Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bytte klubb?

Cal

over 20 år siden

Cal

Tenkte jeg skulle si opp mitt eksisterende medlemsskap og melde meg inn i en lokal golfklubb nå til 2005 sesongen, men en kollega hevder hardnakket at dersom jeg ikke hadde meldt meg ut av eksisterende klubb innen 31.12.04 er utmelding for sent. At jeg da i så fall må ha 2 medlemskap i 2005.

Dette synes jeg høres merkelig ut. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Trøndelagsgolfer

Mikegolf

over 20 år siden

Mikegolf

Ja, det stemmer. Man må melde seg ut innen 31/12 for å kunne bytte klubb.

ja

over 20 år siden

ja

Du må ut med to medlemskap i 2005 sesongen hvis du har tenkt å skifte klubb. Hvis ikke din eksisterende klubb er snill å lar deg slippe å betale da, det er jo lov å håpe

Bamse

over 20 år siden

Bamse

Denne praksisen holder klubbene fast på med Norges Golfforbund i ryggen, så det er nok bare å grave i lommeboka...

Fooore

over 20 år siden

Fooore

For "faste" medlemmer er dette i mine øyne en helt grei praksis, ift forutsigbarhet i budsjett blant annet.

Men ift fjernmedlemskap er jeg uenig. Årsmøtet i min forrige klubb økte plutselig årsavgift på fjernmedlemsskap til det dobbelte uten varsel, og på disse møtene er det nok ikke mange fjernmedlemmer.

Men golfforbundet ligger unna alle slike saker....

H

over 20 år siden

H

Fooore.
Nok en bakdel ved fjernmedlemsskap.
Synes faktisk ikke synd i dere som kun er fjernmedlem for å få det billig og håper at NGF ikke bruker ressurser på slikt..

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Søkte vel ikke medfølelse, kun saksinnlegg.

Det er ofte en grunn eller flere til at man blir fjernmedlem.
Det ene kan være at man faktisk ikke har minst NOK 8000 tilgjengelig for å kjøpe seg en "aksje", det andre at man setter pris på å spille på ulike baner rundtom og dermed ikke vil være "stedfast".

Folk er ulike.

Men en dobling i årsavgift uten varsel er i mine øyne ikke særlig god oppførsel.

Men jeg gleder meg voldsomt til sesongen!

GAD

over 20 år siden

GAD

Alle klubber burde ha årsmøtet før 31/12.
Da kan alle bli informert om neste års pris på medlemsskap,
og ha en mulighet til å melde seg ut i tide.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Det har vært rettsaker om dette med prisøkning på en vare som ikke kan avbestilles.

Praksis er helt klar. ved unormal høy prisøkning kan varen likevel avbestilles.

Dvs. Hvis fjernmedlemskapet dobles i pris er jeg sikker på at kan du melde deg ut selv om det er etter 31/12.

Markus III

over 20 år siden

Markus III

Du er forpliktet til å betale den årsavgiften som er gjeldende pr. 1.1.
Har klubben årsmøte i januar eller februar (det er det mange klubber på vestlandet som har) hvor de legger på årsavgiften, så kan de ikke hindre deg i å melde deg ut, eller de må godta den prisen som er gjeldende i det øyeblikk "kjøp avtales" som her er 1.1.
Kjekt med kjøpsloven. Den gjelder faktisk også for golfklubbene, selv om noen av den tror de kan ta seg til rette som de vil.

Ellers så er fjernmedlemsskap fortsatt å få tak i for noen bittesmå hundrelapper.
Jeg fulgte oppfordringen til en annen her inne med fjernmedlemsskap i Sverige. Har allerede fått første nummer av bladet Svensk Golf

Olle

over 20 år siden

Olle

Synes det er dårlig kundebehandling å nekte utmeldelse etter 31.12. Klubbene bør være såpass fleksible, selv om de har reglene på sin side. På samme måte som en butikk lar deg bytte en genser som ikke passer, du har ikke noe krav på å få bytte men de gir deg den servicen.

En enkel løsning vil være å sende ut regning på medl.avg. i okt, da vil de fleste rekke å melde seg ut før nyttår.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her