Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tabbe av Norsk Golf?

J. Pedersen

over 20 år siden

J. Pedersen

Fikk for ett par dager siden Norsk Golf i posten. Når jeg satt meg ned for å lese, så jeg til min forskrekkelse hvem som hadde vunnet premien for beste leserbrev.

Joda, det var nemlig Norsk Golfs egen Kjell Erichsen. Premien for leserbrevet var en Cobra 440 driver.
Jeg må si jeg blir litt skuffet over at Norsk Golfs egne ansatte kan stikke av med denne premien, hva syns dere?

flappo

over 20 år siden

flappo

Normalt deltar ikke "ansatte" på slike konkurranser. Synes denne er for drøy..

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Dette lukter innsidehandel lang vei.

De ansatte skal da ikke vinne kundenes premier.

Dette blir ettermin mening det samme som å gi et la vinneren av en anbudskonkurranse gå til en venn eller en i familien.

Norsk Golf og Kjell Erichsen: Synes dere bør ta selvkritikk og dele ut premien til noen andre!

Quasimodo

over 20 år siden

Quasimodo

Rimelig amatørmessig ja.

H

over 20 år siden

H

Jeg tror han er tidligere ansatt.
Men Norsk Golf burde uansett vært mer varsomme. Det er vel mer klossethet enn det er forsøk på fusk.

Handlet ikke hans innlegg om nettopp dette med å ikke fuske på banen!

Pelle Pro

over 20 år siden

Pelle Pro

Leserne har ikke patent på gode innlegg, her har de selv skrevet et innlegg om "juksemaker pipelort", og belønnet seg selv med en ny driver. Det kalles å verdsette egne medarbeidere,...Helt genialt!!!

God Jul!!!

J. Pedersen

over 20 år siden

J. Pedersen

Bra at flere deler mitt syn ang. denne saken.

En annen ting jeg finner litt merkverdig, er at sjefsredaktør på golferen.no, Pål A. Næss, har valgt å fjerne mitt innlegg som jeg la inn tidligere i dag. Golferen.no er som kjent Norsk Golfs egen internettside, og de var kanskje redd for dårlig publisitet? Ganske feigt spør du meg.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Dette føyer seg bare inn i rekken av tull med Norsk Golf. Se og Hør kulturen der man skraper hvernadre på ryggen er på plass - og de er så dumme at de ikke klarer å holde det skjult. Stakkars.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Ser at Jan Espelid har svart på Golferen.no nå. Han velger ikke overraskende å forsvare premieringen, hvilket jo kan sies er jobben til en redaktør.
Jeg synes likevel dette er på kanten.
Selvkritikk er fortsatt vrient...

Dobbelbogey

over 20 år siden

Dobbelbogey

Hvis det er riktig som opplyses på golferen.no at Erichsen ikke har arbeidet for Norsk Golf på noen år er det vel neppe et problem at han vinner premien for beste innlegg?
Et annet spørsmål er om hans innlegg var det som fortjente premien....

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Norsk Golf demonstrerer at de ikke har forstått problemet.
Det er ikke et spørsmål om hvor lenge siden og hvilken tilknytning Ulrichsen har til bladet. Det faktum at det fra leserne stilles spørsmål om Norsk Golfs integritet og troverdighet, er et problem i seg selv. Enhver utgiver må stelle seg slik at disse egenskapene aldri blir et diskusjonsemne.

Jan Espelids svar er ikke imponerende, når han anfører at det ville være diskriminerende å ikke belønne en tidligere medarbeider i konkurranse med andre leseres innlegg. Kanskje Ulrichsen som gammel kollega vet hvordan juryen vurderer innleggene? Det skal tydeligvis ikke veldig mye til for å vinne førstepremien.

Jeg synes dette lukter litt av mangel på elementære prinsipper, og at Norsk Golf stiller seg lagelig til for hugg.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Fra en ("gi-bort") konkurranse på golfsmith.com:

Employees of Golfsmith, its affiliated companies, and immediate families of employees are not eligible.

(http://www.golfsmith.com/display_page.php?page_num=ps_sweeps_dec_rules&hdr=N )

Her kommer det jo klart frem at personer hvis integritet kan trekkes i tvil *ikke* har anledning til å delta. Det står ikke "former employees", men at NG ikke skjønner at det stilles spm at en person som for *kort* tid siden tilhørte en *liten* redaksjonsgruppe, ja, det er besynderlig ...

