Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvor er Mgolf blitt av?

Dag

over 20 år siden

Dag

Noen som vet hva som har skjedd med M-golf - Milennium ? Web-sidene er borte fra nettet.

M

over 20 år siden

M

Håper Mgolf ikke har gått konk, men frykter det verste.
Stilte spørsmål her inne allerede tidlig i fjor vår ang Mgolf som tilsynelatende hadde sluttet med markedsføring.

Men denne siden finnes fortsatt:
http://www.mgolfusa.com/

Padre

over 20 år siden

Padre

Det eneste jeg vet er at produksjonen nylig ble flyttet til Sverige. Kanskje de skal bygge opp et nytt image derfra med litt mer sprut i. Mgolf tok vel ikke akkurat helt av de siste årene.

KK

over 20 år siden

KK

I følge sikre kilder er M-Golf gått konkurs.

Dag

over 20 år siden

Dag

Jeg har hørt at den gamle køllemakeren ved fabrikken som skal legge ned i Norge ikke har fått lønn på en god stund, det var derfor jeg lurte.
Han burde jo få det han har krav på selv om det flagges ut...

Dag

over 20 år siden

Dag

Mgolf.se og Mgolf.com er nå oppe og går igjen.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

KK: En rask sjekk i Brønnøysundregistrene (brreg.no)viser at det ikke er opprettet noe konkursbo. Det er derfor for tidlig å avskrive dem ennå. Men det skal sies at de ikke gjør særlig for å demme opp for slike spekulasjoner, de har ikke oppsøkt offentligheten på flere år.

KK

over 20 år siden

KK

Etter prat med importøren av Swix kunne han fastslå at det var gått dunken. Men ettersom de er flyttet til Sverige er det mulig at et er opprettet konkursbo der?

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Da er det nok game,set&match. Når begynner konkurssalget? Køllene er jo mer enn ok.

PS! Men Swix er vel ikke noe å importere, norsk som de er. Sikkert selgeren du mener.

Dag

over 20 år siden

Dag

Har hørt at fabrikken selger ut varer.
Om konkursboet flyttes til Sverige er det vel litt rart at man selger varer i Norge?

Futuristicum

over 20 år siden

Futuristicum

En ting er sikkert,
Dersom Mgolf ikke kommer med ny tilnærmet 460cc stor driver i løpet av vinteren får de ikke solgt drivere i det hele tatt til sommeren.

Jernene deres er allerede priset langt ut i fantasien, da jeg skulle kjøpe nye blades i sommer skulle pro-shopen ha 13000kr for et FB jernsett..........

Ble Mizuno MP-32 fra eBay til ca 4800kr levert på døra i stedet......

Har inntrykk av at Mgolf gjorde en slags en-gangs-engineering og nå prøver å selge gamle produkter så lenge markedet gidder å kjøpe.

Flyer

over 20 år siden

Flyer

Konkursen i M-Golf internatinal er åpnet i dag. Er det noen som vet om dette betyr at eventyret er over, eller om dette dreier seg om selskap i gruppen??

Dag

over 20 år siden

Dag

Det drives videre i Sverige, på bobestyrerens nåde:

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=50106

Normann (Skandinav)

over 20 år siden

Normann (Skandinav)

Oppfordrer alle som skal ha seg nytt utstyr i 2005 å vurdere Mgolf.
De har produkter er blant det beste av det beste.
Vi trenger et skandinavisk prestisjemerke.
Tror aldri lekegolfkøllene fra Olyo kommer i nærheten av Mgolf.
Jeg skal ihvertfall ha meg en komplett Mgolf-bag til sommeren, det kan i verste fall bli et attraktivt klenodium dersom Mgolf blir borte.

Jerker Selte

over 20 år siden

Jerker Selte

Enig med Normann: Mgolf-utstyret er suverent bra. Det blir tragisk om merket forsvinner.

