Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf Gran Canaria

Roger

over 20 år siden

Roger

Noen som har tips i forhold til golfbaner på Gran Canaria? Skal bo i Bahia Feliz (ved Playa del Ingles).

H

over 20 år siden

H

Maspalomas like ved Playa del Ingles. Har faktisk vært ET-bane én gang.
Flat og lett å gå.
Salobre. 5 - 6 km fra.P d Ingles. Ikke lov å gå, må leie bil. Noe dyr men en opplevelse å spille.

fjotte

over 20 år siden

fjotte

Maspalomas har dessverre forfalt de siste årene, men har fortsatt et bra grunndesign.
Salobre er morsom og som regel i bra stand. Servicen er helt topp der. Litt uvanlig gresstype som du fort vil merke...
El Cortijo ligger i retning Las Palmas, ca 15-20 min fra Bahia Feliz. Banen har hatt Europatouren og har høy standard. Mange bra hull og noen ikke så veldig bra.
Bandama, eller Real club de Golf de Las Palmas, ligger ovenfor Las Palmas på kanten av en gammel vulkan. Morsom bane, kort og ganske trangt en del steder.

H J Borgen

over 20 år siden

H J Borgen

Salobres gress er spesielt fordi det er et saltvannsgress. Dvs. kan vannes med saltvann. Men helt greit å spille på.

Maspalomas har som nevnt forfalt de siste årene. I påsken i år så begynte de arbeidet med å lage nye greener. De laget noen midlertidige sommergreener som var av veldig bra kvalitet. Dersom de nye greenene har samme kvalitet så har banen fått seg et betydelig løft.

Man kan også prøve den norske banen i Taurodalen. I våres var den fortsatt en par-3 bane, men med høy kvalitet. (Bedre enn Maspalomas og Salobre. ) Det så ut til at de ni første hullene på hovedbanen begynte å bli spillbart. Kanskje den nå er klar?

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

Jeg skal også til Gran Canaria i vinter. Salobre var en av de banene jeg hadde sett meg ut å teste. Har noen erfaring med booking via e-post på denne banen? Den norske banen i Taurodalen, hva heter den?

H J Borgen

over 20 år siden

H J Borgen

Golfbanen i Taurodalen heter Anfi Tauro Golf. Ser ut til at den foreløpig i år også er 9 hull par 3

http://www.spanishpropertyworld.com/anfi_tauro_golf.htm

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her