Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

NGF og proene våre

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Fra golf.no:

I tillegg til Rojahn spiller Jan-Are Larsen og Lars Petter Brovold denne europatour-turneringen. Landslagssjef Pär Sundberg blir med som coach, og markerer med dette NGFs støtte til proffene.

Det er veldig bra !

Pelle

over 20 år siden

Pelle

hva kan mr Sundberg hjelpe disse rutinerte herrene med ?
fylle på vannflasker?
Dårlig prioritering av penger mener nå jeg da.
Begynn ved roten og ikke mitt på treet.

Idrettselsker Olsen

over 20 år siden

Idrettselsker Olsen

Glem nå ikke at han har vært kulekjører og er flink å bestille rimelige billetter!

mr tee

over 20 år siden

mr tee

pelle og Idrettselsker Olsen
idioter!!!!!!!!!!

Her dere ikke noe bedre å komme med, kan dere like gjeren være stille.

Proffene har jo tidligere etterlyst støtte. Dette er første skritt.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Nå kjenner jeg ikke til Pär Sundbergs meritter, men det virker som han har bred støtte blant spillerne. Fint om dere kan begrunne holdningene deres ... har han mangler som trener? I så fall hvilke etc? Hvem skulle NGF sendt ned i stedet?

Forøvrig, rot-analogien er vel avhengig av hvilket tre man tar i betraktning. For min del gjelder det rot-arbeid med disse gutta. For du vil vel at de skal nå toppen? Eller kanskje ikke ...

Artikkelen jeg leste var visst fra golferen.no ...
http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=48949

Idrettselsker Olsen

over 20 år siden

Idrettselsker Olsen

Til mr tee og Bobby Peru
La oss stoppe denne debatten nå! Vi er kansje noen idioter i deres øyne. Vi er på samme måte som dere veldig glade i våre norske utøvere! Vi mener bare at de fortjener en bedre leder! Den brede støtten du henviser til kalles lojalitet og er en meget viktig egenskap hos våre utøvere. Når det gjelder bedre argumenter så er det bare og henvise til " ja jeg sier det som det er: den sensurerte golfsiden golferen.no ". Den hadde over 70 innlegg og ca. 2100 sidevisninger, hvorav de fleste var veldig konkrete og saklige. De har vel sansynligvis ødelagt sin debattside totalt med dette. Husk at alle redaktører kan fjerne de innlegg som er over streken og at alle IP adresser kan logges! Grunn til at det overhodet oppstod en debatt var landslagsledelsens taushet etter at de hadde feilet totalt i årets to største konkurranser. Isolert sett så er ikke det noen katastrofe, men øvrige merritter og adferd burde kvalifisere til at vi i det minste fikk en seriøs debatt om dette.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Jeg er ikke ute etter å stemple noen som idioter, men jeg legger merke til at det virker som Sundberg får mye pepper, og i så måte er jeg faktisk interessert i å vite hvorfor. Resultater er en ting, men det er virker som det er flere som stiller spm ved hans golfmessige ferdigheter?

Pelle

over 20 år siden

Pelle

mr tee, vær så snill og ikke kall meg en idiot da.
proffene etterlyser støtte ja..PENGESTØTTE..ikke så mye annet.
Jeg bare spør hva skal han gjøre der?
Alt det praktiske er det reisebyråer og agenter som er koblet opp mot ET som tar seg av.
hvor mye tar de av NGF potten til denne turen? ja jeg bare lurer.

Pelle

over 20 år siden

Pelle

som svar til Bobby Peru.
Per Sundberg er en bra pro, men han er ikke proen til noen av disse gutta og de skal da heller ikke ned og legge om svingen.
Så det er veldig lite og få gjort i en turnerings uke.
Bare min mening.. ikke bli sinte

Tore Nettpoliti

over 20 år siden

Tore Nettpoliti

Idiotpreik har ingen tyngde uten at kilden er kjent.
En annen ting er jo at man kan føle seg støtt uansett.
PASS SPRÅKBRUKEN!

Golfere er ikke fotballspillere og skal ha vett til smartere språkbruk enn dette

mr tee

over 20 år siden

mr tee

Alle som var på idrettskonferansen fikk en redegjørelse av sesongen 04 av landslagsjefen. Sesongen sett i ett er bra.
Man kan ikke forvente at Sundberg uttaler seg her.... Jeg ville aldri gjort det...