D

over 20 år siden

D

Ser at bostyreren tar en avgjørelse i slutten av uken på om de får fortsette i Sverige
http://www.golf.se/extra/news/?module_instance=1&id=69828

Gary Hogan

over 20 år siden

Gary Hogan

Nå har jeg fått meg tak i et skinnende blankt og fint Mgolf FB jernsett med SWIX skaft. Gleder meg som et barn til fredag for da flyr jeg og køllene mine til Nice og skal spille golf i Barbaroux og Roquebrune.
Har prøvd grafittskaft et par ganger tidligere, men har ganske raskt hoppet tilbake til stålskaft.
Disse Swix-skftene kjennes imidlertid mye mye bedre ut, så dette kan bli morro.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Gratulerer Gary! Håper du ikke er eier av et av de siste settene som lages. Om ikke annet kan det da bli verdt noe som en siste produksjonskuriositet

Hebbe

over 20 år siden

Hebbe

God tur Gary!
Barbaroux er en fantastisk bane, i alle fall for de av oss som liker litt kuperte baner. Banen var i topp stand sist jeg var der og designer Pete Dye kan dette med å lage morsom golf.

info

over 20 år siden

info

kan bekrefte at firmaet Norsk Handel v/ Petter Rygg har kjøpt hele konkursboet. Blir spennende å se hva de skal gjøre med alle varene!
Håper på å sikre meg et sett til en bra pris.

Gary Hogan

over 20 år siden

Gary Hogan

Enig, Hebbe. Barbaroux er Europas mest underholdende bane, og har på enkelte turneringsdager raskeste greenene jeg noen gang har spilt på.
Og jeg har etterhvert spilt en del høyt rangerte baner.
Jeg kommer tilbake gang etter gang, år etter år....

Og Mgolf-køllene var bare ren nytelse hele veien.
Tragisk at det firmaet ikke har klart å markedsføre seg.
Hadde de fått fyllt opp et par demo-biler som kunne kjøre rundt mellom de store klubbene tror jeg salget vill øke betraktelig.

Tom

over 20 år siden

Tom

Jern med Skiskaft? Nytelse??.. lol

Nick

over 20 år siden

Nick

De har fått det til der oppe i Lillehammer. Suverene skaft
Mgolf + Swix var en vellykket kombinasjon, et utroligt bra produkt. Men de hadde desverre ikke resursene som skulle til for å hamle opp med de store.

Gary Hogan

over 20 år siden

Gary Hogan

Tror ikke det er resultatene på internasjonalt toppnivå som teller, selv om Mgolf har et par seierer på EPGA og mange gode resultater.
Jeg ser at brands som Olyo og Cobra selger som varme pølser i brød uten at de har noe som helst å vise til av resultater.
De havner til og med langt bak i leksa på de latterlig uvitenskaplige testene som utføres av diverse golf-magasiner.
Men selger, det gjør de så det suser.

Jeg tipper 95% av de som kjøper golfutstyr egentlig ikke har peiling. Kunnskapen strekker seg til det de blir fortalt av selgeren i golfbutikken.

Det er reklame, markedsføring og tilgjengelighet som bestemmer salg.
Ene og alene.
Og jeg har aldri hørt om en Mgolf demodag, eller sett en eneste Mgolfkølle i de golfbutikkene jeg var innom i hele fjor.
Måtte faktisk jobbe ganske mye for å finne og få kjøpt meg et FB jernsett for 3 uker siden.

Tom

over 20 år siden

Tom

Fb jernsett?. Hvor shopper du i disse tider?. Nettet?
Er ellers enig. Reklame er viktigst. Jobber i data bransjen og har vet hva marketsføring/reklame har og si. Endelig ferdig med januar.
Bare 3 måneder igjen.

golferboy

over 20 år siden

golferboy

Ser at man får kjøpt M-golf jernsett (grafitt) på www.dimbo.se..

Gary Hogan

over 20 år siden

Gary Hogan

Prøv her:
http://www.konkursen.no/?run=mgolf

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her