Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Florida

Cagiva

over 20 år siden

Cagiva

Hei
Skal til Forida i februar, noen som har noen tips om baner i sentral - syd. Trenger noen hyggelige baner som ikke koster skjorta å spille på.
Hyggelig om noen har erfaringer å dele.

Mvh
Cagiva

Jacob Loga

over 20 år siden

Jacob Loga

Foreslår du tar sikte på Naples-området (på vestsiden/Mexicogulfsiden av Florida). Der er du midt i smørøyet med golfbaner overalt. Strand og solnedgang i vest - fantastisk fargespekter og en stor nytelse med en kald Margarita i fluktstolen etter dagens runde. Dessuten er februar varmere på Gulfsiden eller på Atlanterhavssiden i februar.
Ta kontakt med følgende hotell som jeg har hatt meget positiv erfaring med for noen år siden:
The Naples Beach Hotel & Golf Club
851 Gulf Shore Boulevard North,
Naples, Florida 34102.
Telefon 1-941-261 2222 (fax 1-941-261-7380.
email: reservation@naplesbeachhotel.com.
web: www.naplesbeachhotel.com

Lei bil ved ankomst Florida. Naples ligger ca 3 timers flott kjøretur fra både Tampa (vest). Orlando (Disney og Miami (sør-øst).
Vestsiden er for voksne (mye pensjonister der), Orlando er familieområdet pga Disney og Epcot senteret og Miami området er mere festeområdet for jetset/ungdommer og nattelivet.
Snittpris for golfrunde på kvalitetsbane er $40-50 per runde i Naples området.
Sjekk også på internettet om det er tilgjengelige såkalte "golfpass" på den tiden som gir store rabatter på greenfee.
mvh
jal

Q

over 20 år siden

Q

Jacob, jeg tror du villeder litt nå.
Februar er høysesong i syd, og baner som koster 40-50 dollar om sommeren koster fort 100 om vinteren.
sjekk www.golf954.com for gode tilbud.

I Fort Lauderdale området er Orangebrook West course og Pompano Beach golf club "greie baner" med folkelig greenfee om vinteren, 30-40 dollar. De gir deg sportslige utfordringer, men forvent ikke silkemyke fairways eller lynraske og jevne greener.

Fort Laudedale

over 20 år siden

Fort Laudedale

Sjekk ut dette komplekset, fem supre baner i ett anlegg, sentralt og ulike prisklasser

http://www.palmairegolf.com/page/19-436.htm

Jacob

over 20 år siden

Jacob

Q,
Etter å ha vært bosatt i den delen av verden i ca 10 år kan jeg bekrefte at om sommeren spiller vi ikke golf - for varmt og ikke minst for høy fuktighet til at det frister.
Når jeg peker på Naples er det basert på egne erfaringer - i området er det hundrevis av golfbaner innenfor et lett tilgjengelig område og med greenfees på alle nivåer og det vil derfor finnes baner som passer alle HCP nivå. Med et normalt norsk turist HCP på 20-30 er behovet for de beste banene neppe et krav og derfor unngår man de dyre anleggene. Da er det kanskje mere opplevelsen på golfbanen og solnedgangen i vest som er det som betyr mest.
Uansett skal det mye til med norske kroner å nå spanske greenfee nivå i Florida med dagens dollarkurs på rundt 6 kroner.
I mine 10 år i US har jeg kun etpar ganger spillt på baner over $100 og det var en TPC golf cource (PGA turneringsbane for Houston Open).
Husk at det er kun 10% av alle amerikanere som går en runde under 100 slag (HCP 18) - og markedet i US er tilpasset dette.
Selvsagt er Fort Lauderdale et fint golfområde som hele Florida er, men jeg har ingen erfaringer derfra.
Et annet godt tips:
Fra Naples er det kun ca 4-5 timers kjøretur til Key West - et fint avbrekk i golfrundene og et minne for livet.....

Q

over 20 år siden

Q

Til Cagiva,

GOd tur til Florida. Som Jacob sier, det er hundrevis av baner i Naples området dersom man definer Naples litt grovt. Key West, Orlando, alt innen 3-4 timer fra Naples og Fort Lauderdale, og vinteren er definitivt sesongen, om sommeren er det varmt, klamt og regnbyger så og si daglig.

Til Jacob,
Takk for opplysende innlegg. Som bosatt i SydFlorida vet jeg det meste om SydFlorida greenfee og golf om sommeren. Men bevares, Naples er ikke noe dumt sted å ha som base om vinteren selv om gjsnittstemperaturen faktisk er høyere på atlanterhavssiden om vinteren og greenfee på kvalitetsbanene er fra rundt 100 dollar og opp.
Og TPC i Miami, The Blue Monster, koster ca 250 dollar om vinteren.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her