Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Meland (Nok engang)

Melander

over 20 år siden

Melander

Er selv medlem på meland og spiller det meste av min golf der, men elsker å spille andre baner i inn og utland når sjansen byr seg.

Jeg skal ikke plage dere med uhemmet skryt av Meland selv om jeg naturlig nok liker banen vår svært godt på tross av at det er vanskelig å score på den.

Det jeg lurer på er om gjestespillere(helst) som har besøkt banen kunne tenke seg å si litt om opplevelsen de hadde når de besøkte banen og klubben. Både ris og ros.

I tillegg kunne jeg ønske at du/dere sa noe om favoritthull eller minushull ut fra egen opplevelse.

Dette er ikke ment å være en debatt om god eller dårlig bane, men hvordan den oppleves av forskjellige spillere.

For min egen del så er hull 16 og 13 litt favoritter(kan si mer om hvorfor senere).Hull 3,14,og15 er tøffe å score på etter min erfaring.

Gidder noen å diskutere Meland på disse premisser så hadde jeg syntes det var gøy ;-)

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Har spilt både Miklagard og Hauger, men synes likevel Meland er en bedre og mer spesiell bane. Hull 1, 5 og 13 er "mine" hull, alltid par på disse. Hull 18 er banens vemodige hull, da vet du at runden er over.

Pluss for layout, det er som oftest alternative ruter for god score på alle hull. Minus for manglede drenering på endel hull i regnvær.

Målet er å perse godt under 90 i år.

Ikke bergenser

over 20 år siden

Ikke bergenser

Spilt banen en gang i 2003, og har derfor noe tynt grunnlag...
Spektalulær bane med flott natur. Hullene har forskjellig karakter noe som også er positivt. Blir for mye "enten fairway eller tapt ball" (kanskje blitt nedre nå) og for lite reell røff. For min smak i er det for trangt/kort enkelte steder. Rent golfmessig rangerer jeg baner som Miklagard og Hauger foran og føler at mange i det lyriske "Melandkoret" lar seg rive med av den flotte naturopplevelsen. Men for all del fin bane og langt bedre enn for eksempel Tyrifjorden som blir overvurdert av samme grunn.

Melander

over 20 år siden

Melander

Dette var kjekt,konstruktive svar i en hyggelig tone :-)))

LAVIDA: En liten "hemmelighet" om hull 1 er at fra hovedtee (der gul tee vanligvis står ) er hullet et par 5 bare 406 meter langt,altså ikke noe monster hull,gul tee skal egentlig så der hvit tee er plassert,ca 30 m lenger bak, mendet er likevel et tøft åpningshull siden andreslaget bør være ganske nøyaktig for å unngå trøbbel.Greenen er også litt spesiell siden ca 1/3 av greenområdet er en bunker.Tøft innspill.

Hull 5 er alltid spennende og her kan et dristig utslag over doglegen belønnes med innspill mot greenen på andre slaget eller full katastrofe i slagspill hvis en blir overmodig.

Enig i det du sier om drenering noe som skyldes en kombinasjon av litt juks under byggingen og store mengder nedbør her + prioriteringer i vedlikeholdet.(rydding av røffen hittil .)Hva er persen nå?

IKKE BERGENSER: Har du spilt banen så har du grunnlag for å uttale deg.
Jeg er enig med deg i at naturopplevelsen på Meland er flott og at det nok påvirker "Melandkoret" Røffen ryddes år for år, men jeg tror "enten /eller"følelsen er der i rikt monn allikevel.Det er min største "kritikk" mot opplevelsen på Meland ingenting er enkelt og du får aldri fred for banen.
Dette gjør at jeg nyter å spille andre baner fra tid til annen fordi det rett og slett er lettere.(i den grad golf er lett).
Tyrifjorden liker jeg godt å spille både fordi et er lettere og også fordi det er et flott område å kose seg med en herlig aktivitet i.Hauger, Miklagard og Bogstad har jeg tilgode å spille men ser fram til å prøve disse kvalitets banene også.

Takk for interessante synspunker;-9

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her