Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Bohuslän

Happy Golfer

over 20 år siden

Happy Golfer

Er det noen som har erfaringer med golf i Bohuslän? Planlegger en tur dit i løpet av våren og lurer på hvilke baner som vi bør spille. Orust, Stenungsund, Lyckorna, Sotnæs, Mjølkeröd, Kungälv, Tjörns osv...

Takknemlig for innspill....

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Har spilt halvparten av disse banene og en drøss andre svenske; dra på tur og spill så mange som mulig!

Stikk inn på hjemmesidene for bilder/baneguide, samt priser(mellom 200 og 330), tilpass etter hvor det finnes golfpakker om dere trenger hotell, Sverige er et deilig land å spille i!

Har tilgode å spille på en bane i Sverige av dårlig kvalitet, og du blir strålende mottatt! Om du oppfører deg....

Heia Sverige!

Melander

over 20 år siden

Melander

Enig med Foore at Sverige er et herlig golfland. Har selv veldig god erfaring med Strømstad Golfklubb. Koselig bane og herlig klubbhus og kafeteria. Ombygging/utvidelse av banen pågår men er helt grei å spille på fordet. En stor stark på terassen etter en sommerrunde er noe å glede seg til på denne tiden av året.

Ranger

over 20 år siden

Ranger

Har vært på de fleste banene i Bohuslän og vil rangere Mjölkeröd som den beste banen foran Stenungsund. Strömstad, Fjällbacka, Kungälv og Sotenäs er også bra. Eksempelvis Bången (Uddevalla), Skaftö og Orust ville jeg styrt unna, i alle fall utenom høysommer. Halland og Skåne er egentlig mye bedre vår og høst.

Happy Golfer

over 20 år siden

Happy Golfer

Takk for tilbakemeldinger.. Hadde egentlig planlagt Orust (etter bra krtitikk fra Norsk Golf) men nå velger vi heller Strømstad, Sotenäs, Stenungsund og Kungälv kode.

Padre

over 20 år siden

Padre

Dere glemmer Torreby!
Dette er en bane som overgår alle andre i området. Dette er min egen mening, men jeg vet at jeg deler den med de andre jeg kjenner som har vært der.

GAD

over 20 år siden

GAD

Helt enig Padre.
Du MÅ spille Torreby hvis du er i området.
Jeg ville valgt Torreby fremfor Strømstad, selv om
Strømstad er en ok bane.

Ranger

over 20 år siden

Ranger

Selvsagt. Torreby må besøkes!

Nick

over 20 år siden

Nick

Mjölkeröd er etter min mening den desidert beste. Anbefales på det sterkeste.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Mjølkerød er kanskje den mest utfordrende.
Fjellbacka har helt klart de mest spektakulære hullene og den artigste layouten.

Tobiasgolfer

over 20 år siden

Tobiasgolfer

Torreby er veldig fin bane, men den er ofte veldig bløt tidlig på våren og er generelt seint spilleklar. Har spilt der i April 2 år på rad og da var den altfor bløt. Det samme kan sies om Orust.

Stenungsund og Kungälv er tidlig i god stand og er meget fine baner...Blant annet et fint par 6 på Kungälv. Mjölkeröd har jeg ennå ikke fått spilt, men har hørt at den er bra. Får håpe jeg kan ta en runde der i år.

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Har blitt litt lei av golf på denne siden av Gøteborg. Baneforholdene er ikke bedre enn i Larvik og de åpner ikke noe før heller. Hvis jeg først skulle til sverige ville jeg dratt rett til skåne og spilt noen av de meget gode banen der og der er også våren betydelig før ute.

I Bohusland er Stenungsund fulgt at Mjølkerød, Torreby de banene som gir mest valuta for bedre spillere etter min mening.

Ivrig

over 20 år siden

Ivrig

etter min mening er det et hovedkriterium som gjelder om vinteren; Banen må være tørrest mulig så det blir så likt sommerfairways som mulig.
Det er ikke morro å spille på ei splashbløt bane uansett hvor god layout den måtte ha.
Ergo, så bør man følge litt med på været nedover svenskekysten og bare dra når det har vært opphold og helst litt vind i dagene før.
Jeg har aldri spilt golf i denne delen av Sverige, men setter pris på diskusjonen her.
Fint om noen som er nedover og spiller kan legge igjen tilbakemelding om hvordan det var så snart de kommer hjem.
Og anbefalinger om tørre vinterbaner taes imot med takk.
De som har en mening om banen etter å ha spilt der om sommeren trenger ikke poste den her, da banene som oftest har en helt annen karakter om vinteren.

Jerker Selte

over 20 år siden

Jerker Selte

Enig med Jonny: Kjør direkte til Skåne, men stopp og spill Stenungsund på veien.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her