Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Når blir HCP-kortet elektronisk??

B.Golfaholics

over 25 år siden

B.Golfaholics

I vår e-biz verden er det for ille å bli nektet golfrunde grunnet HCP-kort i lommebok i bilen, dvs.konas bil, ca 50 km unna.
Jeg har løpt endel orientering og der har "hele sporten" valgt et system hvor du kjøper en "brikke" som er din ID. Du starter, stempler, går i mål får skrevet ut strekktider og kan finne ditt resultat på Internett dagen etter.
En pengesterk sport som golf må vel kunne finne en tilsvarende løsning?? (Eller er det kanskje derfor man ikke finner en løsning.)
Dette burde være en sak for NGF, tips fåes i o-forbundet.

Sven

over 25 år siden

Sven

Jeg ser ikke den store forskjellen mellom et hcp-kort i lommeboken og en id-brikke i lommeboken. Resultatet blir det samme om lommeboken forlegges i konas bil.

Over til noe annet: Jeg savner mulighet for selv å booke starttid gjennom en web-løsning. Jeg ser et behov her, da endeløs venting i telefonkøen frem til proshopen er unødvendig tidspille. Dette gir fordeler til dem som har PC, kan noen si, fordi de beste starttidene vil gå til dem som kommer først til mølla. Ja, men du som ringer vil også komme fortere frem, fordi de som booker på nettet ikke ringer lenger. Gjett om folkene i proshopen blir glade.

starter`n over alle startere

over 25 år siden

starter`n over alle startere

En ting som har surret rundt i hodet mitt en stund er: Hvis alle golfere med spillerett fikk utdelt et navn og et passord som ble lagret i en database som alle klubbene hadde tilgang til...

Det er sikkert ikke problemfritt dette heller, og sikkerheten er vel ikke den beste,( men det er det ikke med HCP kort heller, hvor man kan låne av hverandre hvis man ikke har selv) men det er det samme som HCP kort, bare at du glemmer det ikke hjemme. Kanskje det kunne vert en reserveløsning for HCP kortet, for glemsomme skjeler.

Lie

over 25 år siden

Lie

HCP kortet kommer til å bli elektronisk, jeg tør tippe i løpet av 2-7 år (kommer litt ann på klubb til klubb tror jeg)

men det har neppe mye mer å si for hvor mange som glemmer igjen kortet sitt, hvis ikke det blir integrert i bagg taggen, jeg har hittil ikke sett mange golfere som har glemt baggen sin!

jeg håper det kommer elektronisk snart, for det bedrer mulighetene for oss med trege klubber å spille tidlig på andre baener (min gamle klubb sendte sjelden ut hcp kort før april, det er litt sent når onsøy er åpen i februar)
vi må bare vente og så, men det er vel kommet prøveprosjekt med elektornsike HCP kort tror jeg.

@rneB

over 25 år siden

@rneB

For et par år siden valgte golfforbundet å satse på det svenske systemet Chip fra Epani. HCPkortet blir av plast og påført en magnetstripe. I klubbene vil det bli utplassert terminaler som spilleren selv kan benytte til å oppdatere HCP, bestille starttider ol.

Er det noen i forbundet som kan gi oss en status på dette prosjektet. Systemet har jo vært i drift i Sverige en tid og forholdene her hjemme er vel ikke SÅ spesielle, eller?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her