herrtommy
Ivers: La meg bare driste meg ut på et eventyr her med å påstå at du spiller med Callaway?
Vel, Callaway bedyrer at selv om den noterte loften på køllene deres er lavere, så er den effektive det den skal være, hvilket da i teorien betyr at du helt fint skal kunne bytte ut din nuværende pitch med en ny uten at lengdeforskjellen skal bli merkbar... Dette har jeg ikke testet i praksis, da jeg lider av Callawayfobi, og klarer ikke treffe ballen rent når det står Callaway på køllehodet.
Men, elimeneringsmetoden er ofte den beste: Lær deg lengdene på jerna dine 8 og 9 og P, så tester du deg en annen pitch, sw, lob og ser hva du trenger å dekke av evt gaps
Selv har jeg 3-9 jern, så har jeg 48, 56 og 60 grader vokey's. 60-graderen bruker jeg ALDRI, for den skremmer dritten ut av meg, men 48 og 56 bruker jeg hele tiden, og jeg liker tro jeg har forholdsvis god kontroll på lengdene med disse, og har da dekket spekteret <90m ganske godt.
Men, det er jo smag og behag, da mange liker slå fulle svinger, også med wedgene sine... Sistnevnte kan ikke jeg fordra; Halvsving FTW!