Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kongsvinger

simen fulland

over 13 år siden

simen fulland

Spilte Kongsvinger i dag for første gang.

Jeg håpet virkelig at lokalbefolkningen flokker til banen og at mange greenfeespillere tar turen i høst og til neste år slik at denne banen overlever.

Dette er den flotteste skogsbanen jeg har spilt så langt i Norge.
Mange fine hull som tvinger spillerern til å tenke på tee og flott layout.

Greenene var også tette og fine og holder god norsk standard.

Til neste år skal jeg helt klart ta turen flere ganger.
Stå på Kongsvinger!

SirShankalot

over 13 år siden

SirShankalot

Bra innlegg!

Må bare si meg enig på samtlige punkter. Den neste runden du planlegger å spille golf bør bli Kongsvinger,da gjør du deg selv en bjørnetjeneste!

Hvert eneste hull slynger seg rundt i skogen,lever sitt eget liv og byr på masse utfordringer. Den er vel bare drøyt 6200m fra back, men føles mye lengre enn f.eks miklagard fra 63.

Ta turen opp og du får garantert en fin opplevelse, enten om du spiller bra eller ei :)

God tur!

Munken

over 13 år siden

Munken

Noen har ikke helt fått med seg hva som ligger i begrepet bjørnetjeneste kan det virke som


SirShankalot

over 13 år siden

SirShankalot

Hehe Munken! tar den!

Men uansett,poenget er at banen er vanvittig bra og anbefales!

Gulber

over 13 år siden

Gulber

Jeg er helt enig,var på kongsvinger i vår med grønn glede gruppe. Det var en meget bra opplevelse for alle som var med. Flott bane og fine forhold, så ta turen dit mvh Grønn glede Aurskog

Tjapp

over 13 år siden

Tjapp

Ser aldri at de har noen åpne turneringer som kunne vært gøy å melde seg på.

kevin

over 13 år siden

kevin

frister mer og mer å ta turen dit nå snart

Enig!

over 13 år siden

Enig!

Jeg synes også banen er kjempeflott, men jeg vil si at noen av greenene er litt på kanten skjeve. Med den mengden run-offs noen av de greenene har, legges det veldig begrensninger på hvor raske greenene kan være før det blir komisk.

Seve

over 13 år siden

Seve

Hvor lenge utover kan man anta at Kongsvinger holder åpent en "normal" høst?

SirShankalot

over 13 år siden

SirShankalot

Enig:
Kan forsåvidt være enig, men erfaringsmessig blir ikke greenene så ekstremt kjappe at det skal by på altfor store problemer. De er kanskje klar over det der oppe og holder "stimpen" litt nede! Ikke vet jeg :)

Seve:
Regner med de holder banen åpen en snau mnd til.

Kjakan

over 13 år siden

Kjakan

Nå har jeg også spilt Kongsvinger, fantastisk flott bane. Praktfull layout, litt trege men jevne og fine greener, fine fairwayer. og flott klubbhus. Så ung bane, men likevel uten sår i landskapet.

Jeg er en fan :-).

Lawinth

over 13 år siden

Lawinth

Kevin..
Langt å kjøre helt dit alene vet jeg...... Hint, hint..:)

Kjakan

over 13 år siden

Kjakan

Og så så bra drenering, det er jo ikke annet enn sand under der :-). Men ja, er jo et stykke å kjøre fra Oslo.

Masif

over 13 år siden

Masif

En bane som anbefales på det sterkeste. Spilte der i sommer og nå forrige fredag. Forholdene blir bare bedre og bedre. Kort tid igjen av sesongen så skal du prøve en bane før køllene går i dvale, kast deg rundt og ta deg en tur. :) Verdt hver eneste krone.

kevin

over 13 år siden

kevin

når jeg ser hvor dårlig været blir i høst(fra neste uke) og at minusgradene melder seg snart,så haster det vel litt...hint hint Lawinth:)

Småen

over 13 år siden

Småen

Noen som skal utover i dag?

Langt og hardt

over 13 år siden

Langt og hardt

Får hive meg på og gi litt ros. Spilte banen for første gang litt sent i år. God kvalitet og morsom bane. Til året blir det flere turer.

???

over 13 år siden

???

Kjakan. Du tar turen fra Oslo til Kongsvinger på under en time i dag etter at rv. 2 ble utbedret fra Kløfta til Nybakk. Jeg brukte lengre tid fra Oslo til Losby i rushtida enn jeg brukte til Kongsvinger utenom rushtida. God tur.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her