjortiss

over 22 år siden

Fjortiss

Den som vil holde statistikk kan lage seg et Excel-ark og føre rundene sine der. Ikke noe heksekunst det.
Men hvor mange gidder ????????
Man sløver hen og betaler den som er oppvakt nok til å legge ut en sånn tjeneste.
Selv har jeg tjenesten "gratis" fra hjemmesiden til klubben min. Og der kan jeg også studere naboens resultater, eller sjefens resultater...

Det er imidlertid fint for statistisk å kunne sammenligne baner, så jeg håper at det blir en del som benytter seg av community.

Uansett tror jeg ikke størrelsen på prisen er en så avgjørende faktor som det at man må fiske frem kredittkortet og blotte seg for hackere.

Tommy N.

over 22 år siden

Tommy N.

Til Webm. takk for fyldig og god informasjon. Jeg gleder meg til den nye tjenesten kommer og til sesongen kommer igang. Tjenesten gjør faktisk spillet om mulig enda mer interessant og givende. Spesielt når man utvikler seg positivit...

Til dere som klager på prisen; TJENESTER koster også penger.
- det er dyrere med en runde på Borre GK en ukedag
- det er mye dyrere med en runde på Miklagard
- en sjekk hos tannlegen koster ca. dobbelt så mye
- for ikke å snakke om hva som er normal timespris for en
datakonsulent i dag (tipper over 1.000,-)

Jeg vil bare oppfordre alle til å sette prisen på denne tjenesten i perspektiv til andre kostnadsdrivende faktorer i golfsporten. Personlig er jeg kommet fram til at det er verdt prisen og håper at så mange som mulig fortsatt vil benytte seg av tjenesten.

Hilsen Tommy (nok en 70-modell...)

PS! Til Tjortiss; det er vel ikke sikkert at man MÅ betale med kredittkort via internett...

Joachim

over 22 år siden

Joachim

Bra beslut av ScanGolf att börja ta betalt för tjänsten. Jag driver en liknande sida i Sverige, www.klubbhuset.nu, och även vi kommer i år att avgiftsbelägga en del av tjänsten.

Det är många timmars utvecklingsarbete bakom en sådan här webbtjänst och en del kostnader för drift. När medlemmarna blir fler ökar kraven och kostnaderna.

Därför är det rätt att ta betalt en liten summa bland de medlemmar som tycker om tjänsten. Visst kommer många att sluta använda tjänsten, men om man inte får in några intäkter så är alternativet att slå igen helt.

Hellre 1000 betalande medlemmar än 20.000 gratis medlemmar. Tyvärr är det så. Det går inte att leva på gratismedlemmar och beröm.

Hoppas det går bra! Lycka till!

Runar Nyrud

over 22 år siden

Runar Nyrud

Nå har jeg sjekket det nye systemet, og jeg synes det er
MEGET bra. Hva synes dere ?

Tommy Nergård

over 22 år siden

Tommy Nergård

Jeg er veldig enig med Runar; dette ser svært lovende ut og jeg gleder meg til å begynne å registrere runder. Nå er det bare å sette seg mål for sesongen!!!

Johnny Puma

over 22 år siden

Johnny Puma

Dette ser brillefint ut!!

Nå må bare den j.... snøen forsvinne fort som f... slik at vi får svingt køllene og lagt inn runder!!

JP

Runar Nyrud

over 22 år siden

Runar Nyrud

Kun 100 dager til 1.mai (ca). Da må vel snøen være borte...... ;-)

Frode

over 22 år siden

Frode

Dette har blitt en VELDIG BRA side!

Det er verdt å betale noen kroner for å kunne benytte den flotte statistikken. - Bra levert.

PS. På vestlandet er det mildvær og grønne baner å spille på. :)

Rune

over 22 år siden

Rune

Jeg har laget ett program for å registrere runder og statistikk. Det kan lastes ned fra http://www.home.no/rgolf/. Og er gratis.

Statistiker

over 22 år siden

Statistiker

Kikket på de nye sidene. Det skal bli interessant å bruke disse når sesongen er i gang.

Rune: Det finnes flust av slike program, man kan laste ned men det begrenser seg jo bare til en mann. De finnes flere ting på communitysidene som man ikke kan lage på et slik program. Om man heller ønsker å sitte for seg sjøl å kjede seg, kan man heller lage noe enkle greier i Excel. På community kan man jo "banke" alle sine kamerater/kollegaer, ikke sant? :-) Konkurranseaspektet i golf er en stor del av spillet...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her