Webmaster
Det er egentlig som forventet at noen vil syntes det er "dumt" å måtte betale for denne tjenesten og at noen vil falle fra av den grunn. Grunnen til at vi ser oss nødt til å ta en avgift er at både utgifter og arbeidsmengde har vokst betydelig siden denne statistikktjenesten først ble lagt ut i 2000. For å opprettholde en god tjeneste og fortsatt videreutvikling er det rett og slett behov for kapital.
Community er en tjeneste som er ment å skulle gi golfspilleren et svar på hvordan hans eller hennes spill utvikler seg samtidig som man også har muligheten til å sammenligne seg med hva andre gjør. Man får svar på hvilke deler av spille man bør bli bedre på og følgelig hva man bør trene mer på. Det ligger også et konkurranseaspekt under tjenesten, nemlig rangeringslistene. Et mål for de fleste bør være å prøve å komme inn på disse listene.
Når det gjelder rangeringslistene, vil nok noen påstår at noen av "resultatene" kan være noe tvilsomme. En betalt tjeneste vil gjøre sitt til at tjenesten blir mer seriøs og at rangeringene blir mer troverdige.
Gjennomsnittsalderen på brukerne i Community er også relativt høy. Pr. i dag er brukeren i overkant av 34 år. Som er kuriositet kan det nevnes at flest er født i 1970...
Det kommer flere tilleggstjenester i årets utgave. Gruppestatistikk er nok den mest interessante delen hvor man kan dele seg inn i grupper og bl.a. får rangeringer innad i gruppen. Dette vet jeg blir interessant for en del "kameratklubber", men også for bedrifter, elitegrupper, juniorgrupper i klubber osv...
Vi jobber også med en del leverandører av utstyr for å kunne tilby medlemmene gunstige priser på utstyr.
Jeg skal ikke røpe alt her og nå, men det kommer en fyldigere beskrivelse i forbindelse med at 2003-sidene blir lagt ut i slutten av denne uken.
Man skal heller ikke sitte "tomhent" tilbake etter å ha betalt sin avgift. Det er flere som ønsker å sende en "overaskelse" til de som melder seg inn. Hva det blir får vi se på...
PS.
Nettbaserte tjenester vil i fremtiden, mer eller mindre, komme til å bli avgiftsbelagt. Alle vi som bruker internett i en eller annen form er vant til å få mye gratis. Gratistjenester fører til at både store og små nettsteder går med underskudd. Grunnen er at de som har basert sin inntjening på annonser har fått seg en "overaskelse". Viljen til å annonsere på internett, er som kjent for de fleste, ganske laber. Eller i hvertfall mye mindre enn man hadde trodd og håpet på.