Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Sør Afrika

PC

over 20 år siden

PC

Tar en tur sørover om noen dager.
Er det noen som kan anbefale golfbaner på strekningen mellom Cape Town og Port Elizabeth?
Middels pris, Fancourt blir litt dyrt...

På forhånd takk!

Dag

over 20 år siden

Dag

Står litt her.

Oudshoorn, George etc.

http://www.golfsiden.com/debatt/thread.asp?id=130

Frode

over 20 år siden

Frode

Mossel Bay er en fin bane, ligger vakkert til med utsikt over havet. George som før nevt er en nydelig gammel bane. En av Fancourt banene, Bramble Hill, er relativt rimelig. Der har de også en fin driving range med gode proer. I Knysna, ca 40 minutter nordøstover langs kysten fra George ligger Sparrebosh. Ikke av de rimeligeste banene men etter min mening et must når man er på de kanter.
God Tur!

Boggie

over 20 år siden

Boggie

Takk for tipset Frode, skal selv til Garden Route i februar. Vil bare si at Sparrebosh nå heter Pezula - gjør det lettere å finne på nettet.

Frode

over 20 år siden

Frode

Boggie: Skal du i området mellom George og Port Elizabeth?
I så fall hadde det vært fin med noen banerapporter. Vi drar nedover i midten av mars, skal avslutte ferien med en uke i PE.
Ha en god tur i februar!
Frode

PC

over 20 år siden

PC

PE er ikke noe sted å være, bortsett fra å spille Humewood. Ta heller noen ekstra dager i George eller Knysna.

Humewood er en linksbane med "kulete" fairwayer og harde greener. Lett når det er vindstille, men det er det jo sjelden..

Knysna GC er helt OK, Simola (9 hull, Jack Nicklaus design) er spektakulær, men den ble kanskje ødelagt av alt regnet like før jul. Pezula (Sparrebosh) spilte jeg ikke, men den skal være bra (og dyr, greenfee R700). I Plettenberg Bay ligger et par bra baner (Plettenberg Bay og Goose Valley). Spilte ingen baner i George, men George GC går for å være av de beste i SA. Mossel Bay GC så veldig bra ut, men den var stengt på grunn av regn da jeg var der. Hvis dere skal til Cape Town, så er King David GC bra og relativt billig.

Ha en god tur! Og gled dere til maten..

Boggie

over 20 år siden

Boggie

Takk, jeg reiser om to uker og skal tilbringe en snau uke i George/ Knysna området.
Ikke noe dedikert golftur det her så det blir med tre runder : George GK, Fancourt Outeniqua, og Pezula.
Jeg kommer gjerne tilbake med rapport.

Frode

over 20 år siden

Frode

Vel.. PE er jo et fint sted å bade - spise - drikke god vin.. Det er ikke kun golf som drar oss tilbake til SA for 4 gang.. Har spillt noen baner rundt Mossel Bay - George - Knysna. Helt enig i at George GC er flott. The Links var også morsom å spille, men akk så vanskelig.. Pezula er en opplevelse for seg, enig i at den er dyr, men sist jeg var der var det inkludert bil og enkel lunsj. Jeg har ikke spillt Outeniqua, men den ser super ut.

Når dere er i George vil jeg anbefale Winton House på Fancourt området (Samme innkjøring som til Links og Bramble Hill, meget god resturant, chefen er en golfpro på senior touren som lager super mat. Hils Leon fra Frode dersom du er innom.

PC

over 20 år siden

PC

Jeg mente at PE generelt ikke er noe bra feriested. Vi hadde planlagt å være en stund i PE (Humewood/Summerstrand), men vi oppdaget fort at dette er en industriby uten noe særlig sjarm. Derfor har jeg en tilgodelapp på et par tusen rand på et hotell der om noen skulle være interessert...

Boggie

over 20 år siden

Boggie

Frode, ble dessverre ikke noen tur til Winton House i denne omgang. Holdt oss på King George under middagen- også bra. I det hele tatt god mat og god service under hele turen.
George GC var en veldig fin bane. Ærverdig og veletablert hvor det ser ut som naturen selv har stått for mesteparten av layouten. Uformelt og hyggelig . Banen er kommunal og har derfor en gunstig greenfee. Bør spilles om man er i området.
Outeniqua likte jeg meget godt, variert, relativt åpen, kurrant vanskelighetsgrad. Meget bra stand og vakre blomster osv. Montagu på Fancourt er forøvrig åpnet igjen etter en ombygging - denne skulle jeg gjerne spilt...
Pezula var ikke helt i shape med noe "hårete" fairwayer (etter regn). Fantastisk utsikt og særs spektakulær , men golfmessig ikke helt for meg kanskje.., Likte dårlig at vi kun fikk kjøre cart på veiene. Uansett en bane man bør spille.
Denne uken åpner en ny bane Oubaii (Ernie Els design). Den så veldig bra ut! Seaside bane ved Herolds Bay(15km?) fra George.

