Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Slice

Golfer

over 25 år siden

Golfer

Hei!
Jeg sliter med en slice og vil gjerne ha gode råd for å rette opp denne!

starter`n over alle startere

over 25 år siden

starter`n over alle startere

Du drar deg helt sikkert litt for mye mot venstre, samtidig som du drar hendene mot deg i slutten av nedsvingen og oppoverigjen.

Hvis du står mer stødig med hoftene å holder armene strake, samtidig som du trekker høyrefoten litt bakover vil dette antagelig bli bedre. Kanskje er du så heldig at du ender opp med en svak draw på ballen.

Si-To Golf

over 25 år siden

Si-To Golf

Du kan prøve å forandre på grepet ved å vri hendene mer mot høyre. (forutsetter at du spiller høyrehendt)også kan du plassere ballen en tanke mer mot høyre ca: 5-8 cm. Videre kan du ta oppstilling med kroppen vendt mot høyre for målet.

Harald Sørensen

over 25 år siden

Harald Sørensen

Jeg slet med slice inntil igår!!!

Jeg skjønte etterhvert at dette ikke var noe som forsvant av seg selv, men jeg slapp å ta protimer... Jeg gjettet meg frem til websiden "golfacademy", og på denne siden fant jeg mange tips om forskjellige "kurer" for slice: http://www.golfacademy.com/html/golf_instruction.html

Det kunne være grep, vektfordeling, sving. For meg ga det kjemperesultater å justere litt på grepet. Tok et fast grep rundt skaftet med fingrene på venstre hånd, og roterte hånden så tommelen ble plassert godt ut på høyresiden av skaftet. Høyrehånden fant sin naturlige plass over venstre tommel, med håndfalten pekende mot målet. Det kjentes veldig fast og komfertabelt ut! Og resultatet - strålende! Ikke bare gikk ballen rett, men jeg slo lengre, og feilprosenten var mye mindre.

Mvh Harald

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her