Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Service....et fremmedord i Norge?

Misfornøyd

over 20 år siden

Misfornøyd

Har noen dårlige erfaringer fra sesongen i sommer angående service ute i klubbene. Når man er en betalende greenfeegjest forventer man å møte hyggelige mennesker i proshopen. Desverre er ikke dette vært tilfelle alle steder. Dro for å trene innendørs på Sandaker i går, og møtte det samme der. Dårlig service og lite hyggelige personer. Dere jobber alle i et serviceyrke, og burde skjerpe dere...!

duffer

over 20 år siden

duffer

Enig ang golfsenteret.

jag

over 20 år siden

jag

Det er ikke noe senter på Sandaker..
;-)

Golfmann

over 20 år siden

Golfmann

Helt enig. var innom sentret og det var så slett service at jeg ikke gadd en gang. Dro heller og testet det nye sentret på fornebu.. Der kommer jeg til og være..
De må vel snart innse at de taper kunder?

duffer

over 20 år siden

duffer

Greit at golfsenteret ikke ligger på Sandaker, men det ligger i Sandakerveien. Dessuten sier alle "golfsenteret på Sandaker".
Men bare kommenter alle innlegg som snakker om golfsenteret på sandaker du "jag", så får du noe meningsfylt å gjøre i ditt triste liv.

dude

over 20 år siden

dude

enig!

Sandakersenteret

over 20 år siden

Sandakersenteret

Man kan i hvert fall ikke forvente at de du møter bak disken alltid vet hva de selger. I min hjemmeklubb er det selvbetjening. Den ansatte som står mest i shopen spiller ikke engang golf.

Prøvde å huske om jeg har møtt noen hyggelige proshopbetjenter i sommer, men det ble nesten tom liste. Jeg kom opp med Moss & Rygge som eneste forslag (og det er ikke min hjemmeklubb). Vel... før opp Mørk også, på en heldig dag.

Håkon

over 20 år siden

Håkon

Den absolutt hyggeligste betjeningen jeg har møtt på golfbaner i Norge er Kragerø, og nei, jeg er ikke medlem der. Oslo er også bra synes jeg, men forøvrig er det en del blandet drops. De dårligste har jeg heldigvis glemt.

Sandakersenteret

over 20 år siden

Sandakersenteret

Vi må ikke glemme Borregaard. Den kom ut av listen bare fordi jeg ikke har besøkt denne banen i år. Jeg glemte også proshopen på Onsøy, gitt. Der står en hyggelig kar.

Ole B.

over 20 år siden

Ole B.

og plutselig var det liv i denne diskusjonen også gitt

Olle

over 20 år siden

Olle

Flyttet hjem til Norge for ca 1 år siden etter noen år i utlendighet.

Generelt så var det et lite sjokk å komme tilbake mtp service. Ikke på nødvendigvis på golfbanen men i stort sett alle butikker. Generelt så er service nivået i Norge fryktelig lavt. Tror det kan ha sammenheng med at de fleste som jobber i butikk i Norge er studenter som har dette som deltidsjobb og har ingen ambisjoner om å bli i jobben lenger enn nødvendig.

jahaja

over 20 år siden

jahaja

Nes.. !! Hvis du er nærtakende og blir satt ut av sure drittunger bør du styre unna proshoppen på NES. Service har de aldri hørt om, smile har de ikke lært. Patetisk.

704

over 20 år siden

704

Min erfaring er stort sett bra her i Norge, selv om det jo ikke kan sammenlignes med det man møter i andre land. Vi nordmenn er jo ikke akkurat de som mottar folk med åpne armer!!!

Men har et par dårlige erfaringer. Blant annet Tyrifjorden har vært ganske kjipt et par ganger (har ikke spilt der i år, vel og merke).
I tillegg må jeg nesten nevne Grini. har også vært borti noen skikkelig surpomper der oppe...

Neiognei

over 20 år siden

Neiognei

Det om Nes kunne jeg nesten skrivi sjøl, men ikke så godt.

Magga

over 20 år siden

Magga

Var en tur p[ Fana i midten av august..
N[r man betaler 400 kr for grenfee s[ burde man f[ kj;pt litt mindre enn 10 range balls klipp p[ et kort f;r man g[r ut !!!
Fikk heller ikke lov til [ bruke noen klipp av et kort og betale for det.
Var til slutt et medlem som stod ved siden av som ble litt flau over han som jobbet i proshoppen, s[ han tilbydde seg [ gi bort 2 klipp gratis fra sitt kort. Betlate selvf;lgelig. det det kostet.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Har spilt en rekke baner rundtom Oslo i år, samt en del i Sverige, og har ikke vært misfornøyd me dservice noe sted!

