Gjermund
For å fortsette der dilter startet - med den nordlige delen av øya, så finnes det mye fint langs kysten. Har du muligheten, og ikke minst råd, er Royal County Down noe som må prøves. Hakket bedre enn Portrush (Dunluce), synes nå jeg. Royal Portrush er to baner, forøvrig, den andre heter Valley. Litt lenger vest har du Portstewart, som er nesten like god (i alle fall like frustrerende :) og en annen som ikke er spesielt kjent, men som er veldig godt likt av de jeg har hørt har spilt den, Castlerock. Den er billigere også :)
Nord for Derry har du Ballyliffin, som er to nydelige links-baner som ligger innimellom hverandre (de har faktisk skilting for å unngå forvirring). Det er de banene jeg har prøvd i den nordlige delen, og de jeg vil anbefale. De er nok langtifra de billigste, men så spørs det hva dere er ute etter.
Forresten så finnes det noen baner litt lenger sør på vestsia som jeg må nevne, Carne og Enniscrone. De er noen skjulte perler, men spesielt Carne ligger langt unna det meste, så den er sjelden førstevalget. Men de er begge fantastiske. Du kan finne alle de banene jeg nevnte på dette kartet:
http://www.golfvacationsireland.com/courses.php
Det nettstedet er forøvrig det jeg har brukt de gangene jeg har planlagt en tur til Irland. Det blir litt dyrere enn å gjøre alt selv, men det er verdt det synes nå jeg.