Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvor spiller man nå?

golferboy

over 20 år siden

golferboy

Noen som vet hvor man kan spille golf i nærheten av Oslo nå? Skjønner at man mest sannsynligvis må ut av landet, men noen åpne baner over grensen i Sverige? Noen anbefalinger?

På forhånd takk.

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Fikk nettopp beskjed om at det blir spill på Larvik til lørdag 08.01. og kun lørdag, hovedbanen blir åpnet for gi startavgiften til de flomrammede. Shot Gun med start 10.30 og påmelding fra kl. 09.00.
Her kan du sikkert møte opp for å spille og samtidig være med å hjelpe!

østfold

over 20 år siden

østfold

onsøy holder åpent på sommergreener...

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Noen som spillte Larvik på lørdag?
I storm, pøsregn og noen få pluss....?

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Jepp, jeg var der. 108 totalt iflg. div. websider.

Det er det jælvligste været jeg har spillt i... ever.... På "langelasken" (hull 13) slo jeg driver, driver, 3w, 3w og var i greenkant... Ikke at jeg slår langt til vanlig altså, men med samme type treff har jeg slått d, 3w, 7j før så.....

Enkelte vindkast var så kraftige at det var vanskelig å gå mot vinden.

Da vi spilte det siste hullet kom det en helt jævlig haggelbyge, det gjorde vondt når hagelet traff meg i nakken......

Jeg spillte 91 (+19 7 tildelt), og var faktisk ikke så veldig misfornøyd når man tar årstid og vær med.... Hadde noen blemmer men.... Og tee på flere hull var laaaangt bak. Jeg sier stakkars damer, de hadde samme tee som gutta på flere hull.... Nå tviler jeg på at det var veldig mange damer med da så...

Oljearbeider

over 20 år siden

Oljearbeider

Tja, været var ikke det beste, men ikke så ekstremt som mange vil ha det til. Måtte tenke mer på køllevalg fordi jeg slo like langt med 4-jernet i motvind som med gap-wedgen i medvind. Og Langelasken var det bare å glemme green i reg på.
Største problemet mitt var egentlig å unngå at golftralla stadig blåste overende.
Neste gang jeg spiller i slikt vær skal jeg fylle lommene i bagen med stein.

Mange av dem som har spilt banene rundt Prestwick vil nok ha spilt under verre forhold enn på Larvik i går. Det var tross alt bare bygevær, så man hadde tid til å "blåse seg tørr" igjen mellom bygene.
Største utfordringen ved å spille i slikt vær er å holde fingrene tørre, og ha hansker som er varme nok og tynne nok å spille med.

Banen i Larvik var selvfølgelig veldig våt, men fullt spilbar. Røffen var ingenting å bry seg om, for den var kllipt ned og klemt flat av snø. Tenker med skrekk og gru hvordan det ville ha vært med fullvoksen røff. Da hadde det nok blitt borte mange baller.

Forøvrig benyttet jeg anledningen til å test ut noen forskjellige grep, og fikk noen a-ha opplevelser som ikke var like hyggelige.
Jeg vil på det sterkeste fraråde noen å bruke Winn sine grep hvis du spiller i regn (selv om de er suverent deilig å holde på i tørt vær).
Hadde et Winn V17 grep på driveren min, som ifølge Winn gir "Excellent playability in all conditions, especially wet and rainy ones."
Det var som å holde i såpe. Til og med på putteren som hadde samme grep var det problemer å holde i.
Golf Pride Velvet og Lamkin Crossline grepene var bra, men best fungerete Serengeti-grepene fra Royal.
Hører gjerne fra andre som som har erfaring med gode regnværs-grep.

Ang. runden på Larvik i går, ta en titt på denne:
http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/golf/article944322.ece?service=print

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Såvidt jeg vet er det bare Onsøy og Dynekilen i rimelig nærhet til Oslo som er åpne pr dato.

Kjører man litt lenger er Sotenäs også åpen.

Alle 3 med sommergreener.

Noen som har annen informasjon?

Kjeltring

over 20 år siden

Kjeltring

Spilte en forsiktig runde på Skoger i dag, selv om banen var stengt.
Det var bløtt noen steder, men jeg plasserte som oftest ballen i semirøffen eller røffen og fikk dermed tilnærmet samme følelse som å slå fra fairway om sommeren.
I morra skal jeg prøve Drøbak.
Oppfordrer andre til å gjøre det samme.
Sannsynligvis er det ingen som ser noe eller sier noe, og i værste fall blir man jaget av.
Hærlig å få svinge køllene på denne måten midt i Januar.
Jeg stiller meg uforstående til hvorfor ikke flere baner åpner med vintergreener.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Onsøy i dag var aldeles utrolig bra, litt våt enkelte steder, greener var jevne og fine!

Sesongåpning ga selvsagt ikke all verdens resultat, men tusen takk Onsøy!

Skjeberg&Evje neste?

Flyer

over 20 år siden

Flyer

Til oljearbeider.
Kjøpte før klubbmesterskapet for 2 år siden et sett med OLYO-regnsværshansker. Dvs en tynn hanske til hver hånd. Kjøper du et slikt sett er det ett fett hva slag grep du har på dine køller. Di biter seg fast bedre enn uten hansker i tørt vær. De er desverre litt tynne for å bevare feelingen og vil slites fort, men gir value for money (ca 300).

Oljearbeider

over 20 år siden

Oljearbeider

Takk for tipset, Flyer.
Gjør ikke så mye at denne typen hansker ikke er blant de mest slitesterke, spiller ikke så! ofte i regnvær.
Er de vantette ?

H

over 20 år siden

H

Spilte Sotenäs i dag. Gressutslag, våte fairwayer, noe frost 2 cm under overflaten, men ikke verre enn at ballen oppførte seg normalt.
Mye vind, noe regn. Med mildvær de neste dagene forsvinner overflatevannet når det lille frosne laget tiner.
Og, garderobe og restaurant var åpne. Varm dusj og varm lunch før vi returnerte. Ikke dårlig, i midten av januar med ca 20 spillere på banen.
Kan anbefale Sotenäs.

BHF

over 20 år siden

BHF

Hva med dynekilen, åpen hver dag med sommergreener årets første runde gikk av stabelen der 1. jan

www.dynegolf.se

åpent med sommergreener så lenge det ikke er snø

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her