Oljearbeider
Tja, været var ikke det beste, men ikke så ekstremt som mange vil ha det til. Måtte tenke mer på køllevalg fordi jeg slo like langt med 4-jernet i motvind som med gap-wedgen i medvind. Og Langelasken var det bare å glemme green i reg på.
Største problemet mitt var egentlig å unngå at golftralla stadig blåste overende.
Neste gang jeg spiller i slikt vær skal jeg fylle lommene i bagen med stein.
Mange av dem som har spilt banene rundt Prestwick vil nok ha spilt under verre forhold enn på Larvik i går. Det var tross alt bare bygevær, så man hadde tid til å "blåse seg tørr" igjen mellom bygene.
Største utfordringen ved å spille i slikt vær er å holde fingrene tørre, og ha hansker som er varme nok og tynne nok å spille med.
Banen i Larvik var selvfølgelig veldig våt, men fullt spilbar. Røffen var ingenting å bry seg om, for den var kllipt ned og klemt flat av snø. Tenker med skrekk og gru hvordan det ville ha vært med fullvoksen røff. Da hadde det nok blitt borte mange baller.
Forøvrig benyttet jeg anledningen til å test ut noen forskjellige grep, og fikk noen a-ha opplevelser som ikke var like hyggelige.
Jeg vil på det sterkeste fraråde noen å bruke Winn sine grep hvis du spiller i regn (selv om de er suverent deilig å holde på i tørt vær).
Hadde et Winn V17 grep på driveren min, som ifølge Winn gir "Excellent playability in all conditions, especially wet and rainy ones."
Det var som å holde i såpe. Til og med på putteren som hadde samme grep var det problemer å holde i.
Golf Pride Velvet og Lamkin Crossline grepene var bra, men best fungerete Serengeti-grepene fra Royal.
Hører gjerne fra andre som som har erfaring med gode regnværs-grep.
Ang. runden på Larvik i går, ta en titt på denne:
http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/golf/article944322.ece?service=print