Olle

over 20 år siden

Olle

Det er godt mulig at Kjell Erichsen hadde skrevet det beste innlegget, men siden det ikke blir oppfattet som uavhengig så burde han ikke ha fått premien.

Pål A. Næss

over 20 år siden

Pål A. Næss

Bare for ordens skyld: Jeg har ikke fjernet noe innlegg som J. Pedersen har lagt inn på golferen.no. Det er lov å være uenig, men alltid greit å holde seg til fakta.
mvh. Pål A. Næss - redaktør www.golferen.no

Beklager

over 20 år siden

Beklager

Må bare beklgae til Pål A. Næss. Jeg skrev at han hadde slettet innlegget mitt, men så at det kom opp ett par timer etter jeg postet det, beklager.

Syns likevel det er feil av både deg og Jan E. Espelid å forsvare premieringen, du kan is hva du vil, men når 12 av 13 innlegg støtter meg, er det vel ingen tvil hva oppfatningen er utenfor Norsk Golf.
Erichsen jobber ikke hos der, nei, men som tidligere ansatt bør han ikke kunne vinne premien. Redaksjonen hos dere kjenner sikkerr Erichsen godt etter flere års samarbeid, og da kan dette se litt "snuskete" ut.

Mvh Jan

Stakkars

over 20 år siden

Stakkars

Det er ikke for ingen ting at man sier misunnelsen er -----. For å si det rett ut: Jeg støtter ikke denne heksejakten og dersom jeg det trengs så kan jeg jo lage noen fler innlegg under flere navn for å lage litt 50 / 50.

Her er det sterk uenighet, men det er ikke alle som engasjerer seg i en "debatt" av heksejakttypen. FØRST sier du mannen er ansatt og da kan jeg og er jeg enig. Når misforståelsen blir oppklart så fortsetter du jakten, mannen "har jo en gang vært ansatt", så derfor.
Innse at du tok feil og beklag dine uttalelser i begynnelsen og stopp "debatten". Gå og kjøp deg en driver for egne penger, det blir i hvert fall ikke premie for dette..

Dette

over 20 år siden

Dette

er bare peanuts. Ring og spør Jan Espelid hvor mye han har fått betalt for å drive ensidig snikreklame for Olyo.
Den mannen har for lenge siden mistet min respekt som objektiv redaktør.
Men det verste er likevel at man er tvunget til å kjøpe bladet hvis man vil være golfspiller i Norge.
NGF & NG stinks !!!

Boromir

over 20 år siden

Boromir

Nå har ikke jeg lest siste siste Norsk Golf av den enkle grunn at søplebøtta er ganske nær postkassa. Resten kan dere selv tenke dere til.

Hvis det dere sier over er sant, noe jeg tror 100% på, så lukter det hele rimelig råttent for å si det mildt.

Stakkars

over 20 år siden

Stakkars

Lurer på hvorfor jeg har en sterk tro på at bladet Boromir kastet i søppelbøtta var naboen sitt og Boromir kastet bladet fordi naboen spilte høy musikk til langt på natt i helga.

Picard

over 20 år siden

Picard

Stakkars, du kjemper en håpløs kamp. Alle med sunn fornuft ser at Norsk Golf tråkket godt over denne gangen. Rart det er kun du som ikke ser det.

Stakkars

over 20 år siden

Stakkars

Det er helt greit å "ta" NG når det er noe å ta NG for og NG kan svare for seg selv helt sikkert, men her har man :
1. anklaget NG for å gi premie til en som er ansatt for innlegg i bladet
Dette bli oppklart med at mannen ikke har skrevet for NG på 3-4 år.
2. Jakten fortsetter på tross av oppklaringen, hvorpå det blir opplyst at Mannen til overmål ikke var ansatt i NG når han skrev.
Likevel fortsettes det. Sunn fornuft ????
Troverdigheten på beskyldningene blir jo like lav som misunnelsen er høy når det ikke er mere hold i det enn dette.

Finn noe med hold i så kan det settes i gang heksejakt, men da er det vel andre som reagerer slik at det blir gjort noe.

Picard

over 20 år siden

Picard

Ansatt nå eller tidligere betyr ingenting i denne sammenhengen. Hadde leserene betydd noe for NG hadde de ikke premiert personer hvis integritet kan trekkes i tvil, på noen som helst måte. Det er heller ikke alle som er misunnelige på en Cobra. Hadde valgt min egen 983 hver eneste dag fremfor en Cobra.. Det man derimot reagerer på er at NG virker å gi f... i leserene og fordeler goder innad istedenfor ut til leserne. Hele bladet er gjennomsyret av gamle krakker som åpenbart er bekjente av noen i redaksjonen. Når da en ting som dette kommer på toppen, sier folk ifra. Heksejakt er derimot ditt ord.

