Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf på ViasatSport

SumTingWong

over 20 år siden

SumTingWong

Satt i helgen og ventet i spenning på å få se to siste spilledager fra Mercedes Chasmpionship på Viasat Sport. Har kun mulighet til UPC kabel, så jeg har bare kanal nr. 1. Så i morges i på web'en til Viasat at turneringen ble vist på kanal nr. 3. Det står ingenting om hvilken kanal fremtidig golf vil bli sendt på. Noen som har peiling på om golf nå er flyttet til kanal nr. 3 på permanent basis?

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Jeg la merke til det samme, og likte det IKKE!

Håper dette kun var fordi turneringen gikk midt på natta og dermed ikke var "tilpasset de norske seerne"!?

Man håper det beste, kanal 1 takk!

Padre

over 20 år siden

Padre

På Viasat sine hjemmesider står det ingenting om dette. Det står fortsatt at golf sendes på Viasat Sport 1. Har selv Canal Digital (parabol), men skal starte abonnement på Viasat også pga golfsendingene. Hvis de bytter mellom kanalene på denne måten, må jeg abonnere på gullpakken og det er jeg ikke fullt så interessert i. Husk det Viasat!

H

over 20 år siden

H

Viasat DK sendte direkte alle 4 dager med repriser hver morgen og kveld. Viasat DK må du ha parabol for å få inn.
Tror ikke det var noe på Viasat Sport 3.

Even

over 20 år siden

Even

Det sendes på viasat 3 ja. Det er trolig pga at 2 live sendinger kolliderer. De prioriterer altså NFL fremfor golf. Det synes jeg ikke er noe smart. Jeg foreslår at vi sier meningen vår om dette pr. mail feks:

kundeservice@viasat.no
og
sport@tv3.no

Vær seriøse !

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Sjekket programmet, om 2 uker er sendinger på RIKTIG kanal igjen, og de skriver da vitterlig at golf skal være på 1 på hjemmesidene.

Jeg beholder herved puls under 70 fremdeles.

Foooore

SumTingWong

over 20 år siden

SumTingWong

Jeg sendte spørsmålet til Viasat, og fikk svar som følger:

Hei!
takk for mail! Golfen ble sendt på Sport 3 i helga pga fotballsendinger på Sport 1, men skal være tilbake på Sport 1 fra og med idag.

Vennlig hilsen
Viasat kundeservice

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Prioriteres fotball foran golf, så gjenspeiler vel det antall antatte seeres makt desverre. Eller?

mulligan

over 20 år siden

mulligan

Hei.
Jeg fulgte oppfordringen om å sende en mail, og fikk følgende tilbakemelding:

Hei!
takk for mail. Viasat Sport 3 hadde golf sendingene nå helgen, da det
gikk fotball på Sport 1. Golfen skal være tilbake på Sport 1 fra og med
idag.

Vennlig hilsen

Viasat kundeservice

cavalier

over 20 år siden

cavalier

Er vel uansett ikke noe å si på at NFL Wildcard games prioriteres fremfor golf i denne omgang. Er mange golfturneringer fremover og playoff i NFL er amerikas største idrettsbegivenhet.

Albatrost

over 20 år siden

Albatrost

Såg fotballen og storkoste meg med den :-)

cavalier

over 20 år siden

cavalier

Neste helg er det divisional playoffs i NFL og det vil gå på Viasat sport 1, mens golf er på Viasat sport 3. Til dere som ikke kan få inn #3, kan jeg anbefalle å se på am. fot. kampene. Etter min mening er det den absolutt morsomste lagidretten, og den sporten som krever flest forskjellige typer idrettsutøvere. Amerikansk fotball har et strategiaspekt som etter min mening er usammenlignbart med de aller fleste idretter (jeg vet ikke om noen som kommer i nærheten)

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Cavalier: Mulig det, men det er vel flere golftilhengere enn amerikanske fotballtilhengere blant abbonentene til Viasat?
Det er i hvert fall mange fler golfspillere i Norge enn amerikanske fotballspillere.

