Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Flatland som kommentator ... :-(

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Jeg synes Flatland er *helt* forferdelig som kommentator. Han er ufattelig anmasende og prater *hele* tiden. Jeg holdt på å bli gal, så jeg måtte til tider skru av lyden, men det er del av moroa å høre slagene ... fanget mellom barken og veden, ja :-(

Det var betryggende å høre Ramnis på morgenkvisten igjen :-)

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Jo han prata mye vissvass slik som å snakke om skudd og greier. Skjønte ikke det at Monty skulle ut i skogen å sette skudd i armen.

Uansett er nå hvertfall Flatland en blid herremann som forsåvidt var kurrant å høre på. Vi har vel ikke så mange alternativer i Norge heller da. Jeg synes Ramnis har blitt bedre ja, men han er jo nitrist å høre på. "Den var litt kort den". "den var litt lang". "han skulle slått den litt løsere". Passe åpenbare ting som han egentlig ikke trenger å nevne hele tiden. Ser man på TV har man ofte øynene med seg. Alt i alt er han den beste vi har og fortjener ros for å være ivrig golfer i så mange år. Han bidrar endel mer enn han for credit for og det er litt synd.

Støtter deg Bobby - ut med Flatland som bare sier "for sikkerhets skyld" hele tiden..

"Bla bla bla fikk en datter i 2003 for sikkerhets skyld". "Gikk på 64 for sikkerhets skyld".. bla bla bla.. telte 4 for sikkerhets skyld iløpet av 3 minutter. Kanskje jeg skal føre statistikk på irriterende ting golfkommentatorer sier. Lurt.

En trøtt Bjarne.

GUR

over 20 år siden

GUR

Kan vi ikke bare få høre lyden av de svenske kommentatorene i stedet? De er ihvertfall uhyre dyktige....og man lærer faktisk en del av de.

Phil M.

over 20 år siden

Phil M.

Ja ja, nå skal man kritisere den flinkeste personen (HF) vi har på tv også nå. Syns det er ganske imponerende å gå inn å kommentere på den måten han gjør. Det er helt tydelig at han vet hva han snakker om, samtidig er han den mest behagelige å høre på, samme hvilket emne det dreier seg om. Flott med forandring! Håper det blir mer av HF fremover.

Boggie

over 20 år siden

Boggie

Flatland debuterte som golfkommentator i helgen - og det gikk slett ikke verst. Enormt mye bedre enn f.eks. OP Westereng! En del tabber må vi bære over med - særlig i begynnelsen. Vanskelig å kommentere PGA pga av mange og lange pauser , men Flatland var godt forberedt og den beste hittil til å prate "igjennom" pausene uten å "glemme" å være med når slagene blir vist. Ramnefjell har mer peiling men Flatland er beste alternativ. Håper de har Viasat i fengslet han skal sitte i slik at han får fulgt med.
Løsningen er ikke svensk kommentator, men å ta inn den amerikanske sendingen uforstyrret. Man gjør det i NFL sendingene (og baseball) så hvorfor ikke i PGA sendingene??? Det hadde vært en uendeilig kvalitetshevning og bedre (og billigere?) for alle!!

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Enig med Boggie, selv om jeg bestemt mener jeg har hørt Flatland på en tidligere sending (men det kan ha vært en nattsending etter å ha vært en tur på byen, så gudene må vite hva jeg egentlig hører...)

Poenget mitt er at det hadde vært morsomt å få mer av de amerikanske kommentatorene. Disse pleier være veldig behagelige å høre på og de har meget god kjennskap til sporten. Spesielt bra er det med noen av de utsendte som går og tasser langs fairwayen. Disse kan fortelle oss mye om hva som skjer med de forskjellige spillerne.

Uansett. Syns Flatland gjør en helt grei jobb, og som Boggie sier så er det vanskelig å kommentere en sending som har bilde av en blomst 70 % av tiden. Takke meg til Europatouren (til tross for at det er flere gode spillere i USA)

golferboy

over 20 år siden

golferboy

Flatland har kommentert tidligere. Mener det var i fjor en gang. Jeg synes han gjør en god jobb jeg. Jeg synes egentlig alle gutta (ramnefjell, flatland og Westereng) gjør en bra jobb. For dere andre, prøv å overse kommentatoren hvis dere blir irritert, og nyt heller de fantastiske bildene av grønne baner, palmer, sand, torv som blir slått opp, fantastiske greener, klubbhus og lyden av svingen/ballen. Til og med lyden av fuglene som kvitrer.. AAAAHH! Hvor i hel**te blir det av sommeren???

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Jeg får jo aldri nytt lyden av sving og ball som du skriver.
Hadde han ikke pratet ****hele**** tiden mens gutta spiller !!!!!!!

Når svenskene kommenterer golf de sender på svt, ja, da for man roen.

Nick

over 20 år siden

Nick

Flatland er en skurk og en lettvekter når det gjelder golf. Ramnefjeld er etterhvert blitt en dreven kommentator som har stor kunnskap om spillet,Er forøvrig enig i at svenske kommentatorer er gjennomgående bra, selv om Zacke drar fullstendig ut på viddene imellom er det få som vet mer om golf enn han

Dick

over 20 år siden

Dick

Veldig useriøst av Nick! Hadde du fulgt med i timen, så burde du visst at HF har faktisk masse erfaring fra livet på Europa-touren, vel å merke som caddy...