Dobbelbogey

over 20 år siden

Dobbelbogey

Det er åpenbart at ansatte og deres familier ikke kan delta i eller motta premier i slike konkurranser. Samtidig bør det være en grense for hvor lenge tidligere freelance medarbeidere skal nektes premiering som i dette tilfellet. Når Erichsen ikke har skrevet innlegg som freelanser på noen år er det for meg fortsatt ikke noe problem at han vinner premien for beste innlegg. Så får alle med "sunn fornuft" mene noe annet.

Albatros

over 20 år siden

Albatros

Fryktelig så mye man hisser seg opp over en liten premie som ble gitt til noen som sikkert fortjente den.... Skulle jo tro at redaksjonen i Norsk Golf hadde stukket av med kassa e.l......
Uansett om man er kritisk til bladet eller ikke tror jeg de fleste av oss her inne leser det temmelig raskt (tror rett og slett ikke på deg Boromir).

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Albatros: Det har ingen ting å gjøre med at det er en liten premie. Vi snakker om peanøtter. Det handler om prinsipper, og hvor grensen går. Selv har jeg ingen ting imot hverken redaktøren eller skribenten, men jeg synes Norsk Golf gjør det vanskelig for seg selv ved å slå blikket bort fra problemstillingen, eller enda verre; med åpne øyne tiltrekke seg uønsket søkelys for en slik fillesak.

Som prinsipp bør enhver redaksjon trekke grensen langt utenfor alt som er tvilsomt. En redaksjon skal ikke stille seg i noen posisjon som kan avstedkomme tvil om dens redelighet. Selv om Norsk Golf er 100 prosent redelig, hefter det nå et spørsmål ved denne. Og det er tvilen som er problemet. Skjønner?

Albatros

over 20 år siden

Albatros

Beklager , skjønner ikke...
Vinneren hadde bare en løs tilknytning for ca 4 år siden og må kunne belønnes for lesebrev. Synes ikke redaksjonen har gått over noen grense.
Merkelig sak å ta en prinsippdebatt på - tror det finnes bedre muligheter til å gjøre det.

BB

over 20 år siden

BB

"...Selv om Norsk Golf er 100 prosent redelig, hefter det nå et spørsmål ved denne. Og det er tvilen som er problemet. Skjønner?..."

Jeg tror jeg våger meg utpå og hevder at i dette tilfellet er det tvilerne, ikke tvilen, som er problemet.

Ja ja...

over 20 år siden

Ja ja...

fortsetter vi litt til så slår denne diskusjonen EU-debatten.
Norsk Golf er et dårlig blad, men likevel det beste norske golfbladet vi har i Norge.
Inntil det kommer noe bedre får vi bare fortsette å lese det.
Men jeg stiller meg tvilende til at det virkelig er hjemmel i Lovverket å tvinge noen til å kjøpe et månedsblad fordi vedkommende ønsker å kjøpe golf.
Hva skjer hvis man nekter å betale NG-delen av golfmedlemsskapet sitt ???
Det skal jeg jammen prøve til våren.

Skriveleif

over 20 år siden

Skriveleif

jeg mente Spille golf, ikke Kjøpe golf i innlegget over

Olle

over 20 år siden

Olle

Mener bestemt at noen klubber har medlemskap med og uten NG, husker ikke hvilke.

Ole Johansen

over 20 år siden

Ole Johansen

Denne saken er interessant, så jeg ringte forbrukerrådet og sjekket.
Svar: Man har full rett til å nekte å kjøpe Norsk Gol,f fordi å lese NG ikke kan settes i sammenheng med hvordan man spiller golf.

Og det som var mer interessant: Det er forbudt for klubbene/banene å kreve prosenter av aksjeomsetning. De kan kreve et gebyr for oppdatering av sine databaser, men har ingen rett til å vite hvilken pris aksjen selges for så lenge disse er definert som "fritt omsettelig".