Lenger opp svarte jeg at seerne hadde makten, (vanlig)fotball trekker flere seere, -overså helt at det var amerikansk fotball som var sendt.

cavalier

over 20 år siden

cavalier

Viasat sport ønsker vel å nå ut til en bredere sendegruppe og resonnementet er sannsynligvis at de sender nok golf til å beholde denne seergruppen som abonnenter. Viasat sport ønsker nok også et helhetelig tilbud (Det skal vel vi som er interessert i golf være glad for, hvis ikke hadde det vel vært fotball (soccer) hele døgnet)

Du har nok helt rett i at det er flere som er interesserte i golf, og så vidt jeg forsto begynte ikke viasat å sende NFL på søndager i høst før golfsesongen var over (Er mulig jeg tar feil ettersom jeg bodde i USA). Så det er kun i sluttspillsrundene at amerikansk fotball blir prioritert fremfor golf.

Men uansett, skjønner godt at mange blir frustrert, hadde blitt sur jeg også om golfen var flyttet pga noe annet jeg ikke interesserte meg for.

Donald

over 20 år siden

Donald

Enig med Cavalier.
Også riktig at Viasat (stort sett) kun sendte "Monday Night" kampene mens golfsesongen var i gang. De kommer til å send MASSE golf fra USA og Europa. Baseballkampene(MLB) blir sendt på mandager i sesongen.
Fantastisk bra kanal!

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Jeg er også enig med Cavalier. Selv om jeg setter stor pris på Viasats golfsatsning, så syns jeg det er helt topp at de sender NFL og prioriterer dette på Viasat 1 en gang i ny og né. Det er mye golf på 1'ern likevel.

Nå er jo selvsagt jeg også litt biased som har bodd flere år i USA, men det er absolutt en idrett som er verdt å sette seg inn i hvis man ikke kjenner reglene.

Men dette er vel ikke rett fora for å legge ut om am.football. :o)

b

over 20 år siden

b

Ikke for å fyre under på noe som helst slags vis, men jeg satt og koste meg med Golf i helga - litt dansk tale riktig nok men det minner bare om kommende golfturer til Danmark, så det er helt ok

H

over 20 år siden

H

Det er kanskje dårlig gjort å fortelle dette til de som bare har kabel-tv, men akkurat nå sender Dansk Viasat Sport direkte fra Sony Open. Tydeligvis prioriterer danskene golf høyere enn svensker og mordmenn.
Michelle Wie er i aksjon.

Bernt Ole

over 20 år siden

Bernt Ole

Går selv og venter på at det kommer oppdaterte softcamer til Dreamboxen min som knekker kodene til Viasat. Hørte faktisk at dette var nært forestående. Blir ikke aktuelt på betale for gull pakke når alt jeg har tenkt å se er golfen. Med et litt bedre opplegg hadde jeg vurdert å gjøre det på den lovlige måten.

H

over 20 år siden

H

Danskene startet 2 timer tidligere enn annonsert i går kveld. Det samme gjorde produsent i USA. Årsaken var iflg. dansk kommentator at Michelle Wie var med og at i USA er hun så populær at de ønsket å få henne med i direkte sending.
I Norge sendte de basket i opptak fra Euroleague.

f

over 20 år siden

f

Til alle dere som ikke får inn Dansk Viasat så må jeg bare si at turneringen på Hawai går veldig greit. Michell Wie kommer riktig nok ikke med videre men Els jakter på Maruyama så det er en fryd å se på. Siden det sendes så seint på kvelden så ser vi reprisen på morgenen og Golfen er like bra for det.
Ha en riktig god helg

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Ser i programmet at Viasat sender 4 dager live fra Europatouren og live i Helgen fra PGA touren til helgen.

Dette blir skøy!