H

over 20 år siden

H

Hva om Per Sundberg som landslags-sjef bare har lyst til å være med for å lære mer, observere, evnt. være til hjelp/støtte.
Alle vet at man lærer mye ved å være tilstede der "ting skjer". Det gjelder i alle yrker.
Han skal jo tross alt være med på å skolere neste generasjon golfspillere.

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Jeg har ingen som helst forutsetning for å uttale meg om Per Sundberg, da jeg ikke en gang vet hvem han er, men som H sier på slutten her så kan det jo være flere grunner til at han blir med på turen til Sør Afrika. Jeg syns uansett det er positivt at det blir bygd opp et støtteapparat rundt våre utøvere, også når de er ute på touren. Etter som jeg har hørt Bjørnstad uttale så kan det jo være fryktelig ensomt og slitsomt å fly rundt på touren alene hver uke. Nå vil de jo være 2-3 nordmenn på mange av konkurransene i år, men det er jo ikke sikkert det holder så lenge, så derfor syns jeg dette er et steg i riktig retning.

Og til Tore Nettpolitis kommentar til at golfere ikke er fotballspillere og dermed må være smartere enn sistnevnte, så vil jeg gjerne ha meg frabedt slike uttalelser. Ikke misforstå meg, jeg leser det som en spøk, men det er nettopp denne typen uttalelser og holdninger som opprettholder golf som en "vestkantsport", fordi det er ikke alle som ser humoren i det. Dessuten skal det jo sies at et veldig stort antall av spillere under 35 år i Norge faktisk ER fotballspillere...

Tore Nettpoliti

over 20 år siden

Tore Nettpoliti

Ernie: Det er jeg som styrer språkbruken her, og jeg har spillt fotball, og vært supporter...
Sluttet da jeg ikke orket apelyder, sjikanering, utdriting, slåsskamper.
Finner golf mer interessant, OG jeg er fra Kampen på beste østkant!

Mulig jeg bør begynne med Polo i stedet om det kommer for mange fotbalbøller inn i golfsporten...

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Det er jo tydelig at du ikke er seriøs, så jeg går ut i fra at folk ikke blir provoserte. Jeg blir i alle fall ikke det :o)

Skjønner ikke hvorfor du drar inn hvor du kommer fra heller, for det er jo ikke relevant for diskusjonen. Som en smart golfer skjønner du vel at bruken min av "vestkantsport" (i hermetegn!!) bare er en beskrivelse av den generelle holdningen i Norge til sporten.

Anarki

over 20 år siden

Anarki

Tore av sporet (Nettpoliti): Du styrer ingen verden ting!! - det er det webmaster som gjør.

Så lenge han tillater det, kan du hyle så mye du vil.
Oppfordrer resten til å overse ham. Det er dog tillatt å være saklige og normalt høflige allikevel. Samtidig må det også være tillatt å vise følelser og kalle en drittsekk nettop for en sekk med dritt, slik vår utmerkede x-miljøvernminister Berntsen gjorde.

Vi trenger ikke Tore til å passe på oss.

Nissen

over 20 år siden

Nissen

Vil bare si at jeg blir flau av å lese innleggene på denne siden.

Dette er en skam for golf Norge, eier dere ikke oppførsel og etikkete.

Ser også at det er de samme navna som går igjen og igjen, hvorfor er dere ikke ute å trener svingen deres, eller starter med boxing for å få ut all frustrasjon som dere slenger ut her. Hva om å skrive deres ordinære navn på innlegget. Er det kansje det at dere ikke tør (jeg tør ikke, dere er jo sprø). Håper for deres skyld at dere ikke oppfører dere slik på golfbanen eller i golf miljøet. Spiller dere en annen person der kansje??? For noen pyser.....

Tore Nettpoliti

over 20 år siden

Tore Nettpoliti

God helg!

Nå skal jeg kose meg med en god fotballkamp.
For en skjebnens ironi :)

Golfdevil

over 20 år siden

Golfdevil

og jeg skal gjøre noe som for andre i denne diskusjonen som leser dette fra sofakroken hjemme i Norge på en iskald førjulsdag må være værre enn den værste tortur, skarpeste ironi, dårlig oppførsel og alt som værre er. Dere skal nå få vite at:
IMORGEN TIDLIG SKAL JEG UT FOR Å SPILLE GOLF I 25 VARMEGRADER...
Den satt tenker jeg.
God Jul, og ha en fortsatt interessant diskusjon.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her