Oppegård, Nes, Drøbak, Skjeberg, Onsøy, Skoger, Kjekstad, Losby, Hauger. Kommer ikke på flere i farten.

Spørs kanskje hva man krever? Jeg skal jo bare betale greenfee og en skjorte eller noen baller.

Morris

over 20 år siden

Morris

Dynekilen golfklubb. Hyggelige betjening i proshop. Starter var en bli svenske som ønsket oss lykke til etter vi hadde slått ut fra første tee.
Banemanskapet like så. Marshal var stadig å se. Snakket hyggelig med oss og lurte på om hvordan spillet gikk. Etter hull 9 møtte vi en bli dame som hadde kjørt opp med nytraktet kaffe og litt å bite i.
Etter 18 hull kom en ansatt bort og ville høre hvordan dagen hadde hvert og hvordan vi likte banen. Ønsket oss en god tur hjem og velkommen tilbake. En topp golf opplevelse og ikke siste gang jeg spiller på Dynekilen.

Geograf

over 20 år siden

Geograf

Dynekilen ligger i Sverige.

Senior Turen

over 20 år siden

Senior Turen

Har vi egentlig noen grunn til å smile i Norge. Av 1 mill i lønn betaler jeg 450' i skatt. For de 650 jeg har igjen kjøper jeg en bil. 300' nye kroner i avgifter.

Staten har tatt 75% av min lønn i avgifter og skatt. Fantastisk. For hver krone jeg tjener får jeg varer for 25 øre for i vårt land. Hurra for Bjurra!

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Ja, det lyser troverdighet og intelligens av innlegget ditt her, Senior Turen........ Hva har din millionlønn med saken å gjøre?

og en ting til, 650´ + 450´ blir ikke en million....

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Jeg har ikke hatt noen spesielle negative opplevelser som jeg kan huske i farten. Sikkert ikke alle som sprudler og smiler som solen, men sure og tverre har jeg ikke opplevd.

Spiller mest på Hauger (veldig godt for nøyd), men også spilt en del Miklagard, Bærum, Oslo, Haga og Asker i år. Ingen ting å utsette.

Niels

over 20 år siden

Niels

Til Tiger

Man tjener neppe en mill om man mener at 5+6 er 10 ;)

Morris

over 20 år siden

Morris

Beklager Geograf at jeg tok med en bane som ikke ligger i Norge.
Tenkte at det kunne være av en hvis interesse for oss som bord i et golfland der en begynner å stenge sine baner om 1 mnd. tid.

Bildilla

over 20 år siden

Bildilla

Kjøper du ny bil hvert eneste år, Senior Turen? Det syntes jeg hørtes veldig uøkonomisk ut! Da er det du som har et problem og ikke de som har pålagt alle avgiftene.

Niels

over 20 år siden

Niels

Det finnes jo biler å kjøpe der man ikke betaler 300.000 i avgifter.

Salat

over 20 år siden

Salat

Kongsberg i sommer: Vi stakk huet inn i restauranten en lørdag morgen, ifølge skiltet skulle den også være åpen. Vi spurte om å få kjøpe en brus, men fikk alvorlig grisekjeft og klar beskjed om å pelle oss ut og vente til det åpnet. Etter runden bestilte en av oss en pølse med pommes frites, et enkelt måltid etter manges mening. Da det drøyde oppimot tre kvarter dristet han seg inn for å forhøre seg om fremdriften, hvoretter samme kar gav om mulig enda klarere beskjed om å slutte med den helvetes masinga. Holdt jo på å le oss ihjel vi, men god service vil jeg ikke si det var. Presiserer at Kongsberg ellers er en meget trivelig bane å være gjest på!

NoPain

over 20 år siden

NoPain

Vet ikke hva som har skjedd med restauranten Kongsberg. Har alltid synes at jeg har fått god service der, at maten har vært god og billig i forhold til andre baner, men når jeg var der sist var jeg ikke like fornøyd.

Jeg kjøpte 1 kvikk lunch og 2 brus. Det skulle han ha 83 kroner for. (kan ikke huske at det var så dyrt der før ? ) Jeg betalte med 100 kroner og forventet å få igjen 17. Jeg så han tenkte seg om litt når han prøvde å gi meg igjen. Han endte opp med å gi meg 16 kroner og late som ingenting. Når jeg spurte om jeg ikke skulle hatt 1 krone til, så ble han forbannet og spurte hva i all verden han skulle gjøre, han hadde bare 5-, 10- og 20- kroner og kunne ikke gi meg igjen. Nå bryr jeg meg ikke om 1 krone, men synes jo at det egentlig burde være han sitt problem og ikke mitt.

