Derfor
Er ikke helt enig med Brenni i at man møter samme type folk andre steder også.
Jeg har akkurat passert 40, og har vært innom svært mange idretter og aktiviteter inkl landslag i en vinteridrett.
Etter at jeg trappet ned toppidrett, har jeg begynt å spille golf fordi det er en sport der man kan holde et høyt nivå uten å måtte pine seg selv med fysisk trening 2 ganger hver dag.
Og nettopp dette ser ut til å dra til seg snobbene/kvalmingene/blærene eller hva man nå velger å kalle dem.
Av alle aktiviteter jeg har deltatt i er det kun to der man møter "flytt-deg-her-kommer-jeg" mennesker: Det er i slalombakken og på golfbanen.
Dette er aktiviteter der hvemsomhelst kan delta uten den store fysiske innsatsen, og som koster litt mer en andre aktiviteter.
Men det er ikke hvorsomhelst man møter dem heller, det er mest på de dyre klubbene nær de store byene som Losby (skrekk og gru), Miklagard, Meland, Oslo, Bærum, m.fl.
Som ukependler er jeg medlem i en 6hullsklubb på Vestlandet, og en dyrere klubb øst for Oslo. På sistnevnte har jeg møtt en del typer som har vært så ufordragelige at jeg har hatt lyst å gi dem en knallhard en midt på tygga. Dette er mennesker med høye stillinger som ser ut til å nyte å "gå i veien" for andre. Typiske episoder er at man blir tatt igjen av flighten bak før man er ferdig å slå ut. Da nyter man å ta seg all den tid man trenger, pegge opp ballen, prate litt før man slår, og av og til slå en ekstra ball fordi man ikke er fornøyd med den første som ligger i semirøffen eller på fairway bak et tre. Annet: kassadama i restauranten har slått inn varene og i stedet for å gi henne pengene går man en runde bort til bordet der resten av flighten sitter for å spørre om de skal ha noe mer mens køen bak må vente vente vente. (Det samme skjer i slalombakken)
Det er ikke mange som er så kvalme, men det er tydeligvis noen som er glad i å vise hele verden at HER ER JEG.