Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kjøpe golfutstyr på nettet?

Jarle Midtskogen

over 25 år siden

Jarle Midtskogen

Stadig flere tilbyr golfutstyr på Internett. Før man bestiller utstyr på en nettbutikk er det en fordel å vite hva man skal ha. Hvordan vet man dette. Jo, man går gjerne til den lokale proshop og spør om å få teste et par køller eller fler. Når man så vet hva man skal ha, bestiller man på nettet. Er dette et direkte misbruk av den lokale pro?

starter`n over alle startere

over 25 år siden

starter`n over alle startere

Ja!! Det må vel kunne kalles missbruk når du tester pro`ens køller, for deretter å kjøpe de av en annen forhandler. Han låner jo ut køllene fordi han tror du er en potensiel kunde. Jeg regner med det koster han litt å ta inn test- køllene også. Dessuten, det må da vere enklere å kjøpe de hos pro`en, da han kan tilpasse køllene, og gi deg råd om kølle valg. Også får du køllene med en gang!!!!

Runar Nyrud

over 25 år siden

Runar Nyrud

Prisforskjellen er for stor.... Når du kan spare mye på å kjøpe via internett så må proshoppene senke prisene... Jeg vil helst kjøpe fra proshop.... MEN enkelte internett "shops" har også utlånsutstyr, feks. Internetto som jeg har kjøpt mitt nye sett fra...... Proshoppen hadde ikke det jeg ville ha så ....

Jan-Håkon Skarpsno

over 25 år siden

Jan-Håkon Skarpsno

Det kan jo tolkes som misbruk. Man kan
jo ihvertfall gi pro'en en sjanse. I og med
at pro'en ligger mye høyere i pris, har han/hun sikkert litt å gå på m.h.t. det å diskutere pris.
(for det går faktisk også an å forhandle om pris)

Man kan f.eks. teste ut køller hos pro'en, finne ut hvilke køller man vil ha, deretter finne ut hvor man får det beste tilbudet. Gå da tilbake
til pro'en å fortell han/hun at du får disse
køllene for så så mange kr. billigere et annet sted. Pro'en er veldig interessert i å selge
kølller, så han/hun er sikkert villig til å
forhandle med deg. Vil han/hun ikke det, og du
velger å kjøpe køllene til en mye rimeligere
penge et annet sted, synes jeg ikke testingen av køller hos proen kan kalles misbruk.

JHS

Martin

over 25 år siden

Martin

Jo, jeg må si at dette er misbruk/utnyttelse av proen. Det vil være dårlig gjort mot proen. Noe av det samme er at man prøver utstyr hos proen, og kjøper det i utlandet, og da først og fremst USA. Det er utnyttelse.

Martin

over 25 år siden

Martin

starter`n over alle startere bør følge bedre med i norsk-timene

Sven

over 25 år siden

Sven

Ja, du Martin!

Starter'n har noe å si. Dét holder for meg. Både golfens og livets etikette-regler kunne for øvrig gitt deg et hint om hva man ikke skal si. Men du har kanskje ikke fulgt med?

Martin

over 25 år siden

Martin

joda, Sven, jeg har fulgt med.
Jeg og starter`n kjenner hverandre godt. Jeg har fått med meg at det ikke var så lurt, men det var ment som en fleip. Saken er forhåpentligvis ute av verden nå. UNNSKYLD!!!

Sven

over 25 år siden

Sven

Det er klart du er tilgitt, så nær sesongen som vi er. Jeg spilte for øvrig tre baner i Sverige i helgen: Sotenes, Fargelanda og Torreby, alle på sommergreener og til dels fra ordinær tee. Fabelaktig!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her