Klubbene/banene kan heller ikke kreve full eller delvis serviceavgift for andeler til medlemmer som har meldt seg passive dersom dette ikke er avtalt ved innmeldinga.
For mitt vedkommende som har kjøpt andeler i en golfbane fra et konkursbo, og dermed ikke har en signert avtale med klubben, kan ikke golfbanen kreve en krone. (men de kan kjøpe meg ut til markedspris, hva nå enn det måtte være)
Så nå er det slutt på å betale en tusenlapp i året for luft.

Olle

over 20 år siden

Olle

Du skriver her om både aksjer og andeler, mener du aksjer når du skriver andeler?

Er det forresten baner som krever % ved annenhåndssalg av aksjer? Det er vel kun hvis banen/klubben fungerer som en megler, og da er det fullt tillatt og kreve honorar.

J. Pedersen

over 20 år siden

J. Pedersen

Med det første må jeg si at det er artig å se at debatten har interessert så mange, hadde ikke trodd på så mange innlegg på forhånd.

For det andre skjønner jeg godt at du kaller deg Stakkars, det er jo ganske synd på deg når du kaller dette en heksejakt. Jeg fant senere ut at mannen ikke var ansatt lengre, men som tidligere ansatt/frilanser velger jeg å tro at premieringen kan settes under tvil.

Du sier at jeg skal kjøpe med en egen Cobra, men foretrekker min egen 983K, og ikke den kombinerte stekepanne/driveren fra Cobra. Nei her er det snakk om prinsippet.

Ser også her at noen kaller NG vårt beste norske golfbladet, noen som ikke blir så vanskelige, siden det er det eneste, såvidt jeg vet.

Boromir

over 20 år siden

Boromir

Stakkars: Det er ingen av naboene mine som spiller golf. Bladet er og blir dårlig etter min mening. Men alt er selvfølgelig smak og behag. Ikke er jeg misunnelig på han som vant heller.

Stakkars

over 20 år siden

Stakkars

Til Boromir. La nå julefreden senk seg, det er den 24 i dag. God jul og ett riktig godt nytt år.

Argus

over 20 år siden

Argus

Kongsberg vet jeg tar 20% av salgssummen ved salg av aksjer/andeler.
Dette er helt uhørt.
Samme bane har dessuten ihvertfall en gang hevet grensen for antall solgte andeler før man kunne selge. Synd på noen stakkarer som hadde midlertidig jobb i Kongsberg og ikke vart kvitt andelene når de flyttet.

Kongsberg har også 2 ganger kommet med "tilbud" på billige andeler, tilbud som har vist seg å bli permanent. For 2 år siden reklamerte de med spillerett til 25000 kr mot normalt 30000kr. I år reklamerte de med "de første 50" som kjøper får spillerett til 15000kr mot normalt 25000kr.
Nå er prisen på 15000 blitt permanent.

Dette har Kongsberg Golfbane som tross alt er et aksjeselskap gjort uten å spørre aksjonærene. Jeg synest det er et regelrett tyveri av verdier.
De lurer potensielle nye medlemmer til å kjøpe billig noe som er mer verdt bare for å få inn flere årsavgifter.
Løgn og bedrag a la T5PC.
Jeg har nominert Kongsberg Golfbane til bladet "Dine Penger"s sugerør.....
Fy skamme seg

Vino

over 20 år siden

Vino

Emittere(øke antall) aksjer uten å spørre aksjonærene er ikke lov. Generalforsamlingen skal også bestemme kursen eventuelt gi styret fullmakt. Hvordan har de gjort dette?

Kongsbergmedlem

over 20 år siden

Kongsbergmedlem

I Kongsberg tar styret seg bare til rette uten å spørre en kjeft.

Det er en dyp kløft mellom banestyret og medlemmenes interesser.
Klubben ser ikke ut til å eksistere. Skjønner ikke horfor det finnes en klubbformann der i det hele tatt. Få vet hvem han er og han er aldri å se utenom når han spiller en runde.
Medlemmer er et fy-ord i banestyret etter at de har betalt årsavgiften.
På den andre siden er medlemmene temmelig sløve.
Mange klager og uffer seg ute på banen, men de samme medlemmene holder kjeft når hjertesakene deres nevnes i møter.
Og da blir det som det blir.

Pga rentenedgangen har budsjettet til Kongsberg Golfbane gått i et kjempeoverskudd. Skl bli morro å se hvordan dette gjør seg utslag på kostnadsnivået. Dette gjelder sikkert også alle andre klubber i Norge. Bør bli en kraftig prisreduksjon på medlemsavgiftene neste år.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her