Jon Karlsen
Var på golfferie i Benidorm 10 dg i november. Generelt var banene i relativt dårlig stand i forhold til hva man kan forvente til greenfeeprisen som var ganske høy. Regner med at banene vil være bedre i påsken!Spilte/var innom disse banene (i rangert rekkefølge):
El Saler: Bane i verdensklasse som definitivt er verdt kjøreturen (1,5 t nordover mot Valencia). Ekte linksbane, med mye sand og utfordrende greenområder. Likevel spillbar for en glad amatør. Vi var to pers som spilte der to dager. Bor du på hotellet på banen er det halv pris på greenfee (37,50 euro/normalt 75 euro). Da er det billigere å bo der hvis du skal spille to dager enn å ikke bo der!
Alicante Golf: 20-30min fra Benidorm. Banen i best stand. Ligger midt i byen og sjansen for å treffe hus er stor! Parkbane ("bybane") med mye vann og artig layout - ingen naturopplevelse. Greenfee ca. 65 euro
Javea: Hyggelig 9-hullsbane parkbane i relativt god stand som passer veldig bra for høyhandicapere. Greenfee ca. 50 euro
Bonalba: Relativt åpen parkbane i OK stand. Middels på det meste. Greenfee ca 65 euro
La Sella: Ligger 30 min nord for Benidorm. Var kun innom treningsfelt, og greener var i dårlig stand sådet fristet ikke å spille.
Don Cayo: Ligger i Altea (10 min unna). 9-hullsbane i elendig stand. Hold deg unna!
Oliva Nova: Mesterskapsbane 40 min nord for Benidorm (retning Valencia). Veldig dårlig stand. Tyskeid med uhøflig betjening, og mange uhyggelige tyskere på banen. Dyr (ca. 75 euro). Mest negative opplevelsen jeg har hatt som greenfeespiller = BOIKOTT!!
Jon Karlsen