Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Aldila NV vs NVS

JB

over 20 år siden

JB

Har noen erfaringer med disse to skaftene?

-

over 20 år siden

-

*bump*

Lavida

over 20 år siden

Lavida

NV er et temmelig tip stiff skaft - ideelt for 400ccm og større driverhoder. NVS er et skaft med livligere tip, og med lavere kickpoint sender den ballen i vei med høyere utgangsvinkel. Har bare prøvd NV selv, min erfaring er at det er et meget bra skaft.

JB

over 20 år siden

JB

Takk for svar.

- Skal bruke det med et stort hode (smt 455 = høy ballbane).
- Har en moderat svinghastighet 90-95 mph.

Lurer på om jeg skal satse på et NVS stiff (90-100) eller NV reg (85-95)?
Er også veldig i tvil på skaftvekt (55/65/75)?

Tom

over 20 år siden

Tom

Helt klart Reg.
Disse skaftene er vridnings stive også og fåles stivere ut en de er. Har et Grafaloy Blue skaft og selv om jeg har R skaft kjennes det stift ut. Like stivt som min forige Stive skaft. Går du for Stiff kommer det til å kjennes som Jern.

Tom

over 20 år siden

Tom

Mere vekt betyr enda stiver (vridning). Ikke gå for det tyngste.
Det letteste vil kansje hjelpe deg med å "løfte" balle litt lettere.
Er ballbanen ok kjøp det mitterste. 65

JB

over 20 år siden

JB

Takk. Da tror jeg at jeg går for NV65R.

:-)

veggiss

over 20 år siden

veggiss

med så dyp bore som db455 har, så står du faktisk ganske fritt når det gjelder valg av flex på skaftet. kjøper du reg og det blir for mykt kan du sette det inn dypere i køllehodet, og det vil spille en flex stivere.

Picard

over 20 år siden

Picard

spiller selv en 983K med Aldila NV65s. Herlig skaft som jeg kan anbefale på det varmeste. Med din svinghastighet kan jeg bekrefte det høres fornuftig ut med et NV65R skaft.

Lykke til!

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Som importør av nevnte skaft, må det presiseres at NVS er beregnet der hvor NV gir en for lav ballbane. NVS vil også i mange tilfelle "føles" mykere.
Vedrørende vekten, så bør en ikke velge for lett skaft til wood, 55 og 65 passer således best til Drivere.
Dette er forenklede forklaringer fra fabrikk, og håper det ikke blir betraktet som reklame.

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

til Børje:

Nei vi takker for all informasjon. Fint for oss som ikke har så mye peil på skaft (foreløpig) som får tips og vink om hva som skal prøves. Dog, det er jo greit å få tips om hvor de kan bestilles og ;)

Bjarne

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her