Tom

over 20 år siden

Tom

Masse erfaring er vel å dra den veldig langt. Hvor mange ganger gikk han?. Trodde det bare var "jippo" turnering han gikk. Så han på Bogstad en gang og han leste ikke mange greener. =;-). Tror ikke det er det han satser på for fremtidig intekt. =;-)

Tom

over 20 år siden

Tom

Nå kom jeg på Navnet. Haugsrud?? Var det ikke det?.
Han med problem i fingern??. Tipper kaddy bare var en "kamerat" ting noen få ganger.

Vimsen

over 20 år siden

Vimsen

Beklager at jeg går utenom tema.

Har noen sett Tom K. Lu. ?

Pasek

over 20 år siden

Pasek

Etter å ha sett mye golf på TV i USA, så er det en helt annen opplevelse enn å se det her hjemme med Skandinaviske kommentatorer
som enten irriterer eller fungerer som Ole Lukkøye. Etterhvert har Amerikanske TV-stasoner også rappet de beste Europeiske som Allis, Oisterhuis, Feherty, Faldo i tillegg til de faste som Strange, North, Azinger osv.. Her er det fullpakket med kunnskap, spenning og poenger!
Pausene med reklameinnslag bør kunne løses og engelsk kan vel nå alle som spiller golf, ellers er det på høy tid å lære...
Viasat, gi oss golfspillere den gleden og opplevelsen vi fortjener i denne kalde mørketid!

Calavera

over 20 år siden

Calavera

Mye kritisk her. Jeg synes først og fremst Viasat skal ha skryt for å overføre så mye golf som de gjør! Våre riksdekkende kanaler vil jeg slett ikke gi samme honnør. Nest største idrett osv.

Synes forøvrig at USA-kanalenes reklamesendinger med golf i pausene er til betydelig større irritasjon enn våre hjemlige kommentatorer. Generelt synes jeg kommentatorene gjør en OK jobb, arbeidsforholdene tatt i betraktning. Imponert over Flatland i helgens FBR Open.

Hcp 29 Trøndelag

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Selv om Flatland ikke har spisskompetanse på golf så syns jeg også han gjorde det bra i helgen. Han er flink og snakke og lar seg bli imponert av kule slag. Ramnefjell må nesten ha hole-in-ones for å bli fornøyd. Og snakker bare om perfekte slag og feil-slag. Vel han var bra i helgen på Heineken Classic. Syns de norske blir bedre å bedre jeg. Ramnis begynner jo å få opp mer kule kommentarer også da. Har sansen for dem jeg.

KK

over 20 år siden

KK

Synes det er litt vittig at det kommer opp tråder om kommentering nesten etter hver turnering.
Da er det lite nytt å diskutere på golffronten.
Arne Scheie og Drillo skulle kommentert golf også.

Fast Player

over 20 år siden

Fast Player

HF er helt elendig. Skulle tro han kommenterte kortspill når han til stadiget snakker om å få "et parR" eller "der sikret han seg parRet sitt".

Fyren har jo ikke filla peiling, han burde vært bura inn for lenge siden.

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Grøss nå så jeg reprisen fra søndag fra FBR. Jeg trekker tilbake alle mine positive ord. Jeg stemmer for innburing også. Sukk.

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Men tenk på arbeidsgiveren også da.
Hvem skal de innsette som golfkommentatorer i Norge ???
Det er mange her inne på dette forumet som helt sikkert ville greid det bedre, men har noen av oss søkt jobben, eller vet kringkastingsselskapene om oss ?
Nope, ergå så blir det Ramsfeil og Flatland og snart Jostein Pedersen. Jostein har perfekt golfstemme....

Hmmm

over 20 år siden

Hmmm

Golfen fenger noen og fengsler andre ;)

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Savner Ramnefjell jeg :(

Nick

over 20 år siden

Nick

Jeg også. Er det lenge til mannen skal bures inn?

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Hull 17 så for øvrig latterlig vanskelig ut i dag med dagens forhold. Jeg så bare de siste par ballene, men der var det ingen som kom seg på greenen 'in regulation'. 593 meter i sterk motvind...

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Aaaahh! Sitter og ser på Holden NZ Open med engelsk kommentator. Sier ikke at de er bedre enn noen annen, men avslappende å høre på... Kommer ikke unna det :o)

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Ernie,

Sorry to bug you but....everyone got there in regulation...it is a Par 5. There were only 6 bogies ALL day and only one double. It was ranked 14th most difficult hole on the course....

Were you watching something else...;-)

Ernie

over 20 år siden

Ernie

I think you were watching something else, Brian :o)

29 bogies (more than any other hole) and 5 doubles (only beaten by hole 9) was the result for the day. 5.33 average.

Aha, I see the problem now. You were looking at today's score, while my comment was posted yesterday.

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Oops, sorry. 26 bogies and 3 doubles... I was looking at the 18th...
A bit tired today, he he!!

Still though, none of the balls I watched were on the green in three :o)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her