Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hjem til Europa for Skarpnord

Smilende Sam

over 13 år siden

Smilende Sam

Golferen er tidlig på med nyhetene:

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=501951

Etter å ha lest artikkelen så skjønner jeg henne godt. Hun gjorde jo det samme for noen år siden med LET og kom grusomt tilbake. Kult at hun tør være tøff nok.

Pepper

over 13 år siden

Pepper

Etter å ha bodd noen år i USA og reist mye der både før og særlig etter oppholdet der var det nokså klart for meg overgangen fra ET til LPGA og alt det fører med seg mht bosted, reising og samfunnet forøvrig er større enn de fleste er klar over. Jeg er derfor ikke overrasket over at hun sier overgangen ble større enn hun trodde, men jeg er allikevel overrasket over at hun nå flytter hjem igjen for heller å prøve LPGA på et senere tidspunkt.
Voksent gjort å komme til den erkjennelsen. La oss håpe hun vil lykkes i Europa i 2011.

Fred

over 13 år siden

Fred

LPGA har vist seg å være et for høyt nivå for henne. Virker fornuftig å heller forsøke seg på nytt i europa inntil spillet er hevet til et nivå som kan prestere i USA.

Nivåforskjellen mellom LPGA og europatour for damene er veldig mye større enn forskjellen på PGA touren og europatouren fo herrene. Mye takket være den enorme koreanske dominansen på damesiden i USA

Selte

over 13 år siden

Selte

Og nå tas koreanerne for juks ... igjen i følge Golferen:
http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=501952

furu

over 13 år siden

furu

Helt grei beslutning. Jeg har ingen problemer med Skarpnord men må si at det blir litt rart når man skylder på manglende direktefly som en av årsakene.

Ønsker henne alt godt og regner med at hun igjen vil ligge i toppen på LET.


Forøvrig skjønner jeg ikke hva to koreaneres juks har å gjøre med denne saken. Hevder Selte at koreanernes dominans skyldes at de jukser? Alle? Den kan du ta i en annen tråd.

Jung

over 13 år siden

Jung

Etter å ha lest hennes forklaring på et annet nettsted, synes jeg dette er pysete av MS. Hun mangler guts. Hun forlater verdens beste golfliga fordi hun er trett av reisingen og alenegangen. Hva hadde hun ventet? En mann ville ikke ha gjort noe sånt. Han ville ha stått på til siste slutt for å sikre kortet neste år, og aldri gitt seg. Eventuelt kvalet inn på nytt. Det beviser vel bare den evige sannhet at det er biologiske forskjeller på menn og kvinner. Jeg tror MS aldri kommer tilbake til LPGA. Det er på LET hun hører hjemme - som så mange andre som kjenner sin begrensning og ikke prøver seg på LPGA.

furu

over 13 år siden

furu

"En mann ville aldri gjort noe sånt"

Var det ikke noe med en snekker for ikke så lenge siden? En fyr som sluttet med golf? Klarer ikke å huske helt hva eller hvem.....

Smilende Sam

over 13 år siden

Smilende Sam

Som alltid inntar Jung det spissformulerte og litt kritiske standpunktet. Pysete? En mann ville aldri gjort noe sånt = lite mandig?

Selvsagt fyres dette av for å få en av de vanlige Jung debattene som ender opp med at Jung klager over at alle kjenner hverandre og er uenige med ham og at han ikke føler seg velkommen.

Gidder jeg å delta i det? Nei. Men at Jungs innlegg kvalifiserer for Team Orveland er utvilsomt.

Jung

over 13 år siden

Jung

Jeg skjønner ikke S. Sams innlegg her, men ham om det. Mitt innlegg er ikke spissformulert eller provoserende med vilje; det er faktisk min mening. Jeg vet helelr ikke hva SS mener med "en av de vanlige Jung debattene".
Ellers minner jeg om at HB har klamret seg fast til NW og PGA i fire år nå, med dårlige resultater, men at han aldri har gitt opp. Det samme gjelder ETJ på ET og tildels JAL. Å trekke frem HBs retrett fra golfen for mange år siden, er utdatert.

Nei, en mannlig golfer ville ikke har trukket seg fra verdens beste golfliga fordi han var trett av reising og hotellopphold og ensomhet, selv om resultatene hans var dårlige. Jfr. igjen HB og ETJ.

Gunnar Bull

over 13 år siden

Gunnar Bull

Enig med Jung, det statistiske grunnlaget for konklusjonen er overveldende. (ironi)

Spesielt morsom er konklusjonen om at HBs retrett for mange år siden er utdatert.

Var han ikke "mannlig golfer" da? Eller er det rett og slett fordi det ikke passer inn i mønsteret du ØNSKER å se, Jung?

Xo

over 13 år siden

Xo

Det har jo heller aldri skjedd at en mannlig fotballspiller har reist hjem igjen fra en bedre liga etter lite spilletid.

Foooore

over 13 år siden

Foooore

Beklager Jung, men ditt innlegg for noen uker siden da du skrev at du visste alt om SS var mange hakk værre, jeg er nesten skuffet over forsøket på å slå deg selv.

Men dette var en god nummer 2, den er grei.

Pedant

over 13 år siden

Pedant

HB hadde IKKE dårlige resultater på NW.

Hen Bogan

over 13 år siden

Hen Bogan

Ha ha ha...... "pysete" "ikke mandig". For en tøvete teori. Da blir altså Frode Kippe en pyse......Erlend Mamelund og.

HB var vel i øvre 30% på NW. Jung er i nedre 15% blant norske spillere uansett kjønn. Merry er alt annet enn pysete, men man må ha hjerne for å forstå det.

SAbeltann

over 13 år siden

SAbeltann

Jeg tror, Jung, at Smilende Sam mener at du som vanlig skriver et inlegg som får tråden til å handle om deg i stedet for emnet i tråden.

Når du lirer av deg noe så dumt som at en mann aldri gir opp, og som GB sier, dukker unna for eksemplet med Henrik fordi det har gått ut på dato, så må det være lov å lure hva du tenker på noen ganger.

Er det sånn at dette med menn som ikke gir seg er en ny trend som gir grunnlag for diskrimineringen du viser, eller er det hjemmestatistikker som er basisen for din konklusjon?

Har i grunn bare en liten setning å si om den påstanden. Teorien som er fremmet om at du er den legendariske Leif Osvold er nær bekreftet!....

Smilende Sam

over 13 år siden

Smilende Sam

SAbeltann; Jung har forsikret på tro og ære om at han ikke er Osvold. Da får vi tro ham på det.

kevin

over 13 år siden

kevin

tror hun gjør helt rett i dette. Det har ikke funket for henne og hun har fremtiden foran seg i massevis. Tipper hun er tilbake i løpet av et par år.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her