Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lurekjøper fra Indonesia?

Dag

over 20 år siden

Dag

Jeg har en annonse ute på Scangolf, en pingdriver for salg. I dag lå denne mailen i innboksen:

"International Customer"

Dear Sir,

I looked at http://www.scangolf.no/marked/marked.asp?show=ann about
your
product and I'm very interest. Could you ship for me in Indonesia and
accept
credit card for payment ?
Please let me know.
Thank you and reply me soon.

Regards

Hva tror dere andre på forumet? Sannhet eller bedrag? Rart at man tenker på å lete etter golfutstyr da landet akkurat er rammet av en jordskjelvkatastrofe.

Ernie

over 20 år siden

Ernie

At man leter etter golfutstyr i Indonesia ser jeg ikke på som spesielt unaturlig. Den jevne indoneser som f.eks. bor på Java tror jeg ikke tar noe særlig større notis av jordskjelvkatastrofen enn hva vi gjør her i Norge, og vi tenker fortsatt på å kjøpe golfutstyr til tross for denne grusome hendelsen.

Men jeg syns likevel det høres veldig merkelig ut at noen fra Indonesia er inne på en norsk side for å kjøpe en brukt (?) driver. Jeg har selv spilt golf noen ganger i Indonesia og de har generelt tilgang på billigere utstyr enn hva vi har her i landet.

Men ingenting kan jo utelukkes...

Haakon

over 20 år siden

Haakon

Man kan neppe utelukke at dette er seriøst, men det høres merkelig ut. Skepsisen bør lyse lang vei. Anbefaler at du venter til våren og prøver en gang til da hvis du ikke får solgt i Norge nå.

Dutch

over 20 år siden

Dutch

Be om at vedkommende setter inn penger på din konto så snus bildet på hodet! Alternativt COD forsendelse. (oppkrav)

Fraktkostnader utelukker vel uansett hele salget antar jeg.

D

Dag

over 20 år siden

Dag

Etter litt tankegang:
Koblet akkurat inn følelsene her og ser at golf ikke betyr all verden for tiden.
Jeg ønsker å selge og gir hele overskuddet til Røde kors.
Det blir nok enklest og mest til Røde Kors om noen i Norge kjøper.

Annonsen står ute på bruktbørsen.
Interesserte kan ta kontakt

Marius

over 20 år siden

Marius

Jeg fikk også en mail fra denne fyren, mailen var helt lik som den du fikk, jeg svarte han at det var helt greit hvis jeg fikk overført pengene først, så får vi se hva vår venn fra Indonesia gjør.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Samme mail dukket opp hos meg. Systematisk svindel og bedrag, med garanti.

Hang'em high!!!

veggiss

over 20 år siden

veggiss

han gir dere penger med et falskt kredittkort. sannsynligvis altfor mye penger, f.eks hvis driveren koster 1500, så går du 5000. han ber deg betale tilbake det han har betalt for mye, dvs 3500. når det er gjort, går det en liten stund, så oppdager banken svindelen, og vil gjerne ha tilbake 5000 du har fått fra det falske kredittkortet. ergo, du er 3500 fattigere, og han er 3500 og kanskje en driver rikere...

dette er standard prosedyre fra nettsvindlere.

hmm

over 20 år siden

hmm

Vil ikke dette bli bankens problem? De kan vel ikke forlange pengene tilbake?

veggiss

over 20 år siden

veggiss

stemmer det, er ved falske sjekker at du må betale tilbake. hvis du har fått ut penger på dem. jeg jobber i butikk, og hvis noen skulle betale med et falskt visa kort hos oss, så vil vi alikevel få pengene, og visa dekker tapet.

Tom

over 20 år siden

Tom

Stemmer som Veggisse skriver.
Dette er kjet svindel. De betaler deg formye og før banken får beskjed om at det ikke er dekning ber de deg betale tilbake det du har fått formye. I og med at DU har betalt tilbake penger er det du som taper ikke banken. Dette er kjent fra Finn.no når det gjelder biler, men viste ikke at det også gjalt golf utstyr. Dette burde Scan golf vist og sendt ut advarsel som Finn.no gjorde. Håper ingen av dere har gjort det og tapt penger. Men som sakt, Bruk Hode. Norsk anonse og mail tilbake på engelsk + + + +..??? Burde ringe en STOR bjelle.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her