Nøffe

over 20 år siden

Nøffe

Kan ikke tenke meg noe så gørr som å sitte å se på treig golf.
Er Mega morro å spille sjøl, men et sted går grensen.
Skiskyting, langrennssprint og intense håndballkamper er topp, men noe så meningsløst som å sitte 5-6 timer i sofaen for å se noen står og måker på en ball blir i drøyeste laget.
Er det virkelig noen som er så grønnsak at de gidder det ?
Kom dere ut i skogen og løp i stedet, latstokker!!

veggiss

over 20 år siden

veggiss

etter x antall drinker på lørdag, kan jeg faktisk ikke tenke meg noe bedre enn å sitte i sofaen med en kald cola, lunken grandis og 4 timer golf på sendeskjemaet på søndager :D

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

veggis, der er vi 110% på nett :-)
Husker faktisk at jeg likte å se på golf *før* jeg begynte selv ...

f

over 20 år siden

f

Se det ja, mandag ettermiddag og nå var siste repetisjonen ferdig. Singh vant som vanlig. Tror ikke Nøffe har fått inn denne kanalen :))))

Brum

over 20 år siden

Brum

Vi har alle våre interesser. Noen elsker å sitte i timesvis å se på den sporten de forguder. Andre, som deg, liker å se jenter som kaster ball til hverandre eller kjedelig og usaklig beinflying med ski og staver i det reneste virrvarr.

PS: Løpe i skogen blir jeg svett av, så det står jeg glatt over. Ikke er det sunt heller! GÅ derimot er noe annet, da helst med køller og ball...

Brum

over 20 år siden

Brum

Den over var til Nøffe, hvis det var noe tvil... ;-)

golferboy

over 20 år siden

golferboy

Kjenner meg så sinnsykt igjen i det Veggis!
Pizza og cola, liggende i sofaen og nyter hvert eneste sekund av golf på tv-skjermen. Herlig

Nøffe

over 20 år siden

Nøffe

Høhh !!!
Synest nok jeg ser det for meg, ja. Halvfeite halfgamle sløvinger som sitter is sofaen med pils-boks i hånda.
Ute på banen så går det i batteritralle og golfbil, høyt hcp og uffer dere over baner som Skoger er så tunge å gå, kaller det fjellklatring.
Golf er en sport for pensjonister (det er kanskje det dere er..!??)
Det skal jeg trappe opp når jeg blir 67 og får laaaange fridager.
Men for den som er yrkesaktiv er det viktigere å holde seg i form, i stedet for å kaste bort kveldene og helgene på å dasse rundt på en flat gressplen. For ikke å si SE på golf da, like spennende som et landeveissykkelritt. De holder på i 6 timer men vinneren blir bestemt på siste 100m, eller på siste green i golf.
Og dersom vinneren har skilt seg ut tidligere blir ikke en gang avslutningen interessant.
Latsabber !

Nøffe-fan

over 20 år siden

Nøffe-fan

God satire - det er Nøffe, det (haha)

Nasse

over 20 år siden

Nasse

Hva faen Nøffe? Skiskyting, langrennssprint og håndballkamper?? Regner med du satt klistret da håndballjentene kjempet seg, som bare kvinner kan, til gull og frydet deg av hele ditt hjerte. Og ski?? Hva er det? Jogging med pinner på beina!! En mer dustete sport skal du lete lenge etter. Og skiskyting blir jo jogging med pinner på beina og hagle på ryggen og ingen treffer noen ting.. Ja snakk om seervennlig!! Det er to ting som gjør seg på TV. Fotball og golf. Kanskje ikke rette forumet for å fremme fotballen, men det er en grunn til at 90% av all sport på TV er fotball. Mer gidder jeg ikke si. Og golf. Det blir jo ikke bedre. Helt der oppe med fotball. Veggis, Peru og Golferboy har skjønt det. Eneste som mangler i beskrivelsen til Veggis er et par fotballkamper tidlig på dagen. Så er søndagen komplett :)

Nasse-fan

over 20 år siden

Nasse-fan

Bra Nasse. Der viste du Nøff. Helt enig!

