Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

RBC Canadian Open - PGA

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Siden det er ferietid og ganske stille her for tiden så kjører jeg en samletråd for hele turneringen,ikke en ny pr.dag. Lover å komme med en liten oppsummering etter hver dag uansett,i denne tråden.

Denne uka har touren flyttet seg til curlingen`s hjemland,det kan man faktisk se på hjemmesiden til St. George's Golf & Country Club også,hvor de har en egen seksjon om curling og muligheter for instruksjon etc. Kanskje grei avkobling for Henrik hvis han ikke får tak på en sykkel der:)

Banen ligger i Etobicoke, Toronto Ontario...i Canada. Og turneringen er en over 100 år gammel ærverdig turnering som alltid samler et bra startfelt. I fjor vant Nathan Green etter omspill med Goosen,men det var på en annen bane. Vinnerscore var - 18 og cut gikk på -3. Henrik spillte turneringen i 2006 men misset da cut etter å ha vært +7 etter to runder!

Banen er par 70 på drøye 7000 yards. Baneguide http://www.stgeorges.org/golf-course

Henrik går ut kl.2025 norsk tid,med Chris Ross som kvalet inn mandag,og mannen med det selvforklarende navnet Dave Bunker:)
2 turneringer på rad med made cut lover kanskje bra og er tegn på litt framgang? La oss håpe det og satse på nok en uke med helgespill

Good luck
Bonne chance

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Dave Bunker er jo et supert navn for en spiller - dessuten tar vel han seg av bunkerne så holder HB seg ute.

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Sånn ett apropos til HB og bunkerspill.
Dagen i dag ble altså tilbrakt på Rya GK nede i Skåne etter anbefaling fra Kevin (takker for den Kevin, enig, en bane som er verdt flere besøk!).
Fabelaktig bane og en fabelaktig dag, dog med en bedriten score, men altså på hull 9 (for de som ikke har spilt den, kort par 4 på 300 meter, innspill til en green 6-7 meter høyere enn fw og som voktes av en greenbunker, snedig lite hull.
Slår en decent spoon til venstre side av fw, har 80 meter igjen til pinnen, litt medvind så tenker at en gap-wedge er tingen, slår den riktig bra, men treffer greenkant, spretter litt tilbake, lander og ruller så mykt ned i ett sandfylt høl. Kommer opp og ser at ballen ligger ca 30 cm meter leppa, må slå den nesten rett opp for å klare. Problemet er at jeg ligger i nedoverbakke, og det er ca 0,5 cm sand i bunkern.
Helt! som jeg er napper jeg min 60 grader ut av baggen og går kraftig til verks, slår ett riktig fint slag som akkurat treffer toppen av leppa og spretter tilbake til akkurat samme posisjon, ufortrøden stiller jeg meg opp igjen, åpner 60 gradern, og slår ett virkelig heroisk slag, treffer kanten, og spretter tilbake igjen til samme posisjon, først da tenker jeg, "hmm, kanskje tatt en unplayable, eller spillt til siden". Slår meg så ut av bunkeren sideveis, chipper, og setter så putten for en fin-fin trippel.
Moralen; vel, hadde jeg tatt til fornuften, og spillt sideveis med en gang, så hadde jeg kanskje skrevet 5 på scorekortet istedet for 7. Men når jeg som en gjennomsnittshakker ikke klarer å ta riktige valg, er det vel mulig at HB og andre profesjonelle også tar noen dølle valg innimellom, fra bunker, eller fra andre håpløse leier (når det er sagt, så er jeg rimelig sikkert på at en pro sikker ville ha klart en "up and down" fra det stedet 30% av gangene, og jeg kanskje 1%)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ingen Shot tracker denne uka,kjedelig med play by play. Henrik er +1 etter 7 og langt nede på leaderboarden sålangt

Kevin

over 15 år siden

Kevin

birdie på hull 9 og 11 og er -1 nå og T49

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ble en elendig avslutning i går og endte opp på +3 for dagen og 130.plass. Veldig får fairwaytreff med sine 46%. Og kun 66% GIR,men det er litt bedre enn plasseringen tilsier. Men på greenene har han nok levert noe av hans dårligste i år,hele 33 putter og snitt på 2 pr.GIR.

Henrik går ut 14.50 norsk tid i dag og må spille en kanonrunde for å klare cut for 3.gang på rad.

Tidlig starttid kan være greit i dag,fare for regn og litt vind. Men vinden øker på mye utover ettermiddagen,noe som skulle tilsi dårligere scores senere på dagen

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Henrik er på par etter 11 i dag,4 slag bak cut og det ser ikke ut som det blir helgespill med mindre det skjer et mirakel

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her