Etter runden var det noen andre jeg var der med som kjøpte seg mat og 1 kaffe. Når de spurte om han hadde husket å ta betalt for kaffen (som han ikke hadde gjort) ble han ihvertfall forbannet, og ikke ble det noe bedre når de spurte om han hadde stått opp på feil bein i dag :-)

golfer

over 20 år siden

golfer

Hehe, har opplevd det samme på konsberg. Skulle ha en brus. Sto en eldre kar og satt inn brus i kjøleren. Jeg lurte på om jeg kunne få betale til han, men da ble han sur og sa at jeg skulle vente på at han skulle bli ferdig. jeg ventet og etter 3 min spurte jeg igjen. Men han sa igjen at jeg måtte vente. Så det gikk flere på bakrommet og surra rundt. Så jeg ringte med klokka der. Da klikka han karen helt og sa i helvete og han ble jævelig sur. Sa jeg måtte vente. Da ble jeg jævlig sur for makan til treige folk har jeg ikke vært bort i og så brusen kasta jeg rett til helvete inn i kjølern hans og ba han dra til helvete. Aldri mer gidder jeg bruke penger hos en sånn idot. Mye helvete her. Men når han ikke klarer og ta imot for en brus så burde han vudere og drive med noe annet en service yrke.
Og en annen ting. Tror du må ha betalt overpris for to brus og en kvikk lunsj;) og en tredje ting var at jeg var der da alle kunne spille gratis før ti;)

service?

over 20 år siden

service?

Fint at denne diskusjonen blir tatt opp. Helt enig i at vi må bli flinkere i alle ledd innen norsk golf på service'n vår. Dessverre glemmer en del ansatte hvorfor man har den jobben man er satt til. Dette gjelder heldigvis ikke alle, men dessverre alt for mange. Når jeg kommer til hjemmeklubb forventer jeg å bli tatt godt imot. Det samme forventer jeg når jeg besøker nabo'n som greenfeespiller.

Det som gjør meg mest sur er grinete spillere, som har stått opp med feil bein. Utrolig at så mange av disse gidder å spille golf. Alle burde ta seg sjøl i nakken og tenke litt mer på hva man sier og oppfører seg. I dette diskusjonsforumet finner vi igjen flesteparten av disse grinebiterene. Kanskje det er de samme folkene som jobber i div. proshopper og er sur når vi kommer innom.

Ha en god golfhelg. Sørg for å si noen positivt til flest mulig i helga.

KONGSBERG BURDE SKAMME SEG

over 20 år siden

KONGSBERG BURDE SKAMME SEG

Makan til service i resturanten har jeg aldri opplevd, aldri tilbake til Kongsberg! Fy...

Magne

over 20 år siden

Magne

Enig -dyrt og dårlig på Kongsberg!

Front

over 20 år siden

Front

Det som ofte forundrer meg er uttalelser om at "du bør prøve flere jernsett, gjerne i en runde ut på golfbanen" eller " ta med deg flere drivere ut på rangen, så finner du en som passer deg". Mitt inntrykk så langt er at proshopene er i grenseland kjipe når det gjelder å låne ut køller til potensielle kjøpere. Kanskje har de et 7'jern i det settet en vurderer å kjøpe i bruktkøllekassa som en kan få låne hvis en har flaks. "Teipe opp noen køller for deg? Tror ikke det. Da må jeg spørre headpro og han har time nå". Men mine problemer skyldes kanskje at jeg er postkassemedlem i klubben min i Norge?

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Jeg har alltid fått låne køller (med tape) dersom jeg har spurt, null problem uansett klubb/bane!

Og la dere nå ikke skremme av elendig service i restaurantdelen, det er da golf dere skal spille?! Jeg gremmes kun av egne dårlige slag, dårlige forhold på fairway og green, samt medspillere som sutrer&klager og ikke følger med hvor og når andre slår, og kun har fokus på at andre skal være med å lete når de selv slår ballen uttaskjærs.

Håper på spill i helga, banene er jo strålende nå!!!

b

over 20 år siden

b

Dårlig service kommer vel av han kunden som var der før deg og satte servitøren i dårlig humør. Alle har dårlige dager også dere som stort sett skriver negative kommentarer. Gjør i hvertfall ditt for å sette omgivelsene dine i godt humør og SLUTT Å SUTRE så mye. Kanskje du har skylda selv!

Sutrer

over 20 år siden

Sutrer

Når det gjelder Kongsberg må vel alle kundene før deg ha vært problematiske!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her