Nøffe

over 20 år siden

Nøffe

En nasjon der menn i sin beste alder foretrekker golf i stedet for fysisk aktivitet er en nasjon i forråtnelse.
Det er riktignok bedre å spille golf enn å se på TV, men det smerter meg langt inn i sjelen når golfklubbene prøver å dra lovende ungdom bort fra fotball og andre fysiske aktiviteter for å stå på ei matte og pøse ut baller med en stokk.

Nøffe-fan

over 20 år siden

Nøffe-fan

Nøffe, Nøffe, Nøffe ~~~~ (= bølgen:-)

H

over 20 år siden

H

Ser mest komikk i denne diskusjonen akkurat nå, men jeg vil jo påstå at i min omgangskrets med Old-boys fotballspilere og middelaldrende golfspillere så er nok de sistnevnte mest aktive og spreke.
De som bare spiller fotball er de som kun får lov av kjerringa å trene/spille maks 2 ganger i uka. Og siden kjerringa allerede har kontroll får de heller ikke lov til å se på TV.
Jeg sier ikke mer. -;)))))))))

Nøffe-fan

over 20 år siden

Nøffe-fan

Er nok dette de kaller for "Sit-kom" :-)

Nøffe

over 20 år siden

Nøffe

Du har nok sikkert rett i det du sier, H, men der er kjerringa problemet.
Hvis golfspillerne bruker tiden på fysisk trening i stedet for golf og TV så ville de være mye sprekere enn Olb-boys tøfler.

Tingen er ikke hvor mye tid du bruker, det er hva du bruker tiden din på.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Nøffe, nøffe, nøffe ... nå får du bestemme deg ;-)

"Skiskyting, langrennssprint og intense håndballkamper er topp, men noe så meningsløst som å sitte 5-6 timer i sofaen for å se noen står og måker på en ball blir i drøyeste laget."

Er det greit med tv eller er det ikke? Er det at folk ser på *golf* på tv som plager deg, eller er det at folk ser på *tv* i det hele tatt?

f

over 20 år siden

f

Det er selvfølgelig ingen av delene. Det er kun en ting som gjelder det er å holde en totalt meningsløs diskusjon igang helt til golfsesongen starter opp igjen og vi kommer igang igjen med Golfinga.

Viasat DK

over 20 år siden

Viasat DK

sendte fra Buick Invitational fra 21:00 til 00:00 i kveld.
De spiller to baner; Torrey Pines South & North courses.
Neste uke sender de 5 dager fra Bob Hope Chrysler Classic.

Noe annen prioritering hos DK enn hos Sverige og Norge ja.

Nasse

over 20 år siden

Nasse

Golf eller fotball, hva er best? Ingen, det er uavgjort. Nå om vinteren har jeg tre treninger jeg går på, fotball, golf og helsestudio. Om sommeren spiller jeg masse golf OG fotball. Kunne aldri sluttet med noen av delene..

Nøffe

over 20 år siden

Nøffe

I dag står valget mellom skiskyting jaktstart med Ole Einar Bjørndalen og Frode Andresen som første startende.
Kan aldri forestille meg at det er noen som velger å se golf i stedet.
De som sier noe annet her inne bare lyver for å provosere

Nasse

over 20 år siden

Nasse

Dette er min dag; 13-14 Discovery Science, 14-17 Europa tour, 17-19 Premier League, 19-21.30 US tour, 21.30-23.00 håndball, 23-01 US tour. Faen, jeg kommer til å gro fast i sofaen!

Nøffe

over 20 år siden

Nøffe

Det ble ikke TV i det hele tatt, heldigvis. Først ishockey-trening og deretter 5 timer i slalombakken.
Livet er hærlig med frisk luft og samvittigheten er god med støle bein.
Stakkars dere feite slappe golfspillere

Nasse

over 20 år siden

Nasse

Nå er lørdag og søndag eneste dager uten treninger for min del. Så ligger her med god samvittighet :) ...har dessuten vært ute å kjøpt cola til bakrusen tidligere, så da ble det jo plenty med frisk luft.. :D

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her