Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Irland i april

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Vi er en gjeng som snuser på tur til Irland i april. Noen som har anbefalinger til hvor eller hvor vi ikke skal dra? Det er en jungel av irske golfsider, så hvis du sitter på noen gode sider, nøl ikke med å dele de! :-) Vi ser vel for oss å fly til Dublin (billigst?) og muligens leie bil hvis det er nødvendig (helst ikke... ;-D).

Setter stor pris på alle innspill!

dilter

over 20 år siden

dilter

Vurder Nord-Irland.
Belfast er faktisk mye bedre enn sitt rykte. Masse golfbaner (omtrent 50 hvis jeg ikke husker feil) av forskjellig kvalitet og pris. Hyggelige mennesker. Har selv spilt på Fortwilliam GC (parkbane - velholdt og ikke altfor vanskelig) i Belfast samt Ballycastle GC (park/links - utrfordrende) og Cushendall GC (9 hull park - kort og ganske enkel) i Co. Antrim. Den mest berømte banen der oppe er Royal Port Rush - en gammel linksbane som er den eneste i Irland som har hatt The Open. Den er ganske dyr, men betraktelig rimeligere enn berømte slektninger i sør (f.eks. K-Club og Ballybunion).

Dette er en OK side for Irland:
http://www.golftoday.co.uk/clubhouse/coursedir/ireland.html

God tur. Søg for all del at dere tar dere tid til noen Guinness og litt 'craic' i klubbhuset etter runden.

Gjermund

over 20 år siden

Gjermund

For å fortsette der dilter startet - med den nordlige delen av øya, så finnes det mye fint langs kysten. Har du muligheten, og ikke minst råd, er Royal County Down noe som må prøves. Hakket bedre enn Portrush (Dunluce), synes nå jeg. Royal Portrush er to baner, forøvrig, den andre heter Valley. Litt lenger vest har du Portstewart, som er nesten like god (i alle fall like frustrerende :) og en annen som ikke er spesielt kjent, men som er veldig godt likt av de jeg har hørt har spilt den, Castlerock. Den er billigere også :)

Nord for Derry har du Ballyliffin, som er to nydelige links-baner som ligger innimellom hverandre (de har faktisk skilting for å unngå forvirring). Det er de banene jeg har prøvd i den nordlige delen, og de jeg vil anbefale. De er nok langtifra de billigste, men så spørs det hva dere er ute etter.

Forresten så finnes det noen baner litt lenger sør på vestsia som jeg må nevne, Carne og Enniscrone. De er noen skjulte perler, men spesielt Carne ligger langt unna det meste, så den er sjelden førstevalget. Men de er begge fantastiske. Du kan finne alle de banene jeg nevnte på dette kartet:

http://www.golfvacationsireland.com/courses.php

Det nettstedet er forøvrig det jeg har brukt de gangene jeg har planlagt en tur til Irland. Det blir litt dyrere enn å gjøre alt selv, men det er verdt det synes nå jeg.

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Hjertelig takk for svar! Keep them coming!

Hva er den rimeligste måten å komme seg til Irland? Og hvordan stiller flyselskap seg til golfbagger? Ser at ryanair flyr billig til Glasgow (Skottland er jo også et alternativ hvis Irland går i vasken), men de har en rimelig drøy policy på golfbagger ifølge nettsiden hvertfall.

Gjermund

over 20 år siden

Gjermund

Eneste jeg har prøvd selv er Braathens til Dublin, men det gikk greit med golfbag. De klarer i alle fall å få deg dit uten mellomlanding, det er ikke mange som klarer det fra Norge :) Jeg fant i alle fall ingen andre da jeg forsøkte.

Jerker Selte

over 20 år siden

Jerker Selte

Nordvest Irland er rått med baner som Ballyliffin (begge to), Donegal (drøy time sør for Ballyliffin- kalles "Irlands Muirfield), County Sligo (ytterligere en drøy time), og Enniscrone - en time fra County Sligo igjen.
Vil du oppleve ekte linksgolf er det få steder som kan måle seg.

PC

over 20 år siden

PC

Byen Galway på vestkysten er fin. Bra golfbaner er det overalt..

Erik

over 20 år siden

Erik

Var selv i Dublin i mars, bodde på et greit og rimelig hotell som heter Waterside Hotel. Det ligger ca. 15 min. kjøretur nord for flyplassen. Det ligger veldig mange baner i området. Banene er av nærmest alle kategorier mellom rimelige/dyre og links/park. Det er praktisk med leiebil selv om man kan klare seg uten. Hotellet kan ordne med rabatter på greenfee. Se www.fingal-dublin.com for mere info om distriktet og baner. Enkelt å ta toget til Dublin på kvelden for pub-runder med utsøkt Guinness i glasset.
Dublin har alt, desverre også ustabilt vær.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her