Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Banetilstand på Dynekilen?

Happygolfer

over 20 år siden

Happygolfer

Ser at Dynekilen er åpen med sommergreen, noen som vet hva slags tilstand banen er i?

H

over 20 år siden

H

Alle hull har matteutslag mellom gul og rød tee, dermed er den for kort for å være tellende hvis det skulle være viktig.
Noe vått selvsagt.
Greenene er faktisk bra så lenge det ikke er frost.

Reidar

over 20 år siden

Reidar

Sotenäs er også åpen med sommergreen. Den er bedre..

H

over 20 år siden

H

Var det gresstees på Sotenäs?

Jerker Selte

over 20 år siden

Jerker Selte

H: På denne tiden av året; spiller det noen rolle om runden er handicap-tellenede eller ikke? Det kan jo umulig være noe poeng å gå ned i handicap nå på grunn av en runde hvor alt spretter din vei? Poenget med handicap er å vise reell spillestyrke, og det vises ikke etter ørten innegolfrunder og kanskje en flakserunde utendørs...
Er vi ikke altfor opptatt av å gå ned i handicap ("jålhandicap" er et godt ord)?

Reidar

over 20 år siden

Reidar

Ja, var gresstees i forrige uke ihvertfall. Banen var i meget bra stand...Men han i proshoppen anbefalte at man ringte på forhånd dersom man hadde tenkt å spille.

H

over 20 år siden

H

For meg er det ikke viktig. Bare det å få spille på gress er en fryd. Men mange har faktisk spurt om det. På den annen side er en flakserunde i januar på tellende bane like tellende som en flakserunde i juli.
Nå dreier ikke denne tråden seg om hcp, men det er vel en kjennsgjerning at skandinavisk hcp er jålehcp sammenlignet med feks England hvor hcp gjenspeiler et snitt over flere runder.

H

over 20 år siden

H

Takk for opplysningen Reidar. Satt og skrev mitt forrige mens ditt kom inn.

Jerker Selte

over 20 år siden

Jerker Selte

Der er jeg helt enig med deg, H. I England kan handicap bare justeres i turneringer. Tenk hva et sånnt system ville ha betydd for tempoet på norske (og svenske for den saks skyld) baner om sommeren? Ingen som tværer minutter over 1-meters putter - de bare gis.
Håper NGF tar til vettet og innfører engelsk system, og ikke det døve systemet EGA anbefaler - og som vi følger.

Sølvgutten fra Kongsberg

over 20 år siden

Sølvgutten fra Kongsberg

I min klubb har vi ca 1000 medlemmer.
Hver gang det er turnering stiller mellom 15 og 25.
Blir mange sand-baggere da, tenker jeg.....

Forøvrig er jeg helt enig.

Padre

over 20 år siden

Padre

Ang. åpne baner iSverige; sjekk dette bildet fra Fjällbacka. Ingen sjanse for spill der, tror jeg...

http://www.fjgk.fjallbacka.com/Anslagstavlan/anslagstavlan.htm

gullgutten fra blokksberg

over 20 år siden

gullgutten fra blokksberg

Sølvgutten:
i kongsberg er det 15-25 som behøver et reellt handicap, de andre spiller vel for egen underholdning, trim eller for å ha sosialt samvær, altså behøvers ikke desimaler på handicapkortet.......
Og samme forhold vil jeg tro det er i resten av landet.
Håper det snart blir slutt på dette handicaphysteriet og regel/juksemaker tøysepratet.
Stablefordturneringsspillere er de ensest som behøver 100% korrekt handicap.
La oss andre kose oss med golfen uten å bli sett på som kriminelle dersom vi skulle komme til å spille oss ut av en vanskelighet med footwedgen eller gi bort en en-meters putt.

Sølvgutten

over 20 år siden

Sølvgutten

Enig med meg selv og siste taler..
Handicapsystemet er utrolig tåpelig, og blir profitert av nybegynnere i fremgang og dårlige spillere som har en god dag.
Eksemplevis så vil en 5-handicapper som har en god dag kanskje oppnå 40 poeng stableford, mens en 30 handicapper lett kan få både 45 og 50 poeng.
Men handicapsystemet har vært der siden tidenes morgen, og kommer til å bestå til verdens undergang.
I mellomtiden får de som er flinke i golf bare ta til takke med dårlige plasseringer.
Neste gang Norge skal spille VM-kvalifisering i fotball mot Moldova eller San Marino får motstanderen starte kampen på 3-0 siden de ligger mye lenger ned på verdensrankingen. Hurra for den gode sportsånd........

Fast Player

over 20 år siden

Fast Player

Kan vi holde oss til temaet? Jeg er veldig nysgjerrig på banetilstander rundt omkring, ikke på hva folk mener om hcp-systemet.

Tema???

over 20 år siden

Tema???

Banetilstanden på Dynekil ble vel utdebatert i 2 eller trede innlegg

Fast Player

over 20 år siden

Fast Player

Det finnes andre baner også, men da får jeg vel i trynet at jeg motsier meg selv i og med at det ikke var opprinnelige temaet...

Det hadde vært bra (til en forandring) om vi kunne ha en tråd som ble oppdatert med banestatuser utvoer vinteren, men hcp-systemet er vel kanskje mer interessant enn mulighetene for å få spilt golf på ok forhold.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her