Frode

over 20 år siden

Frode

Helt enig i at George GC er en super bane. Kanskje jeg får spillt Oubaii, har badet en del i Herolds Bay, så jeg så området der banen skulle bygges. Vi reiser den 12 mars, så nå gleder jeg meg noe sinnsykt..

Takk for rapporten!

Dag

over 20 år siden

Dag

Heldiggriser som kan reise nedover!

Ser ut til at jeg ikke få noen tur i vinter.
Husk Oudshoorn om dere er ute etter en BILLIG bane med lite trafikk. Ligger 1000 m.o.h. og ballene flyr laaangt.

Greenfee R70.00 for 18 hull!!!

http://www.belvidere.co.za/golf/

Boggie

over 20 år siden

Boggie

Glemte å skrive at Simola(nær Knysna) var stengt for forberede åpningen av 18 hullsbanen. Må jo være litt "hilly", men sikkert en fin bane med Jack Niklaus design.

Frode, ferierer du på Garden Route hver vinter?
Vurderer faktisk å kjøpe et lite hus ved Fancourt, og kanskje du er interessert å leie deg inn å få tilgang til Outeniqua og Montagu neste år?

Frode

over 20 år siden

Frode

Ikke hvert år, det ble ingentur i 2004.
Det er slett ikke utenkelig at det er interessant. Vi pleier å ta en uke i CT og en til to uker langs Garden Route. Synes vi må ha med CT. Denne gangen har vi leid en leilighet i sentrum, tidligere har vi holdt til i Bloubergstrand. (kvarter fra sentrum)
mail meg på frod-and(at)online(dot)no dersom du slår til på hus.

Montecristo

over 20 år siden

Montecristo

PC:
Er uenig i at ikke PE er et bra feriested. Strendene er fantastiske, beachfront er veldig bra med mange gode restauranter og gåavstand til alt, og med Humewood GC og PE Golf Club har byen to fantastiske, og veldig forskjellige, 18-hullsbaner (dessuten to 18-hullsbaner til samt mange trivelige 9-hullsbaner). PE er et glimrende utgangspunkt for dagsturer til St Francis Bay, Port Alfred, Fish River og mange game reserves. Har reist Sør-Afrika rundt en del ganger, og mener at PE er det mest undervurderte ferieområdet i landet.
Det er en grunn til at PE er det et av mest populære ferieområdet for sørafrikanerne selv.

Todd H.

over 20 år siden

Todd H.

Noen som har vært i området syd for Durban. Vi er en gjeng som reiser dit i midten av mars og vi har tenkt å spille en del golf. Vil holde til ca. 1 times kjøring syd for Durban. Tips mottas med takk!

Boggie

over 20 år siden

Boggie

Frode, prøvde å sende mail , men noe gikk feil.
Vi har nå skrevet kontrakt på et hus i Oakland Village på Fancourt. Det er et nytt ”byggefelt” og huset skal være ferdig i november i år.

Beboere (leietagere) får tilgang til Fancourts fasaliteter inkludert spill på Montagu og Outentiqua til ”hotelpris” pt R530.-. (http://www.fancourt.co.za)
I tillegg så har man jo George GK og Bramble Hill i nærheten , men dette vet jo du bedre enn meg….

Byggingen skal akkurat ha startet (se etter om du kjører forbi(!)) og skal altså være ferdig til neste ”sesong”. Si fra om dere skulle være interessert.

Oubaai banen skal altså være åpnet og jeg er spent på om de åpner for greenfee-spill og hvor mye den i så fall koster.

Takknemlig om du sender en mail om du kommer over noe informasjon angående dette eller annet.

Frode

over 20 år siden

Frode

Mailen burde virke..
Jeg skal se etter når jeg passerer.

Er prisen på R530 pr person?
Sender deg en mail når jeg kommer hjem.

Boggie

over 20 år siden

Boggie

R530.- er p.t. greenfee prisen på Montagu og Outentiqua som gjest på hotellet eller "unaccompamied guests" av beboere.

Frode

over 20 år siden

Frode

Så ikke om byggingen på Fancourt var startet. Oubaii har åpnet for greenfee. Prisen lå på ca R600. Ble ikke tid til å spille denne banen, men hørte mye bra fra de som hadde prøvd seg. Aksjer på Oubaii går for ca TR90 tror jeg.
Spillte Humewood i PE i sterk vind.. Det var en traumatisk opplevelse..... Banen er nydelig men akk så vanskelig under slike forhold.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her