Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf på Tenerife

Bjørn Erik Mørk

over 20 år siden

Bjørn Erik Mørk

Hei.
Vi skal ti dager til sydlige delen av Tenerife i desember, og lurte i den forbindelse på hvilke baner dere vil anbefale å spille. Vi skal bo i Golf del Sur, og jeg har ser at golfsiden.com har en oversikt over alle banene på øya.
Jeg vil imidlertid gjerne høre om det er noen av leserene på dette nettstedet som har erfaring med disse banene, og om dere mener man burde booke starttid på forhånd.

Aktuelle baner:
Club de Golf Las Américas Arona
Amarilla Golf & Country Club
Club de Golf Los Palos Arona
Golf Costa Adeje
Golf del Sur San Miguel de Abona

På forhånd takk!

Mvh
Bjørn Erik

Bård

over 20 år siden

Bård

Las Americas er bra. Spille Nord og Sør sløyfen på Golf del Sur (bra!) men unngå den tredje (husker ikke hva den heter) sløyfen. Golf Costa Adeje er også en kurrant/hyggelig bane. Amarilla skal ha blitt i bedre shape enn den var - sjekk dette.
Bør absolutt bestille tider - helt kurrant og bra service.

Gunnar S

over 20 år siden

Gunnar S

Spilte Las Americas i januar i år.

Grei bane (bra kondisjon, men litt kjedelig", dvs ikke golfhull du husker)), men den grusomt overpriset etter min mening (jeg har ikke spilt de andre banene på Tenerife, men de var noen Euro billigere om jeg ikke husker feil).

Du bør absolutt bestille lang tid i forveien, da det er fulle flighter hele dagen på Las Americas. Og jeg anbefaler å få starttid så tidlig så mulig på morran - det blir fort 6 timers runder der utover formiddagen/ettermiddagen.

Bjørn Erik

over 20 år siden

Bjørn Erik

Hei Bård og Gunnar.
Tusen takk for raske og konkrete tilbakemeldinger.

Mvh
Bjørn Erik

Ola

over 20 år siden

Ola

Den tredje sløyfen på Golf del sur heter links tror jeg.
Golf del sur er en kul bane.. absolutt verdt en runde, eller to.
Las Americas er også bra. Anbefales
God tur!

Bjørn Erik Mørk

over 20 år siden

Bjørn Erik Mørk

Hei Ola.
Takk for innspill.
Jeg har fått starttid på Las Americas, mens jeg venter på tilbakemelding fra reservationsavdelingen på Golf del Sur om når jeg kan få starttid der.

Gleder meg til å spille golf utendørs igjen. Det er jo snart fjorten dager siden:-)

Mvh
Bjørn Erik

Aasmund Brevik

over 20 år siden

Aasmund Brevik

Lykke til på Tenerife, Bjørn Erik. Synd du ikke kunne bli med oss andre til Portugal istedet (vi drar på lørdag), men vi klarer oss nok uten deg også :-)

Har kun spilt Amarilla for noen år siden, litt for mye mikke mus etter min smak. Hus og leiligheter kloss innpå fairway, samt turstier for turister langs og over(!) fairwayer ga litt for mye feil fokus for mitt vedkommende.

Hasta la vista...

Bjørn Erik

over 20 år siden

Bjørn Erik

Hei Aasmund.
Takk for hilsen! God tur til Portugal. Det er et flott feriested, og dere får nok noen fine golfopplevelser! Jeg regner med at du skriver deg kraftig ned nå som du har fått den driveren du ønsket deg:-)

Kommer du til å trene noe på Fornebu i vinter?

Aasmund Brevik

over 20 år siden

Aasmund Brevik

Bjørn Erik: Ja, kommer nok til å ta noen turer til Fornebu. Har vært der en gang, og synes driving rangen ER veldig bra. Veldig skuffet over greenen, men men. Av en eller annen grunn ser det ut til å være umulig å lage kunstgress som matcher the real thing.

Men: Både Darren og Jørn kommer til å jobbe der som pro'er, og jeg ser ikke bort fra at den skrøpelige skrotten min trenger litt finpussing utover vinteren.

Så da sees vi vel...;-)

Bjørn Erik

over 20 år siden

Bjørn Erik

Hei igjen Aasmund.
Ja, vi treffes nok på innendørssenteret i løpet av vinteren. Protimer med Darren og Jørn er nok også en fordel dersom vi skal toppe formen, slik vi gjorde denne sesongen:-)

Vi snakkes!

Bård

over 20 år siden

Bård

Golf del sur bytter på kombinasjonene på de tre sløyfene (muligens faste dager) Pass på at du unngår Links sløyfen - de